آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

یکی از مهمترین پیشرفت های تکنولوژیکی در دندانپزشکی ایمپلنت دندان است. قبل از ظهور ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی تنها گزینه برای افرادی بود که دندان های خود را از دست داده بودند، اما ایمپلنت دندان یک راه حل جذاب و کاربردی برای کسانی است که دندان های از دست داده یا آسیب دیده اند، ایمپلنت دندان را به عنوان یک گزینه دائمی ارائه می دهد. با بهترین دندانپزشکان در تهران همراه باشید.

جایگزینی ایمپلنت

ممکن است نخواهید ایمپلنت را جایگزین کنید. تنها زمانی که ایمپلنت نیاز به تعویض دارد، شل می شود، بافت اطراف عفونی می شود یا به نوعی آسیب می بیند.

برای اینکه به این مرحله نرسید باید هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرد تا سلامت ایمپلنت و سایر دندان ها را بررسی کند.

پرورش موفقیت

طبق گزارش انجمن جراحان دهان و فک و صورت آمریکا، ایمپلنت دندان در 95 درصد موارد موفقیت آمیز است.

موفقیت ایمپلنت بستگی به محل کاشت، سلامت عمومی و سبک زندگی بیمار دارد.

تاج کاشت سرامیکی

از آنجایی که ایمپلنت وارد فک و لثه می شود، ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت شدید یا سیگار کشیدن زیاد مناسب نباشد. بنابراین بررسی کامل سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی بیمار قبل از کاشت ضروری است.

بررسی ایمپلنت های دندانی

معاینات دندانپزشکی وضعیت ایمپلنت ها و عوارض احتمالی یا علائم شکست را بررسی می کند. اگرچه احتمال بروز عوارض در حین کاشت کم است، اما آگاهی از آنها باعث می شود به موقع اقدام کنید.

اینکه ایمپلنت دندان دائمی جسم خارجی و مقاوم است به این معنی نیست که عاری از عفونت و جرم است، بلکه مستعد ابتلا به عفونت و مشکلات پریودنتال است، برای حفظ و جلوگیری از نیاز به تعویض ایمپلنت، نظارت بر دریافت خوراکی و دندانپزشکی. بهداشت

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.