یک کارشناس بازار سرمایه : افت بازار بورس طولانی نخواهد ماند / چرایی ایجاد روند نزولی در بازار سرمایه

انسان امیدی با اشاره به سقوط شدید علائم بورس در هفته اول مارس ، افزود: “شاخص بورس اوراق بهادار به دلایل مختلف در روزهای اخیر با توجه به خبرهای خوب توافق سکوت بین دولت و بین الملل کاهش یافته است. انجمن. برنامه سه ماهه مصوب آژانس انرژی اتمی تصویب شد انتظار می رفت بازار سرمایه به این موضوع پاسخ مثبت دهد اما روز بعد از این تصمیم و در اولین لحظات بورس سهام شاهد واکنش مجلس در این باره بودیم. پارلمان بودجه را از دستور کار دولت خارج کرد و باعث افت شدید نمادهای این تقابل بین پارلمان و دولت شد و فضای ترس را در بازار ایجاد کرد.

وی گفت: “علاوه بر این مشکل ، شایعاتی مبنی بر اینکه سازمان بورس قصد ندارد برای مدت طولانی به تغییر میزان نوسانات ادامه دهد ، بر روند بازار تأثیر گذاشته و در بیشتر نشانه های صف فروش ، صف فروش ایجاد کرده است. جمع آوری شده. “

عمیدی ​​گفت که این مسئله باید در نظر داشته باشد که تا زمانی که نوسانات جانبی منفی کاهش یابد ، کاهش در بازار سهام منفی نخواهد بود: “بازار نمادهای فعلی هر لحظه بسیار جذاب است.

این تحلیلگر بازار همچنین روند منفی شاخص بورس را ناشی از فروش زیاد اوراق بهادار دانست: «برخی معتقدند که این اوراق بهادار می توانند در یک فضای منفی بازار فروش خوبی داشته باشند ، بنابراین می توان فضای بازار سرمایه را توسط اشخاص حقوقی خاصی کنترل کرد.

وی گفت: “معاملات و حجم بالای اوراق بهادار دولتی طی هفته گذشته تأیید می کند که این درک صحیح است و نمی توان بازارهای منفی را در این موضوع گنجاند.

عمیدی ​​گفت: اکنون وضعیت بازار سرمایه به گونه ای بهبود یافته است که سایر تحلیل های اساسی و گزارش های خوب شرکت ها در مورد کادل می تواند اعتماد سهامداران را افزایش داده و سرمایه گذاران را به خرید ترغیب کند.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت های جهانی پس از سال جدید چینی و تقاضای خوب کالاها در اوقات خوب ، به نظر می رسد سرمایه گذاران و سهامداران از قیمت های جهانی به عنوان بازمانده از بازار سرمایه چشم پوشی می کنند. از جمله نمادهایی که این قیمت های جهانی را تحت تأثیر قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که انگیزه های سازمان بورس برای بازگشت به بازار سرمایه کامل نیست و تغییر اندازه نوسانات به تنهایی زمینه ای برای کاهش فشار فروش فراهم نمی کند.

عمیدی ​​ادامه داد: البته قوانین مهمی مانند بازاریابی و سایر قوانین مانند ضوابط صندوق ها ، سبدها و قوانین توزیع آنها تأثیر زیادی در این موضوع دارند و البته سازمان بورس اوراق بهادار باید سریع تصمیم گیری کند “

کارشناسان بازار سرمایه به سهامداران توصیه می کنند: “در شرایط فعلی ، توصیه ما به سرمایه گذاران خرید مرحله به مرحله سهام (خرید چند مرحله ای) است.

وی اظهار داشت: “با توجه به ثبات قیمت در بازارهای موازی و کاهش قابل توجه شاخص کل ، انگیزه چنین انتظاراتی در بازار این است که روند نزولی در بازار پایان یابد و خریدهای مرحله به مرحله سهام بورس ممکن است تصمیم صحیحی باشد. برای سرمایه گذاران

در مورد وضعیت فعلی بازار سرمایه به سهامداران مشاوره دهید

عمیدی ​​گفت: در شرایط فعلی بازار توصیه می شود سهامداران سهام را به قیمت روز نگه داشته و سهام را بخصوص سهام پایه بفروشند.

به عقیده این کارشناس بازار سرمایه ، با توجه به رشد قیمت جهانی نفت و فلزات ، همچنین توصیه می شود سهامداران قطعاً سهام پرتفوی سهام خود را داشته باشند.

وی روند معاملات بورس اوراق بهادار در هفته جاری را پیش بینی کرد: ized: با توجه به شرایط فعلی کشور و تحلیل مبانی شرکت ها ، پیش بینی می شود روند بازار سرمایه در هفته آینده منجر به بازگشت و صعود شود. گرچه این روند دستیابی به روند بالایی در بازار است که اشخاص حقوقی را ملزم به تأمین نقدینگی لازم و جمع آوری سهام فعالان بازار بدون در نظر گرفتن محدودیت ها می کند.

به گزارش ایرنا ، شاخص بورس سهام هفته گذشته 33 هزار واحد افت کرد ؛ شاخص معیار در پایان روز چهارشنبه (16 فوریه) در 1،238،000 واحد بسته شد و در روز چهارشنبه (7 مارس) 1،205،000 واحد را لمس کرد.

شاخص آخرین هفته فوریه (یکنواخت) 438،966 واحد بود در حالیکه در هفته گذشته 434،389 واحد بود ، در حالی که شاخص قیمت (یکنواخت) از 286،957 واحد به 283،838 واحد رسید.

22322