نقد و بررسی ام جی 360 توربو

در بازار خودروی ایران که همواره با چالش‌های متعددی از جمله محدودیت در عرضه و نوسانات قیمتی روبرو بوده انتخاب یک سدان خانوادگی با قیمت مناسب امکانات کافی و عملکرد قابل قبول دغدغه بسیاری از خریداران است. در این میان برخی خودروهای چینی با ارائه ترکیبی از ویژگی‌ها تلاش کرده‌اند جایگاهی برای خود پیدا کنند. ام جی 360 توربو یکی از این گزینه‌ها بود که توسط یکی از شرکت‌های خصوصی به بازار عرضه شد و با وعده پیشرانه‌ای توانمندتر نسبت به نسخه تنفس طبیعی مورد توجه قرار گرفت. اما آیا این خودرو در عمل توانسته انتظارات را برآورده کند و یک انتخاب منطقی محسوب می‌شود؟ بررسی دقیق جزئیات فنی کیفیت ساخت تجربه رانندگی و جایگاه آن در بازار ایران برای یافتن پاسخ این پرسش ضروری است.

بررسی طراحی ظاهری ام جی 360 توربو

ام جی 360 توربو در بخش طراحی ظاهری رویکردی محتاطانه و عامه‌پسند را در پیش گرفته است. خطوط بدنه نسبتاً ساده و روان هستند و خبری از اغراق یا المان‌های طراحی جسورانه نیست. در نمای جلو جلوپنجره‌ای با خطوط افقی کرومی و لوگوی بزرگ MG در مرکز آن جلب توجه می‌کند که با چراغ‌های کشیده و هماهنگ چهره‌ای آرام و تا حدی رسمی به خودرو بخشیده است. سپر جلو نیز طراحی ساده‌ای دارد و ورودی‌های هوای جانبی آن بیشتر جنبه تزئینی دارند. در نمای جانبی یک خط شانه از گلگیر جلو آغاز شده و تا چراغ عقب امتداد می‌یابد که به همراه خطوط ملایم پایین درها سادگی طرح را حفظ کرده است. رینگ‌های آلومینیومی نیز متناسب با ابعاد خودرو انتخاب شده‌اند. نمای عقب با چراغ‌هایی دو تکه که بخشی از آن روی درب صندوق قرار گرفته طراحی شده و یک نوار کرومی بین چراغ‌ها عرض خودرو را بیشتر نشان می‌دهد. سپر عقب نیز ساده است و خروجی اگزوز به صورت پنهان طراحی شده است. در مجموع طراحی بیرونی ام جی 360 توربو را می‌توان منطقی و بدون هیجان توصیف کرد که تلاش دارد نظر طیف وسیعی از خریداران را جلب کند.

بررسی طراحی داخلی ام جی 360 توربو

با ورود به کابین ام جی 360 توربو با فضایی نسبتاً جادار و طراحی داخلی مدرن‌تر نسبت به برخی رقبای هم‌قیمت روبرو می‌شوید. داشبورد طراحی لایه‌ای دارد و از خطوط نرمی استفاده شده است. صفحه نمایش لمسی در مرکز داشبورد قرار گرفته و کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد. کلیدهای کنترلی سیستم تهویه مطبوع و سایر امکانات نیز با چیدمانی منطقی در دسترس راننده و سرنشین جلو قرار دارند. متریال استفاده شده در کابین عمدتاً از پلاستیک سخت تشکیل شده اما در برخی قسمت‌ها مانند رودری‌ها و بخش‌هایی از داشبورد از پلاستیک نرم‌تر یا روکش چرم مصنوعی استفاده شده که حس بهتری ایجاد می‌کند. صندلی‌ها طراحی مناسبی دارند و راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می‌کنند. فضای پا برای سرنشینان عقب نیز نسبت به ابعاد خودرو خوب ارزیابی می‌شود و سه سرنشین با جثه متوسط می‌توانند در مسافت‌های کوتاه در ردیف عقب بنشینند. فضای صندوق عقب نیز برای یک سدان کامپکت مناسب است و نیازهای یک خانواده کوچک را برطرف می‌کند. فرمان طراحی سه شاخه دارد و دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن تعبیه شده‌اند.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی ام جی 360 توربو

یکی از نقاط قوت ام جی 360 توربو در زمان عرضه لیست امکانات رفاهی و ایمنی آن نسبت به قیمت بود. در بخش رفاهی این خودرو به امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای سانروف برقی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک صفحه نمایش لمسی با قابلیت اتصال تلفن همراه دوربین دید عقب سنسور پارک عقب کروز کنترل آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی برقی شیشه‌های برقی چهار درب و صندلی‌های با روکش چرم مصنوعی مجهز است. وجود این امکانات تجربه استفاده روزمره از خودرو را دلپذیرتر می‌کند. در بحث ایمنی ام جی 360 توربو در نسخه توربو به شش کیسه هوا (شامل کیسه هوای جلو جانبی و پرده‌ای) مجهز شده است که سطح ایمنی بالاتری را نسبت به نسخه دنده‌ای یا برخی رقبای دیگر فراهم می‌کند. همچنین سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS) توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) نیز برای بهبود پایداری و کنترل خودرو در شرایط مختلف رانندگی در این مدل وجود دارند که از نکات مثبت آن محسوب می‌شود.با وجود وارداتی بودن خودرو بسیاری از تعمیرکاران توصیه می‌کنند از لوازم یدکی ام جی 360 اصلی استفاده شود تا کارایی خودرو حفظ شود.

مشخصات فنی ام جی 360 اتوماتیک توربو

نسخه توربوی ام جی 360 از نظر مشخصات فنی تفاوت‌های کلیدی با نسخه تنفس طبیعی دارد که اصلی‌ترین آن مربوط به پیشرانه و سیستم انتقال قدرت است. این خودرو از یک موتور بنزینی چهار سیلندر خطی با حجم 1.5 لیتر بهره می‌برد که به سامانه پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر توان 131 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در بازه 2000 تا 4400 دور در دقیقه است. این اعداد برای یک سدان در این کلاس وزنی نویدبخش عملکردی بهتر نسبت به موتورهای تنفس طبیعی هم‌حجم هستند. نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته از نوع AT (مبدل گشتاور) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. استفاده از گیربکس اتوماتیک سنتی (برخلاف گیربکس‌های CVT رایج در بسیاری از خودروهای چینی هم‌رده) می‌تواند در تجربه رانندگی و دوام مزایایی داشته باشد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون استرات و در عقب از نوع تیر پیچشی (Torsion Beam) است که ترکیبی استاندارد برای این سگمنت محسوب می‌شود و هدف آن ایجاد تعادلی بین راحتی و پایداری است. سیستم فرمان نیز از نوع برقی (EPS) است که نرمی مناسبی در سرعت‌های پایین فراهم می‌کند. سیستم ترمز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی است که برای توقف مطمئن خودرو کافی به نظر می‌رسد. ابعاد خودرو شامل طول 4571 میلی‌متر عرض 1804 میلی‌متر ارتفاع 1490 میلی‌متر و فاصله محوری 2660 میلی‌متر است که آن را در دسته سدان‌های کامپکت قرار می‌دهد و فضای داخلی مناسبی را نوید می‌دهد. وزن خالص خودرو نیز حدود 1330 کیلوگرم است.

مشخصات موتور و عملکرد

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ام جی 360 توربو با توان 131 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر قدرت و کشش قابل توجهی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این گشتاور بالا به خصوص در دورهای میانی موتور در دسترس است و باعث می‌شود خودرو در شتاب‌گیری‌های اولیه و همچنین در سربالایی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد. وجود توربوشارژر سبب شده تا این موتور نسبت به نمونه تنفس طبیعی چالاک‌تر باشد و تجربه رانندگی پویاتری را ارائه دهد. هرچند نباید انتظار شتاب خیره‌کننده‌ای داشت اما برای مصارف روزمره و حتی سبقت‌گیری‌های معقول در جاده قدرت موتور کافی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این پیشرانه نیز در سیکل ترکیبی حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده که رقمی متوسط برای این کلاس و با این سطح از عملکرد است.

مشخصات انتقال قدرت گیربکس

سیستم انتقال قدرت ام جی 360 توربو از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با ساختار مبدل گشتاور بهره می‌برد. این نوع گیربکس‌ها معمولاً تعویض دنده‌های نرم‌تری نسبت به گیربکس‌های دوکلاچه دارند و از نظر دوام نیز در شرایط ترافیک سنگین عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. گیربکس این خودرو تعویض دنده‌ها را به موقع انجام می‌دهد و با پیشرانه هماهنگی نسبی دارد. امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز برای راننده فراهم شده تا در صورت نیاز کنترل بیشتری بر روی تعویض‌ها داشته باشد. عملکرد گیربکس در مجموع قابل قبول است اما در برخی مواقع ممکن است در معکوس کشیدن‌های ناگهانی یا شتاب‌گیری‌های تخت گاز کمی تأخیر از خود نشان دهد.

سیستم تعلیق و فرمان

سیستم تعلیق ام جی 360 توربو با ترکیب مک‌فرسون در جلو و تیر پیچشی در عقب تلاشی برای ایجاد تعادل بین راحتی و پایداری داشته است. در مسیرهای هموار سیستم تعلیق عملکرد نرمی دارد و ضربات کوچک جاده را به خوبی جذب می‌کند که به راحتی سرنشینان کمک می‌کند. با این حال در مواجهه با ناهمواری‌های بزرگتر یا دست‌اندازها ممکن است کوبش‌هایی به کابین منتقل شود. در بحث پایداری سیستم تعلیق در کنار سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) چسبندگی مناسبی را در پیچ‌ها فراهم می‌کند اما نباید از آن انتظار هندلینگ یک خودروی اسپرت را داشت و در سرعت‌های بالا ممکن است کمی کم‌فرمانی مشاهده شود. سیستم فرمان برقی (EPS) نیز در سرعت‌های پایین بسیار نرم است و پارک کردن را آسان می‌کند اما با افزایش سرعت سفتی آن به میزان کافی افزایش نمی‌یابد که ممکن است حس اطمینان‌پذیری را در سرعت‌های بالا کمی کاهش دهد.

سیستم ترمز ها

ام جی 360 توربو به سیستم ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز شده است. این ترکیب برای وزن و ابعاد این خودرو استاندارد محسوب می‌شود. عملکرد سیستم ترمز در استفاده‌های عادی و روزمره قابل اطمینان است و قدرت توقف کافی را فراهم می‌کند. پدال ترمز حس خطی و قابل کنترلی دارد. وجود سیستم‌های کمکی نظیر ABS (سیستم ضد قفل) EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و BAS (سیستم کمکی ترمز) نیز به بهبود عملکرد ترمزگیری در شرایط اضطراری کمک شایانی می‌کنند. در مجموع سیستم ترمز ام جی 360 توربو عملکردی مناسب و در حد انتظار از یک سدان خانوادگی در این کلاس دارد و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

ابعاد و اندازه ها

ام جی 360 با ابعاد 4571 میلی‌متر طول 1804 میلی‌متر عرض و 1490 میلی‌متر ارتفاع در دسته سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد. فاصله محوری این خودرو نیز 2660 میلی‌متر است که یکی از عوامل مؤثر در فضای داخلی مناسب آن به خصوص برای سرنشینان عقب محسوب می‌شود. این ابعاد باعث شده تا ام جی 360 هم برای تردد در شهر و پارک کردن نسبتاً مناسب باشد و هم فضای کافی برای استفاده‌های خانوادگی و مسافرت‌های کوتاه را فراهم کند. عرض مناسب خودرو نیز به پایداری آن کمک می‌کند. حجم صندوق عقب نیز حدود 482 لیتر است که برای قرار دادن چمدان‌ها و وسایل سفر یک خانواده کافی به نظر می‌رسد و نیازهای معمول را پوشش می‌دهد.

بررسی پیشرانه و سیستم انتقال قدرت ام جی 360 توربو

ترکیب پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قلب تپنده ام جی 360 توربو را تشکیل می‌دهد. موتور توربو با ارائه 131 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور به خصوص در محدوده میانی دور موتور کشش و شتاب اولیه خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این باعث می‌شود که خودرو در ترافیک شهری و همچنین در جاده‌های برون‌شهری برای سبقت‌گیری‌های ناگهانی پاسخگو باشد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT تعویض دنده‌های نرمی دارد و برخلاف گیربکس‌های CVT حس تعویض دنده را منتقل می‌کند که برای برخی رانندگان مطلوب‌تر است. هماهنگی بین موتور و گیربکس در اکثر مواقع خوب است اما گاهی ممکن است در شتاب‌گیری‌های ناگهانی یا معکوس کشیدن سریع کمی تأخیر در عملکرد گیربکس مشاهده شود. در مجموع این ترکیب قوای محرکه عملکردی مناسب و فراتر از انتظار برای یک سدان اقتصادی با این ابعاد ارائه می‌دهد و نقطه تمایز اصلی نسخه توربو نسبت به نسخه تنفس طبیعی محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی با ام جی 360 توربو

پشت فرمان ام جی 360 توربو اولین چیزی که جلب توجه می‌کند نرمی فرمان برقی و دید مناسب اطراف است که رانندگی در محیط شهری را آسان می‌کند. پیشرانه توربو به خصوص پس از عبور از دور موتور 2000 کشش خوبی را در اختیار قرار می‌دهد و باعث می‌شود شتاب‌گیری‌ها برای استفاده روزمره کافی باشند. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تعویض‌های نرمی دارد اما گاهی در معکوس کشیدن‌های ناگهانی کمی مکث می‌کند. سیستم تعلیق در مسیرهای هموار سواری راحتی را ارائه می‌دهد و بیشتر ضربات کوچک را جذب می‌کند اما در مواجهه با دست‌اندازهای بزرگتر یا ناهمواری‌های شدید ممکن است کوبش‌هایی به داخل کابین منتقل شود. در سرعت‌های بالا پایداری خودرو قابل قبول است اما نباید انتظار هندلینگ تیز و دقیقی را داشت و تمایل به کم‌فرمانی در پیچ‌های تند وجود دارد. عایق‌بندی کابین در سرعت‌های پایین و متوسط خوب است اما با افزایش سرعت صدای باد و جاده بیشتر شنیده می‌شود. در مجموع تجربه رانندگی با ام جی 360 توربو را می‌توان راحت و مناسب برای استفاده‌های خانوادگی و تردد روزمره توصیف کرد با عملکرد پیشرانه توربو که کمی چاشنی هیجان به آن اضافه می‌کند.

نقاط ضعف و قوت ام جی 360

ام جی 360 توربو مانند هر خودروی دیگری دارای نقاط قوت و ضعفی است. از مهم‌ترین نقاط قوت آن می‌توان به پیشرانه توربوشارژ با عملکرد قابل قبول نسبت به حجم و کلاس خودرو لیست کامل امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با رقبا در زمان عرضه فضای داخلی جادار به خصوص برای سرنشینان عقب و صندوق عقب مناسب و طراحی داخلی مدرن و ارگونومیک اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا ام جی 360 توربو گزینه جذابی برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال امکانات و فضای مناسب هستند. در مقابل نقاط ضعفی نیز در این خودرو مشاهده می‌شود. کیفیت متریال استفاده شده در برخی قسمت‌های کابین می‌توانست بهتر باشد و حس پلاستیک خشک در برخی بخش‌ها وجود دارد. عملکرد سیستم تعلیق در جذب ضربات بزرگ و هندلینگ در سرعت‌های بالا جای بهبود دارد. همچنین وضعیت خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی برای این خودرو در بازار ایران یکی از نگرانی‌های اصلی مالکان و خریداران بالقوه است که می‌تواند بر هزینه نگهداری و ارزش افت آن تأثیرگذار باشد. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از حساسیت پیشرانه توربو به کیفیت سوخت و روغن و احتمال بروز برخی مشکلات فنی در درازمدت هستند.

وضعیت در بازار ایران

ام جی 360 توربو در زمان عرضه به بازار ایران به دلیل ارائه پیشرانه توربو و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب نسبت به قیمت مورد توجه قرار گرفت و توانست بخشی از بازار سدان‌های کامپکت را به خود اختصاص دهد. با این حال چالش‌هایی نظیر محدودیت در واردات نوسانات نرخ ارز و تغییرات در سیاست‌های عرضه باعث شد تا حضور این خودرو در بازار ایران با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد. اصلی‌ترین نگرانی برای خریداران و مالکان فعلی این خودرو وضعیت خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات یدکی است. با توجه به اینکه عرضه این مدل به صورت گسترده و پایدار نبوده یافتن قطعات اصلی و تخصصی ممکن است دشوار و هزینه‌بر باشد. این موضوع بر روی بازار دست دوم و افت قیمت خودرو نیز تأثیر منفی گذاشته است. با وجود این مسائل ام جی 360 توربو همچنان به عنوان یک گزینه با امکانات بالا و عملکرد پیشرانه خوب در بازار خودروهای کارکرده مطرح است اما خریداران باید ریسک‌های مربوط به خدمات و قطعات را در نظر بگیرند.

نقد و بررسی ارزش خرید

ارزش خرید یک خودرو به مجموعه‌ای از عوامل شامل قیمت اولیه امکانات عملکرد هزینه‌های نگهداری دوام خدمات پس از فروش و ارزش افت آن بستگی دارد. ام جی 360 توربو در زمان عرضه اولیه با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی کامل و پیشرانه توربوی خود ارزش خرید نسبتاً بالایی داشت و یک پکیج جذاب را ارائه می‌داد. با این حال در شرایط فعلی بازار ایران ارزیابی ارزش خرید این خودرو پیچیده‌تر می‌شود. از یک سو همچنان یک سدان با فضای داخلی مناسب امکانات خوب و عملکرد پیشرانه قابل قبول است که ممکن است در بازار دست دوم با قیمت رقابتی‌تری نسبت به برخی گزینه‌های دیگر یافت شود. از سوی دیگر نگرانی‌های جدی در خصوص خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های نگهداری را افزایش داده و ریسک خرید را بالا ببرد. افت قیمت این خودرو در بازار دست دوم نیز نسبت به برخی خودروهای شناخته‌شده‌تر بیشتر است. بنابراین ارزش خرید ام جی 360 توربو به میزان تحمل ریسک خریدار و دسترسی او به منابع تأمین قطعات بستگی دارد. برای کسی که بتواند با چالش‌های خدمات پس از فروش کنار بیاید و به دنبال امکانات و عملکرد خوب در یک سدان کارکرده باشد ممکن است گزینه مناسبی باشد اما برای خریدارانی که اولویت اولشان سهولت در نگهداری و فروش مجدد است شاید گزینه‌های مطمئن‌تری در بازار وجود داشته باشد.

رقبای ام جی 360 اتوماتیک توربو در بازار

ام جی 360 توربو در بازار سدان‌های کامپکت ایران با طیفی از خودروها رقابت می‌کرد که عمدتاً شامل محصولات چینی و برخی مدل‌های قدیمی‌تر از برندهای دیگر بودند. از جمله مهم‌ترین رقبای مستقیم آن می‌توان به خودروهایی مانند جک J4 آریزو 5 توربو بسترن B30 و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد. هر یک از این رقبا ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند؛ برای مثال آریزو 5 توربو نیز از پیشرانه توربو بهره می‌برد و امکانات مناسبی دارد در حالی که جک J4 بیشتر بر روی سادگی و قیمت رقابتی تمرکز کرده است. دنا پلاس توربو اتوماتیک به عنوان یک محصول داخلی ممکن است از نظر خدمات و قطعات وضعیت بهتری داشته باشد. همچنین برخی خریداران ممکن است خودروهای دست دوم کره‌ای یا ژاپنی مانند سراتو سایپا یا مزدا 3 نسل قبل را نیز در همین بازه قیمتی به عنوان رقیب در نظر بگیرند که هرچند قدیمی‌تر هستند اما اعتبار برند و شبکه خدمات گسترده‌تری دارند. انتخاب بین این خودروها به اولویت‌های خریدار از نظر امکانات عملکرد هزینه نگهداری و سهولت در تأمین قطعات بستگی دارد.

نظرات کاربران در مورد ام جی 360

بازخورد کاربران و مالکان ام جی 360 توربو در ایران متنوع است و نظرات متفاوتی در مورد این خودرو وجود دارد. بسیاری از مالکان از امکانات رفاهی کامل فضای داخلی جادار و عملکرد مناسب پیشرانه توربو ابراز رضایت کرده‌اند. شتاب و کشش خودرو برای استفاده روزمره و سفرهای خانوادگی رضایت‌بخش توصیف شده است. راحتی سواری در مسیرهای هموار نیز از دیگر نکات مثبتی است که توسط کاربران مطرح شده است. با این حال برخی دیگر از مالکان نیز نگرانی‌ها و مشکلاتی را گزارش کرده‌اند. عمده‌ترین گلایه‌ها مربوط به وضعیت خدمات پس از فروش و دشواری در یافتین قطعات یدکی به خصوص قطعات تخصصی مربوط به موتور توربو و گیربکس است. برخی نیز از کیفیت متریال استفاده شده در کابین انتقاد کرده‌اند و معتقدند می‌توانست بهتر باشد. گزارش‌هایی نیز در مورد حساسیت پیشرانه به کیفیت سوخت و احتمال بروز برخی ایرادات فنی در بلندمدت وجود دارد. در مجموع نظرات کاربران نشان می‌دهد که ام جی 360 توربو خودرویی با مزایای محسوس در زمینه امکانات و عملکرد است اما چالش‌های جدی در زمینه نگهداری و خدمات پس از فروش دارد که تصمیم برای خرید آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ام جی 360 توربو چه معایبی دارد؟

از معایب اصلی آن می‌توان به کیفیت متوسط برخی متریال داخلی نگرانی در مورد خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی و حساسیت احتمالی پیشرانه توربو به کیفیت سوخت اشاره کرد.

ام جی 360 توربو با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

این خودرو در بازار ایران با سدان‌هایی نظیر جک J4 آریزو 5 توربو بسترن B30 و دنا پلاس توربو اتوماتیک رقابت می‌کند.

تفاوت ام جی 360 توربو و دنده ای چیست؟

نسخه توربو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قوی‌تر و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بهره می‌برد در حالی که نسخه دنده‌ای موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی ضعیف‌تر و گیربکس دستی دارد.

مصرف سوخت ام جی 360 توربو چقدر است؟

مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای ام جی 360 توربو حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک سدان توربو مناسب ارزیابی می‌شود.

گیربکس ام جی 360 توربو از چه نوعی است؟

گیربکس این مدل از نوع اتوماتیک 6 سرعته با ساختار مبدل گشتاور (AT) است.

ام جی 360 توربو چند ایربگ دارد؟

ام جی 360 توربو در نسخه توربو به 6 کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو جانبی و پرده‌ای مجهز است.

مشخصات اصلی ام جی 360 توربو چیست؟

موتور 1.5 لیتری توربو با 131 اسب بخار گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 کیسه هوا کروز کنترل سانروف و صفحه نمایش لمسی از ویژگی‌های برجسته آن هستند.