مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

آیا شما نیز دندان آسیب دیده یا از دست رفته ای دارید که می خواهید ترمیم شود؟ بدین منظور کاشت دندان و روکش دو مورد از بهترین گزینه ها برای بازگرداندن لبخند شما هستند. اما واقعا کدام یک برای شما مناسب است؟ ایمپلنت دندان یا ونیرها؟

به طور کلی، جایگزینی دندان های از دست رفته برای سلامت عمومی شما و سلامت دندان های باقی مانده بسیار حائز اهمیت است. زمانی که دندان های طبیعی از بین می روند، نه تنها عملکرد خود را از دست می دهند، بلکه ممکن است مشکلات دیگری نیز داشته باشید.

از دست دادن دندان ها نه تنها بر اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارند، بلکه در صورت عدم درمان باعث ضعیف شدن دهان شما نیز می شود. ایمپلنت دندان می تواند به شما کمک کند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشید، عزت نفس را بهبود بخشیده و در نهایت به شما کمک می کند تا زندگی شادتری داشته باشید.

ایمپلنت دندان و روکش چه تفاوتی دارند؟

کاشت دندان یک گزینه درمانی دائمی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته طراحی می شود. برای این درمان، یک ایمپلنت تیتانیوم در استخوان فک بیمار قرار داده می‌ شود و پس از زمان بهبودی مناسب، یک تاج سرامیکی یا سمان شده یا روی ایمپلنت پیچ خواهد شد. قیمت ایمپلنت دندان نیز نسبت به روکش ها بالاتر است.

از طرف دیگر ونیرها یک ترمیم آرایشی زیبایی هستند که برای بهبود ظاهر دندان های ترک خورده یا شکسته، تغییر رنگ داده شده یا بد شکل طراحی شده اند. برای این کار، دندانپزشک از یک چسب مخصوص استفاده می کند و به سادگی یک روکش را که با سایه طبیعی دندان شما مطابقت دارد، می چسباند.

مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

ایمپلنت ها مزایای مختلفی دارند که بسیاری از گزینه های جایگزینی دندان نمی توانند ارائه دهند. در اینجا برخی از مزایای منحصر به فرد ایمپلنت دندان، چه یک یا چند دندان را از دست داده باشید را توضیح خواهیم داد:

– ایمپلنت های دندان همه کاره هستند

بریج ها، پروتزهای پارسیل و کامل همگی از نظر تعداد دندان هایی که می توانند جایگزین شوند، محدود هستند. بنابراین، بسته به تعداد دندان هایی که از دست داده اید، گزینه های درمانی شما ممکن است محدود باشد. اما ایمپلنت یک راه حل فوق العاده همه کاره و تطبیق پذیر است.

– ایمپلنت دندان مانند دندان های طبیعی عمل می کند.

یکی از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می گرداند. اکثر بیماران قادر به تشخیص تفاوت بین دندان های طبیعی خود و دندان های ایمپلنت نیستند. آنها به طور معمول می توانند با آن غذا بخورند و همچنین می توانند به درستی مسواک زده و نخ دندان بکشند.

– ایمپلنت ها راحت هستند

ایمپلنت‌ های دندان مستقیما در استخوان فک شما قرار می‌گیرند تا شبیه ریشه دندان شده و استحکام و حمایت بهتری برای پروتز ایجاد کنند. در طول دوره بهبودی، استخوان فک شما در اطراف میله تیتانیوم در فک شما رشد کرده و آن را محکم در جای خود نگه می دارد.

این ثبات بیشتر باعث می ‌شود ایمپلنت ‌ها مانند دندان ‌های طبیعی احساس شوند، تا جایی که ممکن است فراموش کنید که حتی وجود دارند.

– جلوگیری از تحلیل استخوان

وقتی دندانی وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی خراب می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی وارد نشود، ناحیه استخوان 25 درصد حجم خود را از دست می دهد و به مرور زمان از دست دادن استخوان بیشتر خواهد شد.

– ایمپلنت سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد

ایمپلنت دندان ممکن است تهاجمی و ترسناک به نظر برسد، با این حال بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت را درمانی کمتر تهاجمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می دانند زیرا ایمپلنت ها به دندان های طبیعی شما آسیب نمی رسانند.

– آنها بادوام هستند

ایمپلنت های دندان می توانند یک عمر دوام بیاورند، برخلاف روکش ها که ممکن است فقط ده سال یا بیشتر دوام بیاورد. ایمپلنت تیتانیوم به استخوان فک متصل شده و با آن ادغام می شود. این زیست سازگار است، به این معنی که مضر نیست و توسط بدن رد نمی شود. به طور کلی، آن یک دندان جایگزین قوی است.

– ایمپلنت از تغییر شکل صورت شما جلوگیری می کند

دندان های شما از ساختار صورت شما پشتیبانی می کنند. هنگامی که دندان های خود را از دست می دهید، این تکیه گاه را نیز از دست داده و باعث می شود صورت شما تغییر شکل داده و پیرتر به نظر برسد. اما ایمپلنت دندان از صورت شما مانند دندان های طبیعی حمایت نموده و از تغییر شکل آن جلوگیری می کند.

جمع بندی

به طور کلی، بسته به شرایط فردی شما، بهتر است که از دندانپزشک خود برای دریافت مناسب ترین درمان راهنمایی بخواهید. برای این کار حتما به یک متخصص حرفه ای نظیر دکتر شهاب محمدی مراجعه نمایید.

دکتر شهاب محمدی طیف وسیعی از درمان ‌های دندانی از جمله ایمپلنت دندان، ونیرها و همچنین دندانپزشکی عمومی و سایر مراقبت‌های پیشگیرانه دندان را ارائه می دهد. این مرکز تخصصی مجهز به تجهیزات مدرن دندانپزشکی بوده و می توانید در آنجا بهترین نتایج را دریافت کنید.