دولت وارد میدان تنظیم بازار برنج شد

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، اسماعیل قادریفر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، درباره نحوه کنترل بازار برنج ایران بر اساس قیمت مصوب گفت: معتقدیم قیمت بر اساس نرخ های مصوب برای کنترل برنج ایرانی است. بازار برنج

وی افزود: سیاست سختگیرانه ما کشت برنج به صورت سنتی در سه استان شمالی کشور است که از اواسط اسفندماه تاکنون 400 هزار تن برنج در استان با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران کشت می شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه در این تفاهم نامه کمک های مختلفی به کشاورزان در زمینه کشت شلتوک می شود، ادامه داد: در این تفاهم نامه اعتباری برای تولید محصولات به کشاورزان داده می شود و هزینه بیمه این افراد بسیار پایین است. شمرده خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنج در زمان برداشت شلتوک تسویه می شود اما هنوز قیمت خرید این محصول مشخص نشده است.

قذافی گفت: با استعلام مورد نیاز تا 20 اسفند، قیمت خرید توافقی برنج ثابت و به کشاورزان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم تا سال آینده نیم یا یک سوم تولید برنج کشور را تحت کنترل دولت قرار دهیم تا شبکه واردات و دلالی به موقع برای کنترل بازار این محصول حذف شود.

دولت وارد عرصه تنظیم بازار برنج شده است

مسئولان گفتند: دلالان برای هر کیلوگرم برنج درجه یک ایرانی 31 تا 32 هزار تومان خریده اند اما امروز 80 تا 90 هزار تومان به بازار فروخته اند و پیش بینی می کنیم در سال آینده جلوی این سود را بگیریم.

وی بیان کرد: کشت گندم قراردادی توسط سازمان تعاون روستایی ایران و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می شود و در 10 استان به ترتیب 130 هزار هکتار و 200 هزار هکتار از اراضی زراعی گندم پاییزه را بر اساس قیمت مصوب خریداری می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح خرید توافقی مزارع کشاورزان علاوه بر تحویل محصول با قیمت مناسب، بیمه شده است، بنابراین نگرانی برای تولید و فروش محصول خود وجود ندارد. .

223227