تاثیر دلار ۲۲ هزار تومانی بر بازار سرمایه چیست؟

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه 4 بهمن 1396 با رشد 38 هزار و 92 واحد به یک میلیون و 222 هزار و 70 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز شنبه 4 بهمن 1396 ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد 38 هزار و 92 واحدی به یک میلیون و 222 هزار و 70 واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

استعفای خلیفاف اعلام شد

تغییر در سقف مقاومت و سطح حمایت از شاخص سهام / بهبود تا کجا انجام شده است؟

شاخص سهام با 7252 واحد افزایش به 440،383 واحد رسید.

محمد خبري زاده خبر ، متخصص بازار سرمايه در مورد وضعيت بورس به خبرگزاري خبرآنلاين گفت: فردا شايد آغاز بازار عرضه زياد باشد زيرا امروز بازار آزمايش چنداني ندارد. دیگر هیچ عرضه و فروشی در بازار وجود نداشت. از آنجا که چهارمین روز مثبت شدن بازار است ، فردا چندین پیشنهاد ارائه خواهیم داد.

وی با اشاره به اعلام زمان بررسی استعفای رئیس مستعفی بورس اوراق بهادار گفت: رئیس سازمان بورس به طور کلی عامل تأثیرگذاری زیادی در روند معاملات ندارد. کارگزار سهام عاملی است که استراتژی را تنظیم می کند ، نه جزئیات.

وی در مورد آینده بورس سهام اظهار داشت: در این سه روز بازار چندان مثبت نبوده است. با انتشار گزارش های 9 ماهه ، بازار اساساً خود را نشان می دهد. احتمالاً تنها موردی که بازار هنوز نتوانسته به آن اشاره کند نرخ ارز است. این مورد یکی از مهمترین خطرات ماست که در آن خطرات سیاسی و اقتصادی وجود دارد. اگر بازار اطمینان حاصل کند که نرخ ارز از همان 20 هزار تومان و 22 هزار تومان فاصله دارد ، می تواند روند عکس و صعودی را پیدا کند. اما در حال حاضر ، خریداران هنوز تردید دارند.

وی با اشاره به اینکه بورس محلی برای تلاطم سیاسی نیست ، اظهار داشت: متأسفانه آنچه اتفاق افتاد این بود که دولت آمد و درباره بازارهای سرمایه صحبت کرد. پس از آن ، بازار سقوط می کند. از طرف دیگر ، نمایندگان مجلس می آیند و صحبت می کنند و بازار دوباره سقوط می کند. یعنی بازار سرمایه راه خود را طی می کند اما این مداخلات است که بازار را از بین می برد. هر دو طرف اهمیتی به بازار ندارند و می خواهند قفل شوند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است: بازار سرمایه بازار کوچکی بود. از تابستان سال جاری ، ورود این سرمایه گذاران به یک عامل تعیین کننده حتی در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است. به همین دلیل هر دو طرف می خواهند از این مزیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت گذاری اجباری آغاز یک سقوط جدید در بورس اوراق بهادار است ، گفت: هنوز موضوع حل نشده و سکوت حفظ شده است. روند کمیسیون های مجلس مدتی طول خواهد کشید. اتفاقاً این یکی از خطرات آینده بازار است.

223223