مسکونی نمای سنگ ساختمان دو طبقه

نمای ساختمان دو طبقه مسکونی کدامند؟

۱- از سردر ورودی ساختمانی دو طبقه (طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی) شروع می کنیم که درست در بخش ورودی پیاده و ماشینرو ، شاهد استفاده از طاق گهواره ای شکل هستیم . استفاده از سنگ تراورتن کِرم به صورت بلوک های تکه تکه در بخش بدنه ی طاق ها ، جذابیتی ۲ چندان به این نما بخشیده است . مهندس معمار از دو فلاورباکس ( گلدان باغچه ) که دارای ۲ درختچه تزئینی هستند در دوطرف درب ورودی پیاده استفاده کرده تا به جذاب تر شدن ورودی کمک کند .

۲- در تصویر بالا شاهد یک نمای ساختمان دو طبقه (از سطح شالوده) با سبک کلاسیک هستیم . نمای بیرونی ساختمان با سنگ تراورتن طراحی شده است . یکی از نکات جالب توجه استفاده از گلدان های زیاد در بخش نمای این ساختمان ویلایی است .

۳- یک خانه دو طبقه در ضلع شرقی یکی از خیابان های تهران که از سنگ تراورتن مرغوب ( درجه یک ) در پوسته نما استفاده کرده است . نکته قابل تامل ،  سردر ورودی حیاط است . در طراحی سردر حیاط ، از یک فرم گهواره ای شکل و عظیماستفاده شده و درب حیاط نیز با مشخصات این فرم هماهنگی لازم را دارد .

۴- به یک نمای ترکیبی می رسیم !!! سنگ تراورتن کِرم و چوب ترمووود متریال این نمای مدرن را تشکیل می دهد . همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید استفاده از پس زمینه سفید باعث خودنمایی نمای چوبی شده است .

۵- این نمای ساختمان دو طبقه (دو طبقه از سطح شالوده) ، به صورت نمای ترکیبی و با سبک مدرن طراحی شده است .

۶- طراحی نمای بالا نیز به سبک نمای رومی طراحی شده است . همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید استفاده از قوس ها یکی از ویژگی های سبک رومی به شمار می رود . هرچند طراحی ، برش و اجرای این قوس ها هزینه بالایی را در پی خواهد داشت .

۷- در نمای هفتم شاهد استفاده از متریال ترکیبی سیمان و سنگ آنتیک هستیم که حاصل این ترکیب ، در یک نمای مدرن جلب توجه می کند .

۸- در طراحی نمای ساختمان دو طبقه فوق از متریال سنگ تراورتن شکلاتی استفاده شده است .

۹- و اما نمای ساختمان دو طبقه مسکونی بعدی ما ترکیبی از ۳ متریال چوب ترمووود ، سنگ تراورتن و آجر نسوز است . سبک طراحی این نما ترکیبی از ۲ سبک مدرن و معماری سنتی است . استفاده از آجر های نسوز نشانه ای از سبک معماری سنتی و بهرگیری از چوب ترمووود ، متریال مدرنیته را نشانه روی کرده است .

طراحی داخلی اتاق اداری: مای ساختمان از عوامل تاثیر گذار در هر شهر و منطقه‌ایی است. به طوری که خیلی از شهرها با داشتن رنگ و سبک ساختمان‌هایشان در جهان مشهور هستند. در میان متریال‌های متفاوتی که امروزه در نمای ساختمان‌ها به کار می‌رود، سنگ یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین‌ متریال‌ها از گذشته‌های دور تا به امروز است. نمای ساختمان سنگ یکی از لوکس‌ترین و در عین حال ساده‌ترین نماها در هر منطقه‌ای به شمار می‌رود. استفاده از سنگ در نمای داخلی ساختمان نیز جلوه‌ای متفاوت و خاص ایجاد می‌کند و دکوراسیون خانه شما را از حالت معمولی متفاوت‌تر نمایان می‌کند.

در این مقاله استفاده از سنگ در ساختمان‌هایی با نمای کلاسیک رومی در ایرانی یا ساختمان دوبلکس دو طبقه را می‌توانید مشاهده کنید. تا انتهای مقاله همراه باشید.

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که با قدم زدن در کوچه و خیابان‌های شهرهای بزرگ ایران دیگر در کمتر منطقه‌ای ساختمان‌های دو طبقه را می‌توان مشاهده کرد، واقعیت این است که ساختمان‌های دو طبقه نیز مانند جای کمتری در شهرهای بزرگ مانند تهران دارند و در مناطق خوش آب و هوایی مانند شمال ایران یا خارج از شهر و در مناطقی که آب و هوایی پاکیزه‌تری دارند برای گذراندن اواقات فراغت افراد به صورت ساخت ویلای دو طبقه مدرن یا نمای ساختمان ویلایی کوچک انجام می‌شوند زیرا امروزه با گسترش شهر نشینی و نیاز شهرها به ساختمان‌هایی با طبقات سر به فلک کشیده بیشتر شده است.

به کار بردن سنگ در  یکی از محبوب‌ترین‌ها است زیرا با این سبک طراحی به راحتی می‌توانید سردرهای متفاوت و لوکس را برای ساختمان خود طراحی کرده و ساختمان دو طبقه‌ای مدرن و باشکوه را برای خود بسازید. در ادامه انواع شیک و مدرن را خواهیم دید که نمایی از سنگ و یا ترکیبی از سنگ و شیشه، سنگ و چوب یا بتن دارند.

معماری نمای ساختمان دو طبقه مدرن و لوکس

نمای سنگ در ساختمان دو طبقه ویلایی شکل بزرگ و لوکس

ترکیب نمای سنگ و سیمان سفید که ظاهری مدرن و لوکس را ایجاد کرده است

نمای ساختمان ویلایی دو طبقه لوکس و مدرن با متراژ کوچک

یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی ظاهری ساختمان‌ها  به کمک تجهیزات مدرن و نورهای رنگی است. نورپردازی ساختمان جزییات ساختمان‌ها را به خوبی و زیبایی هر چه تمام تر نشان خواهد داد. استفاده از چراغ‌های وال واشر، ریسه‌های ال ای دی و چراغ دفنی و به کار بردن آن‌ها در نمای بیرونی ساختمان‌ها به جذابیت ساختمان می‌افزاید.

نورپردازی ساده ساختمان نمایی روشن و زیبا به ساختمان می‌بخشد

نمای ساختمان دو طبقه با نور پردازی ساده بالکن و ورودی ساختمان

زیباترین نمای ساختمان با سبک مینیمال و ساده

حتما بخوانید:

نمای سنگ ساختمان یک طبقه مدرن و لوکس با شیروانی

نمای سنگی ساختمان دو طبقه ویلایی لوکس و لاکچری

نمای ساختمان سنگ همراه متریال‌های دیگر مانند چوب و بتن

نمای ساختمان همکف سنگی مدرن و مینیمال

طراحی و ساخت نمای ساختمان ویلایی دو طبقه سنگی لوکس و لاکچری

نمای ساختمان ویلایی لوکس دو طبقه با سنگ سفید و ساده

نمای آجری در ساختمان‌های لوکس و مدرن امروزی ساختمان شما را متفاوت و خاص نشان می‌دهد

طراحی و ساخت ساختمان لوکس دو طبقه ویلایی مدرن با نمای سنگ و شیشه‌های مدرن

نمای سنگی ویلای دوبلکس و مدرن در ترکیب با نمای چوبی

ساختمان دوبلکس دو طبقه سنگی همراه با پارکینگ