کف مقاومتی بورس تغییر کرد/ کدام گروه‌ها مترصد رشد هستند؟

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ، در معاملات امروز 12.6 میلیارد سهم به ارزش بیش از 15 هزار تومان مبادله شد ، در حالی که سه نماد خانوادگی شستا و خودرو بدترین تأثیر را بر شاخص کل بورس داشتند. با این حال ، معاملات مثبت نوری و شپنا شاخص کل را مثبت نمی کند.

در معاملات امروز سه گروه خودرو ، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی بیش از یک میلیارد تومان معامله شد و نماد پالایش با 863 میلیارد تومان بیشترین نماد معاملات بورس اوراق بهادار است. امروز قیمت صندوق ETF دولت دوم کمتر از ارزش پذیره نویسی 10 هزار تومان است. با بازگشایی مثبت ، افت شاخص FAX اندکی کند شد. شاخص بورس امروز در یک میلیون و 1515 هزار واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید:

یک کارشناس پیش بینی می کند که آینده بازار / شاخص در حدود 2 میلیون واحد باشد؟

تکه های بحرین به حافظ می رسد / بورس سهام به کجا می رود؟

قاسم صادقی ، تحلیلگر بازار سرمایه ، درباره وضعیت فعلی بورس به خبرگزاری آوای البرز گفت: “امروز دلیل خاصی برای منفی شدن بازار سهام وجود ندارد. این یک واکنش طبیعی است.

وی مجدداً اظهار داشت: پیشنهادهایی که در بازار می بینیم پیشنهادهای احساسی نیست. از آنجا که صف های فروش سنگین تشکیل نمی شود ، صف های فروش معمولاً ساده ، معامله ای یا پیشنهادی متعادل هستند. این نشان می دهد که واکنش طبیعی است و سهام در بین سهامدارانی که می خواهند سود کسب کنند تغییر می کند ، اما این تحلیل برای برخی سهام بزرگ دولت مانند خودرو و شستا کمی متفاوت است.

تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: به نظر من این سهام تنظیم شده اند و اجازه ایجاد صف خرید و صف فروش سنگین را نخواهند داد. زیرا اگر این اتفاق بیفتد ، احتمالاً هیجان زده بازار خواهد بود.

حد برداشت از بازار تقریباً یک میلیون و 480 هزار واحد است مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و اخبار رخ ندهد.

وی در مورد تعداد معاملات اظهار داشت: به دلیل میزان ورود پول به بازار و اخبار و اتفاقاتی که در حال وقوع است ، انتظار ریزش زیادی ندارم. اگر سرانجام سقوط بخواهم ، ظرف یک هفته جمع می شود. مگر اینکه اخبار جدی یا مسائل حقوقی وجود داشته باشد.

وی در مورد قریب الوقوع بودن ریاست جمهوری بایدن گفت: از زمان تاسیس ریاست جمهوری وی ، فکر نمی کنم حضور وی تاثیری در بازار داشته باشد ، اما آغاز دوره ریاست جمهوری وی حاوی سیگنال های خوب و خبرهای خوبی برای خودروها ، بانک ها و شرکت های دارویی است. .

وی پیش بینی کرد که در روزهای آینده نوسانات بورس ادامه داشته باشد ، اما بورس به دلیل کف سازی در منطقه از سطح مقاومت 1.480 میلیون واحدی عقب نخواهد ماند.

223223