کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گفته شف ، جلسه کمیته علمی ملی کنترل و تنظیم کووید 19 صبح امروز توسط معاون وزیر بهداشت دکتر دکتر تشکیل شد. دکتر گاسم جان بابایی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر امور خارجه ؛ فرید نجفی ، دکتر حمیدرضا جمتی ، دبیر کمیته ملی علمی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای جلسه ، دکتر جان بابایی امروز با بیان اینکه جلسه کمیته ملی علوم کووید 19 با حضور اساتید رشته های پزشکی سراسر کشور برگزار شد ، افزود: بحث ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون های خوبی که هنوز در کشور ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری ها در بیمارستان ، تعداد بحرانی بیماران و مرگ و میر هستیم ، اما این نشانه خوبی است.

دکتر. درمان جان بابایی دستورالعمل های ملی برای درمان کرونا در بحث بیماران و بیماران بستری ذکر شده است: در بیماران نباید تجویز شود. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس خود ممکن است کارهای تشخیصی غیر ضروری انجام دهند.

برای موارد کرونری نیازی به دارو نیست

معاون وزیر بهداشت گفت: در موارد بیماران نیازی به دارو نیست؛ عزیزان ، از نظر اساتید ، سی تی اسکن و آزمایشات معمولی در مرحله بیمار لازم نیست و فقط از دستورالعمل های بهداشتی پیروی می کند.

Ramdsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: معمولاً طبق دستورالعمل در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان به خوبی مشخص شده است. این چیزی است که باید در درمان بیماران بستری در نظر گرفته شود استفاده از داروهای به اصطلاح ضد ویروس کرونا ، مانند داروهای درمانی ، محدود است و در برخی موارد در هیچ کجای خانه. این دارو یک داروی بیمارستانی است که در موارد نادر و در شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها در فواصل منظم تجویز شوند

وی گفت: “استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد.” در برخی موارد مشاهده می شود عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین افراد باید مراقب باشند که چنین داروهایی را به طور غیرقابل کنترل مصرف نکنند و از پزشک نسخه نخواهند.

اهمیت استفاده صحیح از اکسیژن در بیماران بستری

وی گفت: استفاده صحیح از اکسیژن مهمترین چیز برای بستری شدن بیمار در بیمارستان است. اکسیژن مناسب موثرترین درمان خواهد بود و میزان مرگ و میر را به صفر می رساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، یکی از موضوعاتی که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد مشکلات سلامت روانی است و می افزاید: “مشکلاتی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب توانایی درمان بیمار را افزایش می دهد”.

جان بابا با بیان اینکه اعضای کمیته علمی باید به محدودیت استفاده از داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات توجه ویژه ای داشته باشند ، اظهار داشت: واکسن م effectiveثرترین درمان برای یک بیماری ویروسی است و درمان آن تضمینی نیست.

در پایان ، معاون وزیر بهداشت درباره کمبود داروهای کرونری در کشور توضیح داد: «خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کرده اند تمام داروهای م effectiveثر در درمان بیماری های ویروس کرونا قلب را در دسترس قرار دهند.