روایت صندوق بین‌المللی پول از عمیق‌تر شدن رکود اقتصادی سال ۲۰۲۰

آفتاب نیوز:

“جهانی سازی کویت 19 اقتصاد را از طریق کشتی سازی داخلی تعطیل کرد ، این امر به مدیریت بیماری و نجات جان انسان کمک کرد ، اما به یکی از بدترین رکودهای جهان از زمان رکود بزرگ دهه 1930 منجر شد. “اگر دارویی برطرف نشود ، بهبود و بهبود اقتصاد بسیار نامشخص است و اثرات بیماری در کشورها و اقتصادها ادامه خواهد یافت.” صندوق بین المللی پول رشد منفی 4.9٪ برای اقتصاد جهانی را در سال 2020 پیش بینی می کند.

رکود عمیق و از بین رفتن تولید

براساس این گزارش ، اقتصاد جهانی به دلیل بحران Quaid-19 طی دو سال (2020-2021) بیش از 12 تریلیون دلار از دست خواهد داد.

ضرر کل اقتصاد جهانی در سال های 2020 و 2021 بیش از 12 تریلیون دلار خواهد بود. رکود ماه آوریل نشان داد که میزان تولید در نیمه اول امسال کم است. با توجه به ادامه شیوع این بیماری و لزوم حفظ فاصله اجتماعی ، ظرفیت تولید و توزیع در نیمه دوم امسال به شدت مختل می شود.

این گزارش ، که آخر هفته گذشته منتشر شد ، عدم اطمینان گسترده درباره صندوق بین المللی پول را نشان می دهد. اگر روند اقتصادی به پایان برسد ، ممکن است به زودی خبرهای خوبی درباره واکسن ها ، درمان ها و سیاست های پشتیبانی بیشتر از سر گرفته شود. در رکود اقتصادی ، موج جدیدی از عفونتها دوباره پویایی و هزینه مصرف کننده را کاهش داده و شرایط مالی را دشوارتر کرده و بدهی را افزایش می دهد. تنش های ژئوپلیتیکی و تجاری ، شرایط شکننده تجارت جهانی را تضعیف می کند. در همین حال ، پیش بینی می شود تجارت جهانی حدود 12 درصد کاهش یابد.

.

صندوق بین المللی پول گزارش می دهد که رکود اقتصادی 2020 رو به افزایش است

بهبود اقتصاد پس از Quaid-19 برخلاف هر روند دیگر!

“بحرانی که با دیگری متفاوت است ، پیشرفت دیگری با دیگری خواهد داشت.” صندوق بین المللی پول نقش شرایط را برای بهبودی توضیح داده است.

اول ، جابجایی بی سابقه این بحران مانع بهبود چشم انداز مالی اقتصادهای وابسته به صادرات می شود و همگرایی درآمد بین اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه را به خطر می اندازد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که اقتصاد پیشرفته تا سال 2020 8٪ رشد خواهد کرد. سه درصد برای بازارهای نوظهور منفی و پنج درصد برای بازارهای نوظهور منفی است.

در 95٪ کشورها در سال جاری رشد منفی در درآمد سرانه رخ خواهد داد. پیش بینی می شود تأثیر تولید ناخالص داخلی کل در اقتصادهای در حال توسعه و در حال توسعه به استثنای چین بیشتر از اقتصادهای پیشرفته باشد.

دوم ، گرچه فعالیت اقتصادی از سر گرفته شده است ، اما اوضاع در همه زمینه ها یکسان نیست. از یک طرف تقاضا در برخی مناطق مانند خرده فروشی افزایش یافته است ، اما از طرف دیگر بخش های خدماتی که نیاز به تماس نزدیک دارند مانند مسافرت و گردشگری ، هنوز در رکود هستند. کشورهایی که به چنین بخشهایی بسیار متکی هستند ، در طولانی مدت رکود گسترده را تجربه خواهند کرد. به دلیل این ملاحظات ، روند بهبود اقتصادی كوچك است ، و ممكن است آنگونه كه اقتصاددانان پیش بینی كرده اند متفاوت یا متفاوت نباشد.

طبق الگوی اساسی صندوق ، فعالیت اقتصادی در سه ماهه دوم سال 2020 ادامه خواهد یافت ، اما انتظار می رود این روند همچنان ادامه یابد. بر این اساس ، تا سال 2021 ، رشد اقتصادی جهانی به 5.4٪ افزایش خواهد یافت. علاوه بر این ، مصرف به تدریج طی سال آینده افزایش می یابد و با کم شدن عدم قطعیت ، سرمایه گذاری بهبود می یابد ، اگرچه پیش بینی می شود زیر سطح پیش از بیماری خود باقی بماند.

در وهله سوم ، بازار کار آسیب قابل توجهی متحمل شد. این آسیب برای کارگران کم درآمد با درآمد کم است که نمی توانند از راه دور کار کنند ، گسترده تر است. صندوق بین المللی پول هشدار می دهد: “گرچه فعالیت های بخش گردشگری بسته یا بسته باقی خواهد ماند ، اما به زودی بازیابی کامل در بازار کار اتفاق نمی افتد. “به همین دلیل نابرابری درآمد و فقر افزایش می یابد.”