محو شکاف بین صنعت و دانشگاه با «مشاوران آکادمیک»/ شرکت‌ها و نهادها از وجود انجمن‌های علمی باخبرند؟

گروه استان خبرگزاری آنا; انجمن های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال، با انگیزه و با پتانسیل بالا هستند که دانشجویان علاقه مند به فعالیت های پژوهشی و علمی را گرد هم می آورند و متمرکز می کنند. بیشتر این ظرفیت ها نقطه شروع اقدامات بالقوه است و اگر دانشگاه ها بستر مناسبی برای فعالیت انجمن ها فراهم کنند; تحقق این قابلیت ها ممکن است دور از دسترس نباشد. بنابراین، برای ارتقای آگاهی علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان، دانشگاه ها باید انجمن های علمی دانشجویی را فعال و حمایت کنند.

انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی سال‌هاست که زیر نظر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاهی هر واحد دانشگاهی فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های آن سالانه رتبه‌بندی و اعلام می‌شود.

انجمن علمی دانشجویی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در جدیدترین رتبه بندی دفتر مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان آزاد اسلامی با کسب امتیاز 571 و 147 در گروه A+ (رتبه دوم) کشور قرار گرفت. دانشگاه.


بیشتر بخوانید:

آغوش باز انجمن نانوبیوتکنولوژی برای جذب کارآفرینان

مشارکت مجامع علمی در تحقیق و پیشگیری از جرم

برای شرکت در انجمن های علمی به اساتید امتیازات ویژه داده می شود

تقویت جوامع علمی با حمایت مستمر از دانشجویان پژوهشگر


در شماره 84 پرونده، خبرنگار خبرگزاری آناتوسعه دانش جدید با انجمن های علمی» مریم جعفری دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و دبیر این انجمن به بیان ماموریت ها، اهداف، برنامه ها، دستور کارها و دستاوردهای انجمن علمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس پرداخت.

جعفری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، با بیان جایگاه و وظیفه انجمن های علمی در دانشگاه ها، اظهار کرد: انجمن های علمی دانشجویی در واحدهای دانشگاهی دارای اعتبار، شخصیت های خبره و مجرب هستند؛ در حالی که این انجمن ها در دانشگاه ها و دانشگاه ها در حال فعالیت هستند. اما نهادها، شرکت ها، ادارات و سازمان های شهرستان از وجود این انجمن ها اطلاعی ندارند. اگر کارگروهی تشکیل شود و یا دبیران انجمن ها به عنوان مشاور تحصیلی در این موسسات معرفی شوند، قطعا شکاف صنعت و دانشگاه از بین می رود و در نهایت مهارت و دانش دانشجویان مورد استفاده عملی قرار می گیرد. کارشناس به میزان مورد نظر از بین می رود.

معرفی انجمن های فعال و مستعد به نهادها، سازمان ها و نهادهای شهرستان

وی افزود: با توجه به توانمندی ها و ارزیابی عملکرد انجمن های علمی دانشجویی در واحدهای دانشگاهی، می توان انجمن های فعال و توانمند را به نهادها، سازمان ها و ارگان های شهری معرفی کرد و از این طریق با همکاری این گروه ها، بستری برای دسترسی سریع دانشجویان به آزمایشگاه فراهم کرد. انجمن‌ها باید با فراهم کردن امکانات، کارگاه‌ها، انجمن‌های آماری، کتابخانه‌ها و غیره، کارایی بهتری در راستای تولید علمی داشته باشند و به رشد و شکوفایی کشور کمک کنند.

دبیر انجمن زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: انجمن های علمی متشکل از دانشجویان فعال، مضطرب، با انگیزه، خلاق و مسئولیت پذیر هستند. با توجه به ظرفیت و توان انجمن ها و حمایت های آنها، مطمئناً شاهد رشد و پیشبرد اهداف جامعه دانشگاهی و در نهایت پیشبرد اهداف کشور در راستای تولید دانش بنیان و فرصت های اشتغال خواهیم بود. اهمیت و جایگاه انجمن های علمی دانشجویی زمانی بیشتر نمایان می شود که به توانایی، استعداد و توان جوانان در اداره و پیشبرد امور اجتماعی، علمی و فرهنگی توجه شود.

جعفری درباره نحوه تشکیل و شرایط کار انجمن علمی زبان انگلیسی در واحد شهرقدس به آنا گفت: عوامل اصلی رشد یک گروه همبستگی، هماهنگی، همکاری و مسئولیت پذیری اعضای آن است. این انجمن که در سال 1396 به سرپرستی دیانوش صانع آغاز به کار کرد، هم اکنون بیش از 150 نفر با 10 عضو در زمینه های آموزشی، علمی، مستندسازی، تولید محتوا، وبلاگ های آموزشی، کارگاه ها، سمینارها و کنفرانس های علمی فعالیت می کند. این انجمن از اواخر سال 1396 آغاز به کار کرد و در ابتدای فعالیت خود با برگزاری کلاس های نمایشنامه خوانی، کارگاه های نقد فیلم، دوره های بحث آزاد، شعرخوانی و محتوای آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بر اساس لیست ارزیابی انجمن های علمی دانشجویی باشگاه پژوهشی کشور، ۹ انجمن علمی در سال گذشته مدرک E Plus را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس اخذ کردند. این ارزیابی و نمره بیانگر و حکایت از همکاری و حمایت زهرا خلج، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قدس و سرپرست دانشگاه آزاد قدس دارد. این رتبه و احترام و مقام مرهون اعتماد و حمایت آنان از دانش آموزان است.

فعالیت ها، موفقیت ها و دستاوردهای انجمن تمرین زبان انگلیسی

دبیر انجمن عملی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در تشریح فعالیت های این انجمن گفت: زبان تنها راه ارتباط افراد با یکدیگر است و دانش جدید همواره از طریق ترجمه به دست می آید. با توجه به اهمیت و جایگاه زبان انگلیسی در موضوعات علمی و آموزشی، انگلیسی انجمن زبان توانسته با اکثر حوزه های تخصصی دانشگاه همکاری داشته باشد، به عنوان مثال این انجمن در حال حاضر در حال نگارش کتابچه راهنما می باشد.نرم افزار 3D MAX در رشته معماری، از این طریق به دانشجویان معماری و علاقه مندان به این برنامه با ترجمه لغات، منوها و زیر منوها کمک می کند.


بیشتر بخوانید:

در حالی که انجمن های علمی انگیزه تحصیلی دانش آموزان را افزایش می دهند

از رتبه بندی در استارتاپ ها تا ساخت محصولات فناوری

کارنامه موثر دانشجویان هنر و معماری


جعفری افزود: انجمن زبان انگلیسی موفق شده و نقش بسزایی در برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه در زمینه تربیت معلم زبان انگلیسی، معرفی فارغ التحصیلان این دوره و ایجاد فرصت های شغلی برای آنان با همکاری مدارس و مراکز شهری داشته است. مسابقات استارت‌آپ‌ها و ایده‌ها در رویداد استارت‌آپ سازمان‌ها و مؤسسات هوشمند، دبیر انجمن موفق به کسب مقام سوم و مسابقه ملی ایده‌ها در راستای رویداد ملی انگلیسی زبان شد. در مرحله دوم دانشگاه آزاد (اس آر امید)، محیا حسن زاده عضو هیئت مدیره انجمن مقام دوم را کسب کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اعضای انجمن تمرین زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در دوران شیوع ویروس کرونا نقش مهمی در تربیت سگ‌های تشخیص کرونا داشت و تعداد 1400 نفر از اعضای این انجمن حضور داشتند. وی برای تسریع در روند واکسیناسیون به مدت سه ماه به صورت داوطلبانه به صورت جهادی در پایگاه واکسیناسیون سوله امام علی (ع) این واحد دانشگاهی مشغول به کار شد.

انتهای پیام/4121/4062/