نبرد شناختی و قدرت روایتگری در رسانه‌ها در واحد دماوند بررسی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از دماوند، همزمان با دستور جهاد مقام معظم رهبری برای تبیین مقام معظم رهبری، سی و دومین نشست تخصصی رسانه و اقتصاد با عنوان «جهاد تبیین و رسانه ها را توصیف کنید.” در موسسه راهبردی رسانه و فضای مجازی، نتایج بیش از 22 کاربرد پژوهشی کاربردی با همکاری گروه هسته پژوهشی دفاع رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه توسط دانش آموختگان ارائه شد. اساتید و دانشجویان

مقاله ای در این رویداد با عنوان «جنگ شناختی و قدرت روایت در رسانه» که توسط ابراهیم افشاری ارائه شده است، به چگونگی ساخت روایت و یافتن قدرت روایت های دیگر رسانه ها برای موفقیت می پردازد.

در این مقاله آمده است: رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر افکار عمومی هستند و به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای اطلاع‌رسانی، تغییر نگرش مردم در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و معیشتی حائز اهمیت است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان معتقد است: در شرایط کنونی، نقش رسانه‌ها به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و محدودیت‌های مفرط زمانی و مکانی، موجب تقویت حاکمیت جوامع و دگرگونی روابط حاکمان شده است. و مردم. یکی از این نقش ها برخورد با افکار عمومی است که اهمیت دارد زیرا نمی توان از قدرت سیاسی مستقیماً برای حفظ و حفظ ثبات جامعه استفاده کرد، بلکه باید ابتدا افکار عمومی را قانع کرد و از این طریق مشروعیت بخشید.

عصر پوشش رسانه ای

عصر یا عصر حاکمیت رسانه ای، عصر روایت یا عصر دانش. این به طور اساسی با عصر اطلاعات قبلی خود متفاوت است.

در عصر اطلاعات، سیستم محاسبات ذهنی افراد و جامعه تغییر نمی کند و با بمباران اطلاعاتی مخاطب، توانایی تحلیل افراد به صفر می رسد، اما در عصر دانش، رسانه با مخاطبان خود تعامل دارد. منبع اصلی تأثیر سیستم محاسبات ذهنی آن می شود.

تسلط در روایت، نیرویی است با «قدرت بیداری» و «توزیع» بالا; به زبان ساده، «قدرت موفقیت» بیشتری کسب کنید. روایتی که نه تنها ذهن، قلب، عواطف و هیجان مخاطب را تسخیر کند، قابل دسترس تر است.

مدیرکل خبرگزاری آنلاین آوای البرز استان گیلان تاکید می کند: جنگ شناختی با هدف تغییر باورها، نگرش ها و رفتار مردم است. علم جنگ این قدرت را دارد که به ما بگوید هر چیزی که تا به حال وجود داشته نابود شده، سیاه شده است و مسیر آینده ویران شده است.

جنگ فکری زمانی حاصل می شود که بتواند در مدت زمان کوتاهی بر رفتار شهروندان تأثیر بگذارد و آنها را به اهداف مورد نظرشان برساند.

جنگ دانش

راه حل جنگ استفاده از اطلاعات صحیح و احیای اراده شهروندان است. در موقعیت های تدافعی، راهبردهایی مانند «سانسور» و «سکوت» ممکن است مشکل را حل نکند، اما ابزار «اقناع افراد» ممکن است کمک کند.

افشاری در پایان می‌گوید: «در عصر جنگ، تلاش مداوم راویان برای تبیین حقایق درونی و حفظ سابقه تهاجم به دشمن، اهمیت دارد. بستگی به ارتقای بینش مدیران و مدیران رسانه در حوزه مدیریت رسانه دارد.

علاوه بر این، همه حکام و متولیان امور مختلف باید چند اصل مهم را رعایت کنند: اول اینکه هر کدام یک رسانه هستند. دوم اینکه رسانه های جمعی از پل ارتباطی بین مردم و بوروکراسی به جایگاه راهبردی «حکومت رسانه ای» تبدیل شده اند و بالاخره در عصر حاکمیت رسانه ها، همه اقشار جامعه اعم از رسانه ها، بوروکرات ها و مردم باید. آموزش ببیند. چشماشونو دیدم..

انتهای پیام/4129/