مرکز نوآوری و صندوق فناوری صنعت ساختمان ایجاد می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، امروز یکم شهریور. 1401 رامین کرمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سورنا زهتری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مسائل از نظر فنی کرمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این جلسه با اشاره به مصوبه مربوط به برچسب انرژی در ساختمان ها از ابتدای سال 1402 و ایجاد سکوهای منطبق با این قانون، به بحث و بررسی حوزه ساخت و ساز پرداخت. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: تعاملات خوبی با این حوزه همکاری و سازمان ها و نهادهای مرتبط برقرار شده است.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به نامگذاری سال 1401 مقام معظم رهبری نیازمند حمایت بیشتر برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان برای ورود جدی به بحث بهینه سازی انرژی در ساختمان ها هستیم و در این راستا این هیئت گام های مثبتی در راستای صیانت از ساختمان ها برداشته است. مدیران دوره نهم، از منابع ملی کشور حفاظت و زیرساخت های لازم را ایجاد کنند.

به گفته کرمی: یکی از مناسب ترین ظرفیت های موسسه علاوه بر کمیته روابط صنعتی، نیروی انسانی فنی متخصص با سابقه درخشان در حوزه هاست. استارت آپ شبکه های نوآوری آماده انتقال دانش و فناوری هستند.

در این جلسه محمد احمدی نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر تقویت ارتباط و ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با ایجاد پلت فرم های جدید برای همکاری، ما می توانیم الزامات رهبری عالی خود را برآورده کنیم، و بیایید چیزهای خوبی را ببینیم.

حسام الدین آرمان پور معاون دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر تولید بالای علمی در فضای دانشگاهی و دانشگاهی تاکید کرد و چالش اصلی عدم انتقال این علوم به محیط واقعی ساخت و ساز است. صنعت گفت: این صنعت همچنان به صورت سنتی که مبنای آن سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است به عنوان بزرگترین NGO تخصصی کشور آماده بهره مندی از حمایت های معاونت علمی محترم ریاست جمهوری است. . فن آوری.

در ادامه این دیدار مهدی روونشدنیا دبیر هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یکی از وظایف قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان را آموزش، پژوهش و ارتقای دانش مهندسی برشمرد: در حال حاضر بیش از 1800 شرکت‌های فعال در بخش تولید در این سازمان عضویت دارند و می‌توان از توانمندی‌های جسمی و روحی آنها برای پیشبرد اهداف دانش‌بنیان استفاده کرد.

حسین اکبریان عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به بی توجهی و کم توجهی به مباحث کلیدی در حوزه انرژی راد به ویژه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان افزود. : از پتانسیل شرکت های دانش بنیان در زمینه بهینه سازی انرژی به درستی بهره برداری نشده است و در این زمینه نیازمند کمک و حمایت بیشتری هستیم.

با ایجاد یک مرکز نوآوری و صندوق توسعه صنعت ساختمان موافقت کنید

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به عدم استفاده از دانش و علم روز در تولید، کمک به استارت آپ های جوان و ایده های جوانان را راه حل اساسی برای ایجاد فرآیندی جدید در فرآیند تولید دانست.

به گفته معاون علمی و فنی رئیس جمهور، مهم ترین موضوع در بحث فناوری مربوط به حوزه ساخت و ساز، هوشمندسازی مرتبط با اینترنت اشیا است که مبنایی برای تدوین استانداردهای مناسب در این زمینه محسوب می شود. نظام مهندسی ساختمان استان تهران فناوری های نوین را معرفی، شناخته و فراخوانی کرده است و می تواند گام های خوبی در جهت جذب افراد حقیقی و حقوقی بردارد.

ستاری با ابراز آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح های مشترک و تجاری سازی ایده های جدید، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان اخیرا ابلاغ شده در این زمینه بسیار کمک کننده است.

وی افزود: در بخش هایی از این قانون به صراحت به شرکت ها اشاره شده است از نظر فنی آنها می توانند از قابلیت های این قانون برای استفاده از امکانات مناسب و جانبی استفاده کنند.

بر این اساس، این نشست با ایجاد «مرکز نوآوری صنعت ساختمان» با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های موجود برای بهره‌برداری از توانمندی‌های موسسات دانش بنیان در صنعت ساختمان، «صندوق تحقیقات فناوری» را برای سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهد. در پروژه ها از نظر فنیتوافق اولیه مبنی بر برگزاری جلسات بعدی به صورت کتبی با حضور کارشناسان و کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد.