جلسه ویژه تنظیم بازار پس از گلایه‌های رهبری/ فروش مستقیم میوه توسط باغداران در ۸۰ نقطه تهران/ مشکل کمبود روغن تا پایان سال حل می‌شود

طبق گزارش ها شفاف استدر پایان این نشست ، عباس قبادی با بیان اینکه این جلسه با هدف حذف واسطه ها و توزیع اقلام عیدی شب گذشته به دنبال شکایات مقام معظم رهبری در مورد گرانی بود ، افزود:

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که دو نوع ارائه شود. اول ، روش موجود در بازار و توزیع کنندگان میوه ها را از میدان ترابر خریداری می کنند و در فروشگاه ها می فروشند.

قبادی گفت: “ثانیاً ، برخی از باغداران در مکانهایی در تهران و سایر استانها تصمیم گرفته اند که این امر مستقیماً به نفع مردم خواهد بود ، واسطه ها و تولیدکنندگان مستقیم کالا را حذف می کنند.

وی افزود: “امروز ، ما از سایت های در نظر گرفته شده برای این کار بازدید کردیم و تصمیم گرفتیم مکان های مناسبی را برای مزارع میوه جات سبزیجات و سبزیجات برای اتحادیه ها ، انجمن ها و باغداران در 80 نقطه از تهران و شهرهای اطراف فراهم کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: بازارهای میوه و سبزیجات اتحادیه مرکزی در تهران سیب ، پرتقال و سایر مواد غذایی را نیز از فروشگاه هایی که می توانند میوه باغداران را در طول سال تهیه و نگهداری کنند ، تحویل می دهند. ماه مبارک رمضان را پیشنهاد دهید.

قبادی گفت این برنامه ها تأثیر مثبتی بر قیمت های اپل ، نارنجی و سایر کالاهای مصرفی خواهد داشت.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه میزان ذخیره میوه ها در سردخانه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت ، خاطرنشان کرد: «پس از 6 آوریل ، تصمیم گرفته شد که کیفیت سیب و پرتقال کاهش یافته و به آنها آسیب برساند.

قبادی در مورد قیمت سیب و پرتقال گفت: “عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین می کند ، بسیاری از محصولات را نمی توان قیمت گذاری کرد و ما نمی توانیم در بازار سیب ، پرتقال ، خیار و سایر سبزیجات دخالت کنیم ، زیرا براساس تجربه بسیار موثر نیست. . “نتیجه برعکس است.

به منظور کاهش قیمت میوه ، از نظر میوه ، ما همچنین می خواهیم فراوانی و مناطق گسترده توزیع و واسطه ها را از بین ببریم.

قبادی در مورد تأثیر تنظیم بازار گفت: “ما به دنبال شرایطی هستیم که منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در نظر بگیرد. البته در این شرایط ، چشم انداز ما برای مصرف کنندگان است ، زیرا در پایان سال ، مصرف و تقاضا زیاد است و در مورد میوه های ذخیره شده ، باید به گونه ای عمل کنیم که مصرف کنندگان میوه های خود را تهیه کنند.

قبادی ادامه داد: توزیع میوه از 21 اسفند با اعلام ستاد تنظیم بازار در سراسر کشور آغاز می شود که امیدواریم سیستم توزیع میوه این روزها نیازی به مداخله ما نداشته باشد.

وی در مورد جمع آوری یا کمبود میوه گاهی می گوید: “بعضی اوقات بیشترین مصرف با بیشترین میزان تولید مطابقت ندارد ، مثلاً در مورد مرکبات ؛ این میوه را می توان در ماه های اکتبر و نوامبر برداشت کرد اما بیشترین مصرف در آوریل و در پایان سال.

قبادی یادآور شد: تهیه سیب و پرتقال به عهده دولت است که توسط بخش خصوصی و اتحادیه های مربوطه انجام شده و دولت در خرید و فروش دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: “ما تصمیم گرفته ایم در بحث قیمت گذاری میوه ها وارد شویم ، اما اگر شرایط مناسب باشد و در روزهای آینده قیمت سیب ، پرتقال و سایر اقلام کاهش یابد ، ما مداخله نخواهیم کرد.”

دبیرکل تنظیم بازار گفت: اگر مازاد تولید مرغ در بازار داشته باشیم توسط شرکت پشتیبانی جمع آوری می شود اما اکنون این شرایط مهیا نیست و خرید توسط دولت انجام نمی شود.

قبادی درباره تأمین و قیمت گوشت اظهار داشت: “ما هیچ گزارش معکوسی درباره تأمین گوشت قرمز نداریم. عرضه گوشت قرمز دارای شرایط عادی است.

وی همچنین از عرضه روغن به بازار خبر داد: ماهانه 150 هزار تن نفت خام وارد کشور می شود که اکنون به 220 هزار تن می رسد و محصولات آن در فروشگاه ها عرضه می شود اما به دلیل حساسیت مصرف کنندگان نسبت به این محصول. توزیع شده توسط چندین فروشگاه تخصصی.

قبادی گفت: ما از نظر تأمین و توزیع نفت مشكل خاصی نداریم اما رسیدن به رونق مدتی طول می كشد و تلاش خواهیم كرد تا پایان سال مشكل را برطرف كنیم.

“در حال حاضر پنج میلیون تن بار در بنادر کشور وجود دارد” ، ما یک ذخیره استراتژیک پنج میلیون تنی داریم که علاوه بر حجم بار در بازار است. “داده ها توزیع شده است و در این جنگ اقتصادی علیه ما ، احتمال فراز و نشیب در برخی کالاها وجود دارد و ما امیدواریم که آن را کاهش دهیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: این جلسه امشب برای پاسخگویی به فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شد که تصمیم گرفت از اصناف ، سازمانهای صنعت و معدن ، زندانیان دولتی و سازمانهای حمایتی بازرسی کند ، اما دامنه کار. “و این محدودیت هایی را که ما در بخش نظارت داریم دست کم می گیرد و طبق دستور مقام معظم رهبری با حساسیت آنها عمل خواهیم کرد.