رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش تجارت خبرگزاری آنلاین به نقل از ایکوپرس، داود خسروی گفت: نمونه آزمایشی تارا برگی در تیرماه رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو با بیان اینکه هزینه طراحی پلت فرم جدید با مفهوم الکتریکی قابل توجه است، گفت: اگر یک خودروی برقی با تغییراتی در پلت فرم های بنزینی موجود طراحی و ساخته شود، هزینه میلیاردی نخواهد داشت، این یک روش است. ” همچنین توسط خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان آسیای شرقی برای طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی استفاده شده است.

خسروی ادامه داد: جتکو طرح ساخت خودروهای برقی بر روی جدیدترین پلت فرم ایران خودرو یعنی خودرو تارا را با رویکرد ساخت قطعات کلیدی خودرو در کشور برای کاهش هزینه های تولید و ارزش گذاری راه اندازی کرده است که خوشبختانه به موفقیت های بزرگی دست یافته است. نتایج تا کنون

وی گفت: قدرتمندترین مجموعه خودرو شامل موتور الکتریکی، بسته باتری، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل توسط تیم های تخصصی جتکو طراحی شده و نمونه های اولیه کاملاً در داخل ساخته شده اند. دستور کار برخی قطعه سازان مرتبط با توسعه زیرساخت ها.

خسروی ادامه داد: تولید خودروهای برقی تنها با تولید خودرو امکان پذیر نیست چرا که استفاده از خودروهای برقی مستلزم ایجاد بستر و زیرساخت در کشور یعنی ایستگاه های شارژ سریع است که این موضوع بر عهده خودروساز نیست. . ; تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز سازنده خودروی بنزینی نیست.

وی افزود: ایستگاه های شارژ خودروهای برقی باید در کشور راه اندازی شود تا خودروهای برقی ظرف مدت 20 دقیقه شارژ شوند و شرایطی فراهم شود که پارکینگ های اختصاصی مالکان خودرو را بین پنج تا هشت ساعت شارژ کنند.

جتکو، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: «دولت‌ها در سراسر جهان به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت ها در شرکت های قطعه ساز، گفت: قطعه سازان برای تولید انبوه خودروهای برقی نیز نیازمند حمایت هستند، به ویژه در زمینه سرمایه گذاری در خطوط تولید که نیاز به تسهیلات بانکی نیز دارد. برای دادن به آنها.

خسروی گفت: نمونه سازی محصول در جتکو برای نشان دادن پتانسیل قطعه سازی و تخصص طراحی و ساخت در کشور بود، اما باید شرایط برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تولید در مقیاس بزرگ فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا بخش قابل توجهی از قیمت خودروهای برقی مربوط به پک باتری است که 35 تا 45 درصد قیمت خودرو را شامل می شود که در همه کشورها یارانه دولتی اعطا می شود. پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدوده طرح ترافیک، بیمه خودروهای برقی و کسر مالیات نیز در نظر گرفته شده است.