سیاست سایپای نوین کاهش وابستگی و بومی‌سازی صنعت خودرو است

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ، احمد محرم زاده ، نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به نقل از سایپانوس ، به اقدام مدیران سایپا برای ساخت و توزیع خودروهای با کیفیت مانند شاهین و آریا اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت کشور ، کیفیت پایین برخی جاده ها و عدم امکان برخی مناطق خاص کشور ، باید خودروهایی با کلاس های مختلف و خودروهای مناسب برای این مناطق ساخته شود تا کاربران بتوانند خودرویی تهیه کنند. بستگی به محل اقامت آنها دارد.

یکی از اعضای کمیسیون عمران در مجلس گفت: مردم هر منطقه بر اساس محیط جغرافیایی خود اتومبیل می خرند ، به عنوان مثال در مناطق کوهستانی ، جایی که مردم علاقه بیشتری به ماشین های شاسی بلند دارند.

سیاست جدید سایپا کاهش وابستگی و بومی سازی صنعت خودرو است

محرم زاده اظهار داشت: سایپای جدید قادر به پاسخگویی به این سلایق و علایق مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به منابع انسانی و نخبگان دانشگاهی کشور اظهار داشت: این واقعیت که مدیران Sa Saipa از دانش و تجربه نخبگان برای ساخت خودروهای محلی برخوردار هستند ، گام بسیار مثبتی است و ما از آن حمایت می کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که دانشگاه ها باید از فکر و دانش خود برای تقویت تولید خودروهایی استفاده کنند که بتوانند با دنیا رقابت کنند و به عنوان بهترین صنعت دفاعی بدرخشند.

در همین راستا ، محرم زاده توافق سایپا را با وزارت دفاع و یارانه ساخت قطعات خودرو در کشور منعقد کرد: “

وی افزود: همکاری سایپا با وزارت دفاع به معنای کاهش اتکا به کشورهای خارجی و تولید خودروهای داخلی است.

یکی از اعضای کمیسیون عمران در مجلس خاطرنشان کرد: “ما به شدت از هرگونه همکاری سایپا با شرکت های دانش بنیان در ساخت قطعات خودرو و انتقال به سایپا جدید حمایت می کنیم.

223225