افزایش ماندگاری و ارتقای ارزش تغذیه‌ای مواد خوراکی با نانوذرات

گروه استانی خبرگزاری آنا; افتتاحیه و اختتامیه ششمین جشنواره ملی فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در اسفاند 1400 سوم و چهارم به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور مسئولان و تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره برگزار شد. .

بهترین اختراعات، بهترین ابتکارات و نوآوری‌ها، بهترین مقالات، بهترین کتاب‌ها، بهترین ایده‌ها، بهترین محصولات، بهترین دانش‌بنیان، شرکت‌های تولیدی، بهترین محقق (در دسته‌های مختلف: افراد، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارآموزان)، بهترین آزمایشگاه، مرکز تحقیقات برتر یکی از موضوعات جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی بود: طرح های پژوهشی برتر و مبانی دانشی، پایان نامه برتر (کارشناسی ارشد و دکتری).


بیشتر بخوانید:

توسعه فناوری نانو مستلزم حمایت فیزیکی و معنوی مدیران صنعت است

سنتز نانوذرات نقره سبز با استفاده از عصاره آبی محبوب ترین گیاه

ضرورت برنامه ریزی سخنرانی های علمی در جشنواره فناوری نانو

دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب 6 رشته در جشنواره فناوری نانو شده است


تور صنعتی مجازی، استارت‌آپ‌های حوزه‌های مرتبط با فناوری نانو، کارگاه‌های پژوهشی، سخنرانی‌های آموزشی و ویژه، نمایشگاه نانولوله‌ها و چالش فناوری نانو از نکات مهم جشنواره ششم است.

حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری سازی محصولات فناوری نانو، شناسایی و شناسایی افراد مستعد و فعال دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات حقوقی در حوزه فناوری نانو و ارتقای فعالیت واحدهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی فعال به فناوری نانو و فعالیت های پیشرو. این یکی از نکات جالب ششمین جشنواره فناوری نانو بود.

ششمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی و بهمن 1400 3، 75 محصول در حوزه فناوری نانو در حوزه فناوری نانو را برای آشنایی محققان و مسئولان به نمایش گذاشت.

در ششمین جشنواره ملی فناوری نانو 936 اثر شامل 460 مقاله، 18 اختراع، 21 طرح و نوآوری، 22 تحقیق، 292 مقاله، 26 ایده، 18 طرح پژوهشی و پژوهشگران، 25 عنوان کتاب و 6 مرکز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این پژوهش که شامل 44 محصول و 4 مورد مرتبط بود، در نهایت از 19 اثر برگزیده در فهرست با عناوین مختلف تقدیر شد.

سارا هاشمی متولد تهران، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پاتولوژی با رتبه اول در هر دو مقطع به پایان رساند و در حال حاضر دانشجوی پیشرو دکتری کنترل بیولوژیک دانشگاه تهران است. او به فعالیت های علمی و آزمایشگاهی علاقه دارد و بیشتر وقت خود را در این زمینه می گذراند.

در مراسم افتتاحیه و اختتامیه ششمین جشنواره ملی فناوری نانو که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سوم و چهارم اسفند ماه 1400 برگزار می شود، کلانتری و غذاها به برگزیدگان تعمیم می یابد که این جشنواره برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.

هاشم همچنین ایده «استفاده از فرآیند تخمیر برای افزایش ماندگاری و کیفیت گیاهان دارویی» را داشت و اخیراً آموزش علمی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از پنج ایده برتر کنگره برای فرآوری و مکانیزه کردن گیاهان دارویی شناخته شد. . مرکز استان البرز


بیشتر بخوانید:

سیری در 5 فصل جشنواره فناوری نانو

دانشگاه آزاد اسلامی بهترین ها را در ششمین جشنواره فناوری نانو معرفی می کند

اختراع پوشش و چسب ضد حریق بر پایه آب


تولید سالانه 225 تریلیون پلاستیک در سراسر جهان

ششمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی.استفاده از لفاف های حاوی باکتری های پروبیوتیک که نانوذرات نقره تولید می کنند برای افزایش ماندگاری و افزایش ارزش غذایی مواد غذاییوی به خبرگزاری آنا گفت: این ایده با انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه سالانه 225 تریلیون پلاستیک در سراسر جهان تولید می شود، ایجاد شد که سهم آن بین 4 تا 5 تریلیون کیسه پلاستیکی است. جهان؛ بنابراین تصمیم گرفتم که کاری که واقعاً باید انجام دهم این بود که یاد بگیرم چگونه بسته بندی مواد غذایی را تنظیم کنم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیتی که برای مصرف مواد غذایی سالم و باکیفیت قائل هستم، ایده استفاده از باکتری های اسید لاکتیک را برای بهبود کیفیت غذا و تلفیق فناوری نانو با مواد غذایی پیشنهاد کرده ام. صنعت و بسته بندی.”

هاشمی هدف اصلی از ایده خود را کاهش مصرف پلاستیک و کمک به حفظ سلامت محیط زیست و در عین حال حفظ سلامت انسان عنوان کرد: به دلیل توانایی باکتری های اسید لاکتیک (LAB) در سنتز نقره، نانوذرات می توانند سنتز نانوذرات نقره برای افزایش ارزش غذایی آنها با بهبود ارزش غذایی مواد غذایی.” شناخته شده است، که منجر به کاهش استفاده از نگهدارنده های شیمیایی می شود.

تقویت فلور میکروارگانیسم های روده، تولید ویتامین ها و اسیدهای آلی و درمان بسیاری از بیماری ها

وی گفت: اسید لاکتیک علاوه بر تولید باکتری و ویتامین و مواد مغذی، سموم را هیدرولیز کرده و فراهمی زیستی برخی ترکیبات را افزایش می دهد. از طرفی LAB ها می توانند در تولید ویتامین ها در کنار تولید شیمیایی آنها از نظر ثبات و شرایط اقتصادی رقابت کنند.

برگزیده ششمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باکتری های پروبیوتیک با تولید پوشش محافظ دهان می توانند وارد بدن شده و به تقویت فلور میکروبی روده، تولید ویتامین ها و اسیدهای آلی و درمان انواع بیماری ها کمک کنند.


بیشتر بخوانید:

بهبود خواص و فرآوری گیاهان دارویی در طی فرآیند تخمیر

طراحی و ادغام توسط “Core-Shell Magnetic Catalyst”

ایده ای برای رهایی بیماران سرطانی از شیمی درمانی


به گفته نویسنده این مفهوم، «استفاده از لفاف‌های حاوی باکتری‌های پروبیوتیک که نانوذرات نقره تولید می‌کنند، به افزایش ماندگاری و افزایش ارزش غذایی غذا کمک می‌کند».

ایده ای که کاربردی است و نیاز به امکانات آزمایشگاهی دارد

هاشمی مزایای ایده خود را توضیح داد: استفاده از این روکش تغییرات زیادی در صنایع غذایی بسته ایجاد می کند و همانطور که گفته شد با کمک به افراد خاص به کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی، بهبود کیفیت و کیفیت غذا، حفظ سلامت مصرف کنندگان و محیط زیست کمک می کند. برخی از مزایای این طرح کاهش مشکلات و بیماری ها (مثلا عدم تحمل لاکتوز، کمبود ویتامین، یبوست و …)، کاهش نیاز به مکمل های غذایی و افزایش ارز از طریق تولید و صادرات این محصول است.

وی گفت که این پروژه به امکانات آزمایشگاهی مشترک و در دسترس نیاز دارد و به طور کلی محصولات گران قیمت و باکیفیت اکنون می توانند از طریق فرآیندی ساده تر و مقرون به صرفه تر به دست آیند. تجهیزات آزمایشگاهی این محصول برای بررسی و تحلیل کیفیت مورد نیاز است.

این محقق در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی برای اجرای ایده او وجود دارد یا خیر، به آنا گفت: ایده ها معمولاً در سطح ایده باقی می مانند، نه حمایت می شوند، شاید توسط افرادی که ایده می دهند، حتی اگر ایده های ناب داشته باشند. رد کردن. مفهوم منتخب جشنواره فناوری نانو کاملاً قابل اجرا است. اما به دلیل کمبود تجهیزات آزمایشگاهی لازم، موفق به اجرای آن نشدم و امیدوارم با حمایت مسئولان این ایده در سطح تجاری محقق شود.

انتهای پیام/4078/4062/