جزئیات واگذاری امور تنظیم بازاری محصولات کشاورزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

طبق گزارش ها خبرنگار آنلاین، در نامه ای توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور ، محمد نهاوندیان به وزرا صمت و کشاورزی، جزئیات انتقال کنترل بازار بر محصولات کشاورزی را اعلام و برای اجرا اعلام کرد.

در متن این نامه آمده است: پاراگراف (ب) تصمیمات جلسه یکصد هفتاد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هشتم در تاریخ 11/8/1399 در مورد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی ، تائیدیه رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران وارد شد و موارد زیر را برای اجرا اعلام کرد.

1- مسئولیت برنامه طراحی شده و هماهنگی توزیع (تولید و واردات انواع نهاده های کشاورزی ، دام و طیور) و وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تولید ، توزیع و کنترل قیمت عمده مرغ و تخم مرغ تا قیمت عمده را بر عهده دارد.

1- وزارت صنعت ، معدن و تجارت موظف است بازار را برای كالاهای اساسی و اساسی ، از جمله محصولات كشاورزی و دامی ، در مرحله عرضه و خرده فروشی تنظیم كند تا از عرضه كافی كالاها و دسترسی به قیمت های مناسب برای مصرف كنندگان اطمینان حاصل كند.

3- مسئولیت تصمیم گیری جیری جهاد با وزارت كشاورزي در مورد صادرات مرغ و تخم مرغ.

۴- زارت صنعت ، معدن و تجارت وظیفه دسترسی کامل و آنلاین به اطلاعات مربوط به سیستم تجارت جامع وزارت کشاورزی و جهاد را بر عهده دارند. توزیع سیاست پشتیبانی و کنترل لازم را اعمال کنید.

5- زارت جهاد کشاورزی موظف است اطلاعات لازم را ارائه دهد توزیعوزارت صنعت ، معدن و تجارت کالا حمل و نقل و ذخیره سازی آنلاین این کالاها را از طریق یک سیستم تجارت جامع فراهم می کند.