سهام عدالت جدید به چه کسانی می‌رسد؟

                                                                                                                                                                                                            چه کسی مشارکتهای جدید عدالت را دریافت می کند؟

طبق این گزارش شفاف است.

مهدی تاهانی سخنگوی کمیسیون مالی مجلسی با اظهارنظر درباره طرح ساماندهی سهام عدالت اظهار داشت: “طرح ساماندهی سهام عدالت در روز گذشته توسط عموم مردم تصویب شد.” برخی از گروه هایی که به طور خلاصه در این برنامه ذکر شده اند تحت نظر کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند ، که هنوز عدالت را به دست نیاورده اند.

وی با بیان اینكه این طرح جزئیات دارد كه چگونه باید سازوكار اجرایی و گردش كار آن كار كند ، افزود: برخی از این ذینفعان جدید مدت ده سال تحت نظارت كمیته امداد قرار گرفته اند. در مورد روستاهایی که به هر دلیل یا علت در این پروژه شرکت کرده اند ، سهام عدالت ذکر نشده ، اما به هر حال باقی مانده است.

1.8 میلیون نفر قبلی سهام عدالت را ترجیح می دهند / مستاجران جدید ممکن است به ده میلیون نفر برسند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح برای 1.8 میلیون نفر با دارایی سهام عدالت یا بدون آن طراحی شده است ، اما برای کارگران غیر فصلی و بدون سهام عدالت ، گفت: “بله ، دعوت نامه هایی برای بقایای یک فرد عزیز وجود دارد ، اما هیچ سهام عددی مجاز نیست. گروه دیگر شامل سازمان های حمایتی است که تخمین می زنیم کمیته امداد و بهزیستی بیش از یک میلیون نفر از آن داشته باشند.

توگیانی ادامه داد: مابقی در روستاهای قانون در نظر گرفته می شود اما در تخصیص عدالت در نظر گرفته نمی شود. بنابراین این ورودی های جدید گروه های زیادی هستند. طبق تخمین ما ، این جمعیت 75 میلیون نفری ممکن است در آن زمان به ده میلیون نفر برسد که شامل حدود 53 میلیون نفر است ، به این معنی که اگر سه دهه اول درآمد را حذف کنیم و بخواهیم بقیه را اضافه کنیم ، در این جمعیت فعلی ، افراد جدید مشمول عدالت خواهند شد. .

برنامه سهم عدالت همچنین با هدف اصلاح مدیریت شرکتهای سرمایه گذاری استان است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه خود برای سازماندهی مجدد سهام عدالت ، ادامه داد: “محدودیت آزادسازی آماری غیر رسمی بین وزارت دارایی ، سازمان خصوصی سازی و کمیسیون ویژه ماده 44 وجود دارد.” ما همچنین در مورد این محدودیت اعتراض کردیم و اصلاحات آن در طرح ساماندهی سهام عدالت را نیز شامل شد.

وی افزود: به طور غیرمستقیم شرکتهای سرمایه گذاری استان باید با سهام عدالت برخورد کنند اما مواردی که در آیین نامه ذکر شده است شامل نحوه تشکیل جلسه علنی خود ، چگونگی مدیریت شرکت و نحوه انتخاب هیئت مدیره است. خیلی کوتاه بود ، اما فکر می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات آینده باید روشن شود. بنابراین بحث آوار و اصلاح اساسنامه در طرح ساماندهی سهام عدالت درج شده است.

سهام بازگشت به دولت یکی از منابع سهام جدید دادگستری خواهد بود

مهدی تاهانی در پاسخ به این سؤال که به کدام شرکت ها باید سهام عدالت جدید داده شود ، گفت: 6 میلیون از این موارد تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند ، نه 47 میلیون حامی.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: “از این 6 میلیون نفر ، 100 درصد سهام عدالت اختصاص یافته است ، اما 47 میلیون نصف سهم به آنها داده شده است زیرا وقتی دولت خواستار تکمیل سهام عدالت بود ، افراد باید نیمی از سهم باقی مانده را پرداخت کنند که بیشتر آنها 50 درصد خود را پرداخت نمی کردند.

توگیانی افزود: “نیمی از سهام به دولت برگردانده شده است. ما معتقدیم که این بازگشت به دولت قانونی است و دلیلی برای انتقال سهام عدالت وجود ندارد.” بنابراین ، منبع اصلی سهام جدید دادگستری ممکن است همین سهام باشد که به دولت برگردانده شده است ، اما مواردی نیز وجود دارد که دولت جزئیات را اعلام می کند.

وی در مورد ارزش سهام جدید دادگستری اظهار داشت: “باید با قیمت فعلی ارزش گذاری شود. این پرونده ها در برنامه با جزئیات بررسی می شوند.” پس از تصویب جزئیات توسط کمیسیون ، جزئیات و جزئیات در دادگاه بررسی می شود.