۶ تصمیم ستاد تنظیم بازار برای مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

طبق اعلام وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر موظفند میزان تولید ، واردات و فروش لاستیک سبک و سنگین و تهیه و فروش این محصول را ثبت کنند. واردکنندگان واحدهای تولیدی ، نمایندگان و واحدهای متخلف ممنوع است.

ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهمی را برای مدیریت عرضه لاستیک سبک و سنگین در خارج از شبکه و مقابله با تخلف در فروش این محصول در بازار اتخاذ کرده است که عبارتند از:

1- کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان لاستیک های علی به خصوص .

تولید کنندگان ، خرده فروشان و تولید کنندگان ، واردکنندگان و فروش لاستیک های سبک و سنگین با استفاده از ارز نیمایی موظفند در یک سامانه جامع تجارت داخلی ، ثبت نام جداگانه ای برای خودرو و خریدار انجام دهند.

2- عدم ثبت اطلاعات در مورد تولید ، واردات و فروش لاستیک های سبک و سنگین به این معنی است که دستگاه های توزیع و تنظیم کننده خارج از شبکه موظف به اعمال قانون ظرف 15 روز هستند.

۳- واحدهای تولیدی ، واردکنندگان ، نمایندگی های فروش و واحدهای متخلف ثبت نشده مجاز هستند از تهیه و فروش لاستیک خودداری کنند.

4- ثبت سفارش واردات مواد اولیه برای تولید لاستیک و لاستیک های وارداتی منوط به ثبت اطلاعات مربوط به تولید و تهیه لاستیک های سبک و سنگین در یک سیستم جامع تجارت است.

5- موجودی لاستیک های سنگین با 4200 تومان ارز و لاستیک های تولید داخل با مواد اولیه وارداتی 4200 تومانی ، براساس روال موجود ، فقط در پرداخت های انجام شده توسط سازمان بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای در قالب یک سیستم جامع تجارت. توزیع و توزیع می شود.

6- تصویب تعیین نرخ لاستیک منوط به ثبت کل سیستم تولید ، واحدهای تولیدی ، واردکنندگان ، نمایندگان و واحدهای تجارت خرده فروشی در سیستم انبار خواهد بود.