همه محصولات ایران خودرو ۳ تا ۵ ستاره کیفی دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش تجاری خبرگزاری آنلاین ، اجرای پروژه های بهبود کیفیت در صنعت خودرو مانند قطاری است که هرگز حرکت نمی کند. حتی تولیدکنندگان پیشرو خودرو در جهان نیز سالانه هزینه زیادی را صرف این بخش می کنند. زیرا رقابت در بازار معیار گسترده تری را برای خریداران نسبت به انتخاب محصول ایجاد کرده است. معیارها مهمترین ویژگی کیفیت در تولید و خدمات پس از فروش هستند.

کیفیت محصول در صنعت خودروسازی ایران در اواخر دهه 1970 رنگ و بوی جدی تری پیدا کرد. چرا که طی این سالها ، ایران خودرو اولین پلتفرم داخلی را با نام تجاری ایرانی و نام سمند ساخت و سپس همیشه محصولات باکیفیتی را پیاده کرد که سمند نامزد اول بود. در سالهای اخیر ، با گسترش سبد محصولات بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در خاورمیانه در صنعت خودروسازی ایران ، به اصل اساسی کیفیت محصول نهایی در مهندسی محصول ، تولید تجاری و زنجیره تامین تبدیل شده است.

اگر می خواهیم روند اجرای پروژه های با کیفیت در ایران خودرو و نتایج آنها را مطالعه کنیم ، باید آمار کیفی شرکت کنترل و بازرسی استاندارد ایران (ISQI) را بررسی کنیم.

بر اساس آمارهای آماری این شرکت ، به طور متوسط ​​از سال 1394 تاکنون ، روند نمرات منفی محصولات ایران خودرو در نمودار شیب کاهش یافته است. این بدان معناست که در سال 1999 ، خودروسازان با اجرای برنامه هایی برای بهبود کیفیت محصول ، توانستند نمرات منفی را از 147 به 101 کاهش دهند. در همین حال ، ایران خودرو قصد دارد برای 1400 سال امتیاز منفی 95 را تعیین کند آ با توجه به رویکرد استراتژیک این شرکت در زمینه کیفیت و زیرساخت های ایجاد شده در بخش ، این روند به احتمال زیاد در آینده ادامه خواهد یافت.

سایر نکات در بخش کیفیت می تواند مایه افتخار باشد پوشش دادن این جاده با حضور 14 خودرو با 3 ستاره کیفی در طبقه بندی کیفیت محصولات داخلی ISQI مشخص می شود. این خودروساز با 20 نماینده در این لیست ، دقیقاً 50 درصد از کل محصولات آزمایش شده توسط ISQI را در اختیار دارد. علاوه بر این ، 5 مدل از محصولات سازندگان خودرو در رده 4 ستاره قرار دارند آ و آ توربو اتوماتیک 5 ستاره نیز تیم کیفیت ایران خودرو را تکمیل می کند. جالب اینکه ایران خودرو دارای 72 درصد از خودروهای با کیفیت 4 ستاره در بخش مسافر و وانت است و سهم این خودروسازان در بخش 3 ستاره به 48 درصد می رسد.

روند دو سال گذشته ایران خودرو در بخش کیفیت ، تعریف مویرگی کیفیت در پیشرانه ، انتقال نیرو ، سیستم های الکترونیکی ، ایمنی و امکانات محصول است که در آن پروژه های زیادی تعریف و اجرا می شود. به این ترتیب ، هر یک از تیم های کیفیت این تولیدکنندگان خودرو ، آزمایش ها و آزمایش های مختلف خاصی را پشت سر گذاشته اند. آ نتیجه نهایی سنگ نوردی محصول برند ایران خودرو نردبانی با کیفیت است. در حال حاضر این خودروسازان در طبقه بندی کیفیت ISQI محصولات 2 ستاره ندارند و همه محصولات ایران خودرو حداقل دارای 3 ستاره کیفی هستند.