بریتانیا در سراشیبی رکود اقتصادی

اداره آمار بریتانیا اعلام کرد که انتظار می رود تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم سال جاری 0.1 درصد کاهش یابد.

به گزارش آوای البرز به نقل از اکونومیک، دارن مورگان، مدیر آمار اقتصادی اداره آمار ملی بریتانیا (ONS) گفت: بزرگترین دلیل انقباض اقتصاد انگلیس، بخش سلامت است، چرا که برنامه آزمایشی، ردیابی است. و برنامه های واکسن به تدریج به پایان رسید، و بسیاری از “خرده فروشان سه ماهه سختی داشتند.”

در سه ماهه دوم، تولید خدمات 0.4 درصد کاهش یافت، در حالی که تولید و ساخت و ساز به ترتیب 0.5 درصد و 2.3 درصد افزایش یافتند.

اداره آمار ملی می‌گوید بزرگترین عوامل منفی در خروجی خدمات مربوط به سلامت انسان و فعالیت‌های اجتماعی است، در حالی که مشارکت‌کنندگان مثبت شامل خدمات اقامتی و غذایی و هنر، تفریح ​​و فعالیت‌های اوقات فراغت است.

دفتر آمار ملی تخمین ماهانه خود را روز جمعه منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی پس از افزایش 0.4 درصدی در ماه می، 0.6 درصد در ژوئن کاهش یافت.

استفان میلارد، معاون مدل‌سازی و پیش‌بینی اقتصاد کلان در موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، یک اندیشکده برجسته بریتانیایی، گفت: «به نظر می‌رسد که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم سال جاری با کاهش تولید ناخالص داخلی وارد رکود شود. 0.1٪ شناسایی شده است.

میلارد گفت: ما انتظار داریم که تولید در سه فصل آینده به کاهش ادامه دهد.

بانک مرکزی انگلیس در اوایل این ماه هشدار داد که اقتصاد انگلیس ممکن است از سه ماهه چهارم سال جاری وارد رکود شود، زیرا “افزایش اخیر قیمت گاز چشم انداز فعالیت های دیگر در بریتانیا و بقیه اروپا را بدتر کرده است”.

این بانک انتظار دارد تورم کل بریتانیا در سه ماهه چهارم به 13 درصد افزایش یابد و در بیشتر سال 2023 همچنان بالا بماند.

انتهای پیام/