حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو از شهریور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین به نقل از ایکوپرس، بابک رحمانی گفت: قرعه کشی ایران خودرو از دو جهت افزایش عرضه به 750 هزار دستگاه در سال و حذف تفاوت قیمت سفارش یا تفاوت قیمت بازار حذف می شود.

سخنگوی گروه صنعتی خودرو ایران افزود: تقاضای سالانه بازار خودرو بین یک میلیون و 200 میلیون تا یک میلیون و 500 هزار دستگاه است.

رحمانی درباره افزایش 40 میلیونی قیمت خودرو سمند دوگانه سوز گفت: بیش از یک سال است که سمند دوگانه سوز تولید و فروخته نمی شود و فقط از تاکسی استفاده می شود، بنابراین افزایش قیمت آن وجود ندارد. تابع قوانین خاصی است.»

وی افزود: در دو ماهه پایانی سال 17 درصد افزایش عرضه نسبت به 10 ماه گذشته با تحویل 120 هزار دستگاه داشتیم که 68 هزار دستگاه خودرو برای مردم به ارمغان آورد، بنابراین افزایش قیمت خودرو به دلیل نبود. عواملی مانند عدم تحویل و انتظارات تورمی». در سال 1401 افزایش قیمت ارز و لغو سفارش واردات باعث افزایش قیمت خودرو شد.

سخنگوی گروه صنعتی خودرو ایران گفت: این شرکت نماینده ویژه واردکننده بنز آلمان است. سهام متعلق به ایران خودرو است. سفارشات آن قبل از تصویب ممنوعیت واردات ثبت شده است.

وی افزود: تا قبل از تحریم نظارت بر این نمایندگی توسط مرسدس بنز بود که حدود 756 دستگاه از این واحد در ایران تولید می شد. ما نتوانستیم این همکاری را ادامه دهیم.

رحمانی با معرفی نماینده رسمی بنز آلمان به عنوان شرکت بازرگانی ستاره ایران، گفت: واگذاری دانش فنی بنز تنها به شرکت بازرگانی ستاره ایران بوده که امروز از معاونت رئیس جمهور تقاضای ثبت شرکت دانش بنیان را دارند.

سخنگوی گروه صنعتی خودرو ایران با اشاره به قرارداد ایران خودرو برای واردات خودرو گفت: واردات خودرو به خودروسازان کمک می کند زیرا تجربه نشان می دهد هر زمان خودرویی وارد شود بیشترین تولید را ما داریم.