تولید سایت ایران خودرو در سنگال از سر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، کیانوش پورموجیب، دولت سنگال با گسترش کنوانسیون امتیازات گمرکی، اقداماتی را برای فعال سازی مجدد سایت تولیدی ایران خودرو «سانیراناتو» در این کشور و در نهایت ورود به تولید و توزیع محصولات ایرانی خودرو انجام داد.

وی با اشاره به استراتژی کنونی ایران خودرو در بخش صادرات مبنی بر گسترش سهم بازار خارجی خود، حمایت همه جانبه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ایران را عاملی کلیدی در احیای سایت سنگالی دانست و خاطرنشان کرد: داکار: در رونق اقتصادی موفق بوده ایم. ، تجارت و فعالیت های تولیدی در سنگال.

پورمجیب با بیان اینکه در فاز اول تولید سمند از تاکسی استفاده می شود، اضافه کرد: سنگال در حال عرضه محصولات دیگری در بازار است تا نیاز و سلیقه مصرف کنندگان را در سراسر کشور محک بزند.

وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت های بین المللی، تلاش ایران خودرو برای احیای سایت به ثمر نشست، خاطرنشان کرد: سنگالی ها کالاهای سفارش داده شده را ارسال کرده و مونتاژ و توزیع سمند تاکسی را آغاز کرده اند.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران از ارسال دومین صادرات برای مونتاژ خودرو خبر داد: با فعال سازی سایت سنگال، اهداف صادراتی را در منطقه آفریقا با سهولت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در نظر داریم سایر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از جمله محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین و موتورسیکلت را به سنگال صادر کنیم.

223223