۷۵۰۰ میلیارد تومان منابع بازار سرمایه به سمت احیای تولید هدایت می شود

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد در گفت وگویی گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری دولت سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومانی در مدل ها و ظرفیت های مختلف، 7500 میلیارد تومان منابع در بازار سرمایه، راکد و نیمه راکد در این بازار با هدف احیای واحدهای تولیدی.

وی بیان کرد: با راه اندازی میز ویژه احیای واحدهای مالی در سازمان بورس و اوراق بهادار، با دستور معاون اول رئیس جمهور، هم اکنون با امضای تفاهم نامه با 5 پلتفرم دارای مجوز، شرایط تسهیل می شود. 7 شرکت غیرفعال و نیمه خاموش به روش تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در بازار فرابورس احیا شده اند و با توجه به شرایط حوزه ها، پیش بینی می شود این تعداد هر کدام تا 100 شرکت باشد. از این میزان سرمایه در گردش باید به طور متوسط ​​10 میلیارد تومان افزایش یابد

نماینده دولت در اقدام برای احیای واحدهای مالی تاکید می کند: در این سرمایه گذاری از طریق بسترهای فرابورس پس از ارزیابی دقیق پلتفرم های دارای مجوز از شرکت های نیازمند سرمایه در گردش اعلام شد; کل سرمایه در گردش واحدها از طریق صندوق های ضمانت با 20 درصد سرمایه گذاری دولتی و 80 درصد سرمایه گذاری عمومی تامین می شود.

وی افزود: در روش جمع سپاری علاوه بر مشارکت مردم در بازار سرمایه برای افزایش تولید، عملاً سرمایه های راکد و نیمه راکد مردم در شرکت ها به چرخه تولید و اشتغال باز می گردد.

معاون توسعه روستایی و اقشار مستضعف کشور تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌های حرکت احیای واحدهای اقتصادی برای هدایت منابع بازار سرمایه به سمت تولید، راه‌اندازی صندوق‌های خصوصی (PE) است که با سرمایه‌گذاری 7 صندوق در سال جاری راه‌اندازی شد. 5000. میلیارد تومان با رویکرد احیای واحدهای راکد و نیمه راکد برنامه ریزی شده و مقدمات صدور مجوز و بهره برداری از 5 صندوق تاکنون فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 درصد از تولید ناخالص دنیا در صندوق های سرمایه گذاری خصوصی است، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های واحدهای اقتصادی تشکیل شرکت توزیع سرمایه ویژه با هدف و رویکرد کمک به تولید و احیای واحدهای اقتصادی است. جنبش رنسانس.

مدنی گفت: روش دیگری که در حرکت از طریق بازار سرمایه دنبال می شود، طرح شرکت است که از طریق آن مشارکت مردم و مشارکت بخش خصوصی منجر به احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در زنجیره می شود. تخصصی خواهد شد.

نماینده دولت در تلاش برای احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به اینکه تاکنون 54 هزار واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی راکد و نیمه راکد در کشور شناسایی شده است، تاکید کرد: دولت هم اکنون بر این اساس عمل می کند. 10 هزار میلیارد تومان منابع از طریق 5 بانک برای راه اندازی تسهیلات عمدتا خرد، کوچک و متوسط ​​تخصیص یافته است که بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، واحدهای مالی به زودی شرایط تبدیل آن به رکود و نیمه رکود را اعلام می کنند.

مدنی ادامه داد: سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های پلتفرم تامین مالی جمعی شرکت می‌کنند، به ازای مبلغ سرمایه‌گذاری، «گواهی مشارکت» مورد تأیید شرکت فارکس دریافت می‌کنند که از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم‌ها قابل مشاهده و دریافت است. همچنین طرح های سرمایه گذاری دارای ضمانت «تعهد پرداخت» هستند که اصل مبلغ یا اصل و سود را تضمین می کند. این ضمانت ها توسط صندوق های پژوهشی و فناوری یا بانک ها ارائه می شود.