پارس خودرو واگذار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین قربان زاده درباره واگذاری خودروسازی سایپا گفت: وزارت امور اقتصادی به نقل از خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت دارایی: وزارت سکوت شرکت پارس خودرو درخواست اعطای مجوز از شرکت های زیرمجموعه شرکت سایپا را داشت که در جلسات متعدد فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص واگذاری شرکت های ایران خودرو و سایپا بر ترجیح واگذاری مدیریت تاکید شد. این یک فرض ضروری است که دولت باید این دو شرکت را از قیمت گذاری دستوری محصولاتشان حذف کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در گام اول برای واگذاری واقعی مدیریت باید سهام تودلی و سیکلیک واگذار شود تا قفل مالکیت این دو شرکت باز شود.

قربانزاده در پی اصرار وزارتخانه تصریح کرد سکوت در خصوص واگذاری پارس خودرو، مقرر شد تعهدات شفاف واگذاری این دو شرکت که روز گذشته بین سازمان خصوصی سازی، سازمان نوسازی و توسعه صنایع و وزارت صنعت حمل و نقل امضا شد، نهایی شود. . سکوت امضا شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق 10 ساله باید تا پایان بهمن ماه رسما منتشر شود. بنابراین تمامی فعالان این صنعت نسبت به چشم انداز این صنعت و قابل پیش بینی بودن متغیرهای آن اطمینان دارند و تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا تا پایان سال از قیمت گذاری اجباری معاف و به تودلی منتقل خواهند شد. سهام هر دو شرکت تا پایان سال تکمیل می شود.

معاون وزیر مالیه افزود: این مفاد و تعهدات از سوی وزارت سکوت کتباً اعلام شد که مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعه های شرکت سایپا از سوی سازمان خصوصی سازی اعطا شده است.

قربان زاده تاکید کرد: از آنجایی که پارس خودرو سهم مستقیم دولت محسوب نمی شود، هیات مدیره و مجمع عمومی شرکت سایپا در مورد نحوه واگذاری و ارزش گذاری آن تصمیم گیری خواهند کرد.