پیش‌بینی یک کارشناس از روند حرکت بازار سرمایه/چرا بورس منفی شد؟

به گزارش آوای البرز ، شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور امروز 24 هزار واحد افت کرد و به یک میلیون و 423 هزار واحد رسید که نسبت به شاخص کل بورس 24 هزار واحد کاهش دارد. در همین زمان ، شاخص معیار بورس اوراق بهادار با 5،038 واحد افزایش به 473،546 واحد رسید.

ادامه مطلب

یک کارشناس پیش بینی می کند که آینده بازار سهام / معامله گران نوسان خواهد داشت

براساس اخبار ، امروز معامله گران بورس اوراق بهادار در مجموع 12 هزار ، دو میلیون معامله به ارزش 359 میلیارد تومان معامله کردند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، صنایع ملی مس ایران ، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ، فولاد مبارکه اصفهان ، سرمایه گذاری نفت و گاز ، پتروشیمی پالایش و تأمین نفت اصفهان بدترین تأثیر را در بازار سهام داشتند.

در آن سوی بازار سرمایه ، شاخص کل فرابورس با 69 واحد افت به 20 هزار و 73 واحد رسید.

در مصاحبه با خبرگزاری آوای البرز مصطفی صفری خبر در پاسخ به این سوال که چرا امروز بورس سقوط کرد؟ کاهش فروش بخشی از ماهیت بازار است. اگرچه به نظر من شاخص وحدت مثبت بود.

وی با اشاره به تعداد معاملات گفت: امروز تعداد معاملات بیش از 19 میلیارد تومان است. لازم به ذکر است که تعداد این معاملات از کل معاملات یک ماهه مسکن در کشور بیشتر است. بنابراین نمی توان گفت که بورس عقب مانده است. می توان گفت که شاخص سهام منفی بود و به وضوح می توان دیدگاه مردم نسبت به سهام کوچک را مشاهده کرد.

تبادل

وی ادامه داد: برخی صنایع مانند سیمان و داروسازی قطعاً با خبرهای خوبی روبرو شده و صف های خرید را شاهد بوده اند.

وی ادامه داد: ما در آستانه تصمیم گیری درباره بودجه هستیم ، معمولاً تصمیمات مجلس بر شرکت های بزرگ بودجه تأثیر می گذارد ، به همین دلیل این شرکت های بزرگ تصمیم گیری نمی کنند تا زمان تعیین بودجه. اما من فکر می کنم وضعیت بازار خوب است ، اما تمرکز روی سهام بزرگ شاخص تغییر کرده است.

“فردا چه اتفاقی برای بورس می افتد؟” در پاسخ به سوال با حمایت پارلمان. وی افزود: “این روند احتمالاً در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

صفری در توضیح وضعیت بازار سرمایه گفت: ببینید آنها پالایشگاه هایی را به بانک ها داده اند تا ضرر آنها را نفی کنند. حال س questionال؛ آیا بانک ها پالایشگاه دارند؟ اینطور به نظر نمیرسد. بانک ها نباید شرکتی باشند. بنابراین سهام اینها باید فروخته شود. از طرف دیگر بسیاری از سهام بزرگ در سهام عدالت هستند و آزادسازی آنها به معنای توزیع آنهاست. به همین دلیل ، بخشی از توزیع آنها باید به صورت سهام عدالت انجام شود.

همه اینها بر سهام پالایشگاه ها تأثیر منفی گذاشت و بازار منفی شد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد انتقاد از عملکرد بازاریابان چیست؟ بازاریابی یک تجارت پرسود است. اما بازاریابان نباید 5٪ مثبت بفروشند یا 5٪ قیمت منفی خریداری کنند. تولید کننده بازار باید نقدینگی را در طول بازار کنترل کند. سرانجام ، اگر یک صنعت روزانه 2 میلیون سهام شناور و 4 میلیون سهام معامله کند ، دیگر نیازی به بازارساز ندارد.

وی گفت: به عبارت دیگر ، سازنده بازار باید نه در زمان یخ زدگی بازار و نه در هنگام جریان بازار مداخله كند.

تحلیلگر بازار سرمایه در مورد تأثیر قیمت ارز در بازار سرمایه گفت: استناد به سقوط در بورس سهام صحیح نیست زیرا با رسیدن دلار به 30 هزار دلار قیمت دلار بین 24 تا 25 دلار بود. حالا همین نرخ. اتفاقاً نوسان قیمت در سیستم نیما چندان زیاد نیست ، بنابراین مشکلی در بازار سهام وجود ندارد. توجه داشته باشید که این نرخ ها هیچ ارتباطی با شرکت های ذکر شده برای نرخ های عمومی ندارند.

وی افزود: قصد تاجر افزایش نرخ ارز در بازار ارز است.

بازنگری کارشناسان: عوامل اصلی تأثیرگذار در بورس اوراق بهادار در سناریوی فعلی موارد مالی مانند نرخ بهره و نرخ ارز هستند. اینها کاملاً بر بازار سهام ، سود شرکت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای دیگر تأثیر می گذارد. از طرف دیگر ، باید توجه داشت که عوامل سیاسی عموماً کوتاه مدت هستند. این به این معنی است که این کار برای یک هفته در بازار باقی خواهد ماند. به نظر من ، بورس سهام به دلیل ورود 9 ماه گزارش و سود و زیان منتهی به پایان این ماه بهبود خواهد یافت.

223223