بهترین روش مصرف جوانه گندم برای چاقی

بسیاری از افراد به دنبال راهی طبیعی و ایمن برای افزایش وزن صورت خود هستند. داشتن صورتی پر و در عین حال جوان، می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و به زیبایی کلی فرد بیافزاید. در این میان، جوانه گندم به عنوان یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی، به عنوان راه‌حلی مؤثر برای چاقی صورت شناخته می‌شود.  علاوه بر کالری، حاوی پروتئین و فیبر نیز است. پروتئین به ساخت و ترمیم عضلات کمک می کند و فیبر باعث افزایش احساس سیری می شود. این دو ماده مغذی نیز می توانند در افزایش وزن مؤثر باشند. در این مقاله به موارد مختلفی در این خصوص و همین طور درباره مقدار روش مصرف سبوس چند غله دکتر بیز می پردازیم.

پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

پودر جوانه گندم یک ماده غذایی پرخاصیت است که می تواند به افزایش وزن کمک کند. جوانه گندم حاوی کالری زیادی است و هر 100 گرم جوانه گندم حاوی 367 کالری است. این مقدار کالری تقریباً معادل کالری موجود در یک وعده غذایی کامل است. بنابراین، مصرف جوانه گندم می تواند به افزایش کالری دریافتی روزانه کمک کند. این ماده غذایی حاوی کالری، پروتئین و فیبر است که می توانند در افزایش وزن موثر باشند. پودر جوانه گندم همچنین می تواند برای چاقی صورت نیز مفید باشد.  این ماده غذایی حاوی پروتئین است که به ساخت و ترمیم عضلات کمک می کند.  عضلات صورت نیز مانند سایر عضلات بدن، به پروتئین نیاز دارند تا رشد کنند و قوی شوند.  بنابراین، مصرف پودر جوانه گندم می تواند به افزایش حجم عضلات صورت کمک کند و باعث چاقی صورت شود. پودر جوانه گندم را می توان به صورت مستقیم مصرف کرد یا به غذاها و نوشیدنی ها اضافه کرد.

خواص پودر جوانه گندم

  • تقویت کلاژن‌سازی: ویتامین C و اسیدهای آمینه موجود در جوانه گندم، در ساخت کلاژن که پروتئینی حیاتی برای حفظ استحکام و انعطاف‌پذیری پوست است، نقش دارند. افزایش تولید کلاژن می‌تواند به پر شدن و جوانسازی پوست صورت کمک کند.
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست: جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های B و E است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. پوستی که به خوبی آبرسانی شده باشد، ظاهری درخشان، پرتر و جوان‌تر خواهد داشت.
  • بهبود گردش خون: مواد معدنی موجود در جوانه گندم، به ویژه روی و آهن، به بهبود گردش خون در پوست کمک می‌کنند. این امر موجب افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی شده و در نتیجه، شادابی و طراوت پوست را به دنبال دارد.
  • تقویت سیستم ایمنی: جوانه گندم حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند. سیستم ایمنی قوی‌تر می‌تواند به طور کلی به سلامت پوست و در نتیجه، چاقی و درخشش طبیعی آن کمک کند.

طریقه مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، روی و آهن، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری است. این مواد مغذی به طور مستقیم و غیرمستقیم در سلامت و شادابی پوست نقش دارند. استفاده از جوانه گندم برای چاقی صورت به دو روش امکان‌پذیر است:

  1. مصرف خوراکی: یک روش این است که جوانه گندم به صورت مستقیم و خوراکی استفاده کنیم . جوانه گندم را می‌توان به صورت خام، تفت‌داده شده یا پودر شده به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. افزودن جوانه گندم به ماست، سالاد، اسموتی و حتی خمیر نان، راهی ساده برای بهره‌مندی از خواص آن برای چاقی صورت است. مصرف روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم همراه با وعده‌های غذایی اصلی توصیه می‌شود. همچنین در مورد پودر جوانه گندم می توان آن را با ماست، شیر، آبمیوه یا پوره میوه مخلوط نموده و یا اینکه آن را به غذاها و نوشیدنی ها اضافه کرد به این معنا که می توان از پودر جوانه گندم برای تهیه انواع کیک، شیرینی و غذاها استفاده کرد که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.
  1. استفاده از ماسک جوانه گندم : ماسک‌های تهیه شده از پودر جوانه گندم می‌توانند به صورت موضعی برای افزایش حجم و درخشش پوست صورت مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به چند نمونه از این ماسک‌ها اشاره شده است:
  • ماسک جوانه گندم و ماست : برای تهیه این ماسک ، مقداری ماست و با یک قاشق پودر جوانه گندم روی پوست صورت خود پخش کنید و چنددقیقه بعد آن را با آبی که نه سرد است و نه گرم بشویید.
  • ماسک جوانه گندم و آووکادو: نصف یک آووکادوی رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.
  • ماسک جوانه گندم و عسل و شیر : یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی شیر ولرم مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. در صورتی که قصد پر نمودن صورت خود را دارید برای طراوت و شادابی ‌آن از کرم موم زنبور و جوانه گندم ویتابلا استفاده کنید که موجب تحریک کلاژن سازی و افزایش گردش خون می شود و در پر کردن صورت و جوانسازی آن موثر است.
  • ماسک جوانه گندم و روغن جوانه گندم: یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با چند قطره روغن جوانه گندم مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. توجه کنید که روغن جوانه گندم را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

پودر جوانه گندم یک ماده غذایی پرخاصیت است که می تواند به افزایش وزن کمک کند. این ماده غذایی حاوی کالری، پروتئین و فیبر است که می توانند در افزایش وزن موثر باشند. مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم با آب برای چاقی صورت به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، شرایط جسمانی و میزان فعالیت بدنی فرد بستگی دارد.  به طور کلی، توصیه می شود روزانه 1 تا 5/1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم مصرف شود. این مقدار پودر جوانه گندم می تواند حدود 100 تا 150 کالری به رژیم غذایی روزانه اضافه کند.

پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق می کند؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی مانند میزان مصرف پودر جوانه گندم، شرایط جسمانی فرد و میزان فعالیت بدنی او بستگی دارد. جوانه گندم یکی از مواد غذایی پرخاصیت است که از دانه گندم به دست می آید. این ماده غذایی منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است. به همین دلیل، یکی از موارد مصرف جوانه گندم که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، خاصیت چاق کنندگی آن است. به طور کلی، می توان گفت که مصرف منظم پودر جوانه گندم در طول چند هفته یا چند ماه می تواند به افزایش وزن کمک کند.

مزایای مصرف پودر جوانه گندم

علاوه بر خاصیت چاق کنندگی، پودر جوانه گندم فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. از جمله این فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انرژی: پودر  جوانه گندم به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود موجب افزایش انرژی می شود
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش فشار خون
  • بهبود سلامت پوست و مو
  • تقویت عملکرد گوارش

مصرف سبوس برنج قهوه ای برای لاغری معمولاً بی خطر است. با این حال، در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند نفخ، گاز معده یا اسهال ایجاد کند. همچنین، مصرف پودر جوانه گندم برای افرادی که به گندم یا سایر محصولات گندم حساسیت دارند، می تواند خطرناک باشد.

نکاتی برای افزایش اثربخشی پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

برای افزایش اثربخشی پودر جوانه گندم برای چاقی صورت، می توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • پودر جوانه گندم را به صورت منظم مصرف کنید.
  • پودر جوانه گندم را با مواد غذایی پرکالری مانند شیر پرچرب، ماست پرچرب یا آجیل ترکیب کنید.
  • ورزش کنید.  ورزش به افزایش کالری سوزی و چاقی صورت کمک می کند.

 پودر جوانه گندم را با چی بخوریم

در اینجا مثال هایی از روش های مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت آورده شده که در این چند نمونه ، روش های مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت با ترکیب آن آورده شده است:

  • ماست و پودر جوانه گندم : پودر جوانه گندم با ماست برای چاقی سیار معروف است. برای درست کردن آن یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با یک لیوان ماست پرچرب مخلوط کنید و به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف کنید. باید توجه کرد که جوانه گندم با ماست برای چاقی صورت بسیار رطرفدار است.
  • پودر جوانه گندم با شیر : یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با یک لیوان شیر پرچرب مخلوط کنید و به عنوان نوشیدنی قبل از خواب مصرف کنید.
  • سالاد و پودر جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را به سالاد خود اضافه کنید.
  • کیک و پودر جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را به مواد کیک خود اضافه کنید.
  • مصرف پودر جوانه گندم با آب : مثل مصرف  پودر جوانه گندم با شیر برای چاقی یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم با یک لیوان آب مصرف می شود.