سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد؛

سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه
سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اورراق بهادار گفت: تحلیل داده ها تقویت و ترجمه زبان فنی مهمترین نقش تاثیرگذار در تقویت بازار سرمایه را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا امروز حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: همواره قیمت نقش تعیین کننده در بازار سرمایه دارد و در این بین عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت بسیار مهم و نقش آفرین است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اطلاعات تاثیر بسزایی بر قیمت اوراق و سهام در بازار سرمایه دارد.

وی گفت: تفسیر و تحلیل اطلاعات یک صنعت خاص در بازار سرمایه یک هنر است و تفسیر فعالیت سایر بنگاه ها اقتصاد منطقه و در کل اتفاقات جهان و اثرگذاری آن ها در بازار سرمایه به عنوان تخصص مطرح است.

به گفته صیدی؛ نقش رسانه در اطلاع رسانی تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها در بازار سرمایه مهم است هرچند در این بازار رشد قابل توجهی داشته ایم هنوز خیلی از نیاز بازار فعالین و ناشرین رفع نشده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بهترین تصمیم در بارار سرمایه که نهادهای تاثیرگذارمالی و بورسی در آن حضور دارند به موجب تحلیل درست و صبورانه است.

وی تاکید کرد: نقش رسانه در منطقی کردن خبرهای روزانه بورس خیلی مهم است. خرید و فروش روزانه در بازار اساسی و مهم است اما انتشار اطلاعات تخصصی و راهگشا  زمان بر است.

وی تصریح کرد: رسانه باید ذهن ها را به سمت عمیق فکر کردن و درست تصمیم گرفتن هدایت کند چراکه برای بهبود وضعیت بازار باید به مسائل مهم سرنوشت ساز در این بازار پرداخته شود.

صیدی در ادامه به دومین ابزار جهت حضور و تقویت بازار برای عموم اساره کرد و گفت: تقویت زبان فنی یکی از مهم ترین ابزار برای تثبیت حضور و کنترل در بازار سرمایه است.

این مسئول به نکته مهم دیگر اطلاع رسانی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: ترجمه زبان فنی به زبان ساده راه کار موثر برای اطلاع رسانی شفاف صحیح و کارآمد است.