معروفترین حلال های شیمیایی

آوای البرز می گوید از حلال های شیمیایی در همه صنایع استفاده می شود. این حلال های شیمیایی به طور کلی به دو دسته غیر آلی و آلی تقسیم می شوند. در متن زیر با انواع این مواد بیشتر آشنا خواهید شد:

حلال شیمیایی چیست؟

این مواد ترکیبات مایع هستند که سایر مواد (محلول) در آنها حل می شوند و محلول تشکیل می دهند. حلال های قطبی به یون تبدیل می شوند و یون های مختلفی در محلول تشکیل می شوند. انواع غیر قطبی (به عنوان مثال هیدروکربن ها) این توانایی را ندارند و باعث تشکیل یون های مختلف در محلول نمی شوند. حلال ها اغلب می توانند اسیدی ، قلیایی یا آمفوتریک باشند (هر دو).

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، این مواد به دو دسته ارگانیک ، ارگانیک تقسیم می شوند که در متن زیر بیشتر بررسی خواهیم کرد:

تفاوت بین حلال های شیمیایی بیولوژیکی و فرار چیست؟

ترکیبات معطر و سایر هیدروکربن ها ترکیبات آلی هستند که از حلالهایی مانند الکل ها ، استرها ، اترها ، کتون ها ، آمین ها ، هیدروکربن های نیتراته و هالوژنه استفاده می کنند. عمده ترین کاربردهای این مواد عبارتند از: سنتز شیمیایی ، پاک کننده صنعتی ، فرآیند استخراج ، داروسازی ، انواع رنگ و جوهر ، رنگ و لاک الکل.

حلال های آلی حلالهای مبتنی بر کربن هستند (یعنی در ساختار مولکولی خود حاوی کربن هستند). از انواع مواد شیمیایی می توان به عنوان حلال های آلی استفاده کرد. انواع آلی بسته به جز in موجود در آنها می توانند قطبی یا غیر قطبی باشند. در روند حل شدن در حلالهای آلی ، واکنش معمولاً کند است ، بنابراین از انرژی مورد نیاز برای گرم کردن برای بهینه سازی شرایط محلول در انرژی استفاده می شود. توجه داشته باشید که محلول حاصل هادی الکتریکی نیست.

حلالهای غیرآلی (غیرآلی) حلالهای غیرآبی هستند که حاوی اجزای آلی نیستند. حلالهای غیر آلی معمولاً قطبی هستند ، بنابراین در مواد شیمیایی مختلف بیولوژیکی و غیر قطبی نامحلول هستند. محلول به دست آمده از این مواد رسانای خوبی برای برق است. نمونه هایی از حلالهای غیرآلی ، آمونیاک ، اسید سولفوریک و کلرید سولفوریک فلوراید هستند.

نگاهی نزدیک به محبوب ترین حلال های موجود بیندازید:

تمام حلال های موجود کاربردهای مهمی دارند و می توان گفت حتی یک محصول فرآوری ساده بدون استفاده از حلال ها ساخته نمی شود. با این حال ، برخی از این ترکیبات بهتر از سایر مواد شناخته شده اند ، که در زیر به تفصیل شرح داده شده است:

اتانول آمین ها

اتانول آمین ها شناخته شده ترین حلال های آلی هستند. این مواد معمولاً در لوازم آرایشی ، صنایع نفت و گاز و سنتز شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیب به سه گروه مونو اتانول آمین ، دیتانولامین و تری اتانول آمین تقسیم می شود.

توجه: به دلیل سمیت زیاد دیتانولامین ، این ماده به خودی خود در مواد آرایشی محلول نیست.

خرید مواد شیمیایی + حلال های شیمیایی

تولوئین:

تولوئن حلال مهم دیگری است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله نامیده می شود تلفات همچنین به عنوان پرکاربردترین ماده رقیق کننده در صنعت رنگ شناخته شده است. در صنعت بنزین نیز از این ماده برای بهبود عدد اکتان استفاده می شود.

اتیلن گلیکول:

اتیلن گلیکول نیز به سه شکل مونو ، دی و تری موجود است. کاربرد اصلی این ماده صنعتی است ، از آن در رنگ ، صنایع رزین ، کم آبی گازها و … استفاده می شود. توجه داشته باشید که بیشتر حلال های ذکر شده در این مقاله برای مصارف صنعتی هستند و خوراکی نیستند. به دلیل سمی بودن این ترکیب ، استفاده از آن در ساخت ضد یخ محیط محدود است اتیلن گلیکول فقط در مخازن بسته مانند رادیاتور اتومبیل استفاده می شود.

خرید مواد شیمیایی + حلال های شیمیایی

بوتانول معمولی:

بوتانول یا بوتیل الکل الکلی است که در اثر فرآیندهای پتروشیمی یا تخمیر قند از دانه تولید می شود.

برخی از موارد معمول استفاده از بوتانول عبارتند از:

بهبود خواص نیترات سلولز

در صنایع آرایشی و بهداشتی در شامپوها ، محصولات اصلاح و صابون ها استفاده می شود.

این ماده به عنوان یک ماده شیمیایی متوسط ​​برای تشکیل گلیکول اتر ، استرهای اکریلات ، رزین های آمینه و سایر ترکیبات مهم استفاده می شود.

حلال های محبوب در شیمی تهران موجود است

همانطور که گفته شد ، این مواد شیمیایی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای آنها محدود به یک صنعت نیست. برای خرید مواد شیمیایی و حلال های مورد نیاز بازرگانی مواد شیمیایی تهران در تماس باش.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و از طریق روش های زیر با ما تماس بگیرید:

خرید و فروش مواد شیمیایی در تجارت شیمیایی تهران:

تلفن: 02191006570

https://tehran-chem.com/

ایمیل: info@tehran-chem.com