هدف از پاک سازی پوست چیست ؟ 

فیشیال پوست چیست؟

فیشیال یا پاکسازی پوست مجموعه اقداماتی است که باعث روشن شدن حذف سلولهای مرده از روی پوست میگردد. همچنین سبب حفظ جوانی و شادابی پوست میشود. هدف نهایی فیشیال یا بهبود ظاهر پوست و کمک به نرمی و لطافت آن است. هر فرآیند فیشیال با توجه به نوع پوست شما و نیازهای آن ممکن است متغیر باشد. در واقع برای انجام مراحل فیشیال ابتدا نیاز های پوستی شما در نظر گرفته میشود. سپس با روش های مختلفی که با مواد و دستگاه های زیبایی انجام میشود این مراحل پیش میرود.

مراحل مختلف فیشیال : بطور کلی مراحل شامل: بخور، لایه برداری، پاکسازی کامل و عمقی پوست از آلودگیها، حذف کومودونها(جوش های سرسیاه). کنترل چربی پوست، آبرسانی به پوست، کمک به افزایش کلاژن سازی و درنتیجه جوانسازی پوست. کاهش میزان منافذ باز، ماساژ صورت و … آلودگیهایی موجود در محیط اطرافمان و مواد میکاپ روزانه خانمها باعث انباشته شدن الودگی درسطح پوست میشود. هر فرد باید بطور متوسط ماهی یکبار برای انجام به مراجعه کند. برای داشتن پوستی سالم و شاداب. انجام خدمات فیشیال برای شما بسیار مطلوب و آرامش بخش خواهد بود.فیشیال یک هزینه نیست بلکه یه سرمایه گذاری برای حفاظت پوست در سنین بالاتر است

فواید پاکسازی پوست چیست؟

ماساژ صورت باعث میشود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید. باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن رسان کمک می کند. بخاطر تحریک پوست مواد زائد دفع میشود. پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست میشود. آلودگی های سطحی، دانه های سرسیاه را از سطح پوست برمیدارد. سبب می گردد تا مواد معدنی و اکسیژن دار به سطح درمیست پوست برسد. لایه ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد لایه درم نام دارد. در این لایه کلاژن وجود دارد و پاکسازی پوست باعث جوان سازی آن میشود. پاکسازی و آبرسانی پوست باعث افزایش رطوبت پوست میشود که برای پوست بسیار مفید است. آبرسانی پوست های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس میشود.

مزایای فیشیال چیست؟

  • با انجام یک جلسه فیشیال به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.
  • پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی و رادیکالهای آزاد.
  • ماساژ صورت باعث ایجاد احساس آرامش و رها شدن از اضطراب میشود.
  • جوانسازی، کاهش چین و چروکها، شادابی و درخشان شدن پوست
  • برطرف کردن آسیبهای پوستی و بهبود گردش خون
  • برطرف کردن جوشهای سرسیاه، سرسفید و منفذه های باز
  • لیفت و سفت و محکم شدن پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیرچشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ چهره

هدف پاکسازی پوست

پاکسازی پوست از جمله مواردی است که توسط پزشکان، توصیه می‌شود. پاکسازی یک واژه عمومی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است. که سه هدف کلی را دنبال می‌کنند و هر کدام فوایدی برای پوست دارند:

  1. برداشت سلولهای مرده
  2. پاکسازی آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست
  3. کمک به پوست با آبرسانی، تغذیه یا بهبود خونرسانی

برداشت سلول‌های مرده : سطح پوست از سلول‌های مرده یا لایه‌ شاخی تشکیل شده است. این سلول‌ها در سطحی‌ترین بخش اپی‌درم پوست قرار گرفته ‌اند. وظیفه‌ی سلول‌های شاخی محافظت از پوست بدن است. این لایه اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود. بطور معمول بدن هر ۳۰ روز یکبار تمام سلول‌های لایه شاخی را حذف و سلول‌های جدیدی جایگزین می‌کند. نکته مهم اینکه این سلول‌های مرده روی پوست تجمع می‌یابند. برداشت سلول‌های مرده به شما کمک می‌کند که پوست شاداب‌تر و درخشان‌تری داشته باشید.

در گذشته (و حتی امروزه) افراد پوست خود را با کیسه‌های ضخیم آبی رنگ و سفیدآب می‌سابیدند. وقتیکه صورتشان گل می‌انداخت احساس می‌کردند که حسابی پوست خود را پاکسازی کرده‌اند. آن گل انداختن و قرمزی پوست، در واقع نشانه‌ التهاب است. التهاب یکی از عواملی است که سبب تسریع پیری پوست و ظهور علایم پیری مثل چروک‌های عمیق می‌شود. پاکسازی آلودگی‌ها و چربی‌ها : سطح پوست را بطور طبیعی چربیهایی می‌پوشانند که در حفظ رطوبت پوست موثرند و خواص ضد میکروبی دارند. در برخی افراد چربیها روی پوست تجمع پیدا می‌کنند. منافذ پوستی را می‌بندند و باعث آکنه و جوش می‌شوند. پاکسازی پوست می‌تواند چربی‌های اضافی صورت را حذف کند. بعلاوه آلودگی‌ها و آلاینده‌هایی که بطور روزمره با آنها در تماس هستیم، روی پوست می‌نشینند.

محصولات پاکسازی پوست که روی حذف چربی‌های اضافی تمرکز دارند مشکلاتی دارند. مشکل این است که مصرف کنندگان گاهی به شکل افراطی از آن‌ها استفاده می‌کنند. یادآئری میگردد که چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. استفاده نادرست و بیش از حد از اسکرابها یا لایه‌بردارها به پوست آسیب هم می‌رساند. کمک به پوست با آبرسانی، تغذیه و بهبود خونرسانی : انواع روشهای پاکسازی پوست شامل مواردی مانند بخوردادن یا ماساژ صورت هستند. این روشها خونرسانی به پوست را بهبود می‌بخشند. ماساژ علاوه بر بهبود خونرسانی میتواند سبب آزادسازی عوامل ضد التهابی و ضد پیری از سلولهای پوستی شود.

توجه

حتی ماساژ پوست سر می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص نیز معمولاً در روشهای پاکسازی پوست دیده میشوند. این محصولات با آبرسانی، ویتامین‌ رسانی و تغذیه پوست باعث بهبود بافت، رنگ و حتی قوام پوست میشوند. مرکز پوست و مو  اقدامی بینظیر جهت برگزاری دوره آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست نموده است. مربی برگزارکننده این دوره سرکار خانم راضیه خدایی متخصص زیبایی (بیوتیشن)  هستند. مباحث آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست از مقدماتی تا مراحل تخصصی :

  1. آشنایی با انواع پوست و لایه های مختلف آن
  2. آشنایی با نقش لایه های پوست و اهمیت آن ها درعلم اسکینکیر
  3. آشنایی با علتهای جوش و انواع جوش و منطق درمان و فیشیال های کنترل جوش
  4. آشنایی با علتهای ایجاد لک
  5. انواع لک و منطق درمان در فیشیال های ضد لک
  6. آشنایی با منطق درمان در فیشیالهای جوانسازی و لیفتینگ
  7. آشنایی با انواع لایه بردارها، ماسکها، سرمها و مواردی که در اتاق پوست استفاده میشود
  8. آموزش نقش هیالورونیک اسید، مفهوم SPF،NMF و انواع ضد آفتابها
  9. ترکیب مرطوب کننده ها
  10. آموزش انواع ماساژ
  11. انواع اسیدها و اسیدتراپی
  12. مفهوم رادیکالهای آزاد و آنتی اکسیدان ها
  13. اموزش انواع دستگاههای زیبایی. (هیدرودرمی، هایفرکونسی، اسکین اسکرابر، آراف، اولتراسوند پلاژن، میکرودرم آبریژن، ال ای دی تراپی، دستگاه اکوافیشیال)
  14. آموزش نحوه برخورد با مشتری و چینش محیط کار و اخلاق حرفه ایی
  15. آموزش داشتن اینستاگرام موفق

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.