سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟/ افزایش 12 درصدی ارزش سهام عدالت در یک ماه

قیمت سهام عدالت چقدر است؟  / افزایش 12 درصدی ارزش سهام عدالت طی یک ماه

به گفته شف ، سهام عدالت یکی از موضوعاتی است که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از مردم و مقامات قرار گرفته است.

اما در 16 سالی که سهام عدالت وارد ادبیات اقتصادی کشور شده است ، همواره بحث های مختلفی در مورد چگونگی آزادسازی آن وجود داشته است. حدود 49 میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه سهام عدالت هستند و این موضوع به دلیل گنجاندن زیاد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

خسارتی که دولت روحانی به سهامداران سهام عدالت وارد کرد

در ماه مه سال گذشته ، دولت دوازدهم اعلام کرد که سهام عدالت را منتشر می کند. این مشکل را می توان به دو صورت مستقیم یا غیر مستقیم حل کرد. افرادی که روش مستقیم را انتخاب می کنند می توانند به بانک ها و کارگزاری ها مراجعه کرده و درخواست فروش خود را در 3 مرحله ثبت کنند. فاز اول 30 درصد در اوایل ژوئیه 1999 ، فاز دوم دوباره 30 درصد در 7 آگوست 1999 بود و آخرین فاز که هرگز اجرا نشد ، 13 فوریه 1999 بود.

با بازگشایی این روش فروش سهام خالص ، بازار سرمایه تقریباً در هر مرحله وارد شوک منفی شد. همین مشکل در مرحله دوم ، به نظر بسیاری از کارشناسان ، یکی از دلایل سقوط بازار در مرداد ماه سال گذشته بود.

99 آگوست 99 سهام عدالت

هنگامی که بازار سرمایه در سالهای 99 و 3 ماه اول 1400 شروع به کاهش کرد ، ارزش سهام عدالت نیز 65 درصد کاهش یافت. این باعث نگرانی شدید سهامداران شد.

1400 5 ژوئن سهام عدالت

با شروع صعود بازار سهام ، ارزش سهام عدالت نیز به دلیل علائم دیگر افزایش یافت. در 30 اوت 1400 ، سهام عدالت به 38 درصد کاهش یافت. یعنی دولت دوازدهم پس از 15 سال به اصطلاح سهام عدالت ، ارزش خود را تا پایان دولت 38 درصد به دولت سیزدهم کاهش داد.

9 آگوست 1400 ارزش سهام عدالت

رشد 12 درصدی سهام عدالت در یک ماه

با بررسی روند فعلی بازار سرمایه در ماه گذشته ، واضح است که ارزش سهام خالص از 9 سپتامبر تا 10 سپتامبر 1400 12 درصد افزایش یافته است.

ارزش سهام در 10 سپتامبر 1400

با این حال ، این نرخ رشد هنوز برای جبران ضرر و زیان سهامداران کافی نیست و این افراد همچنان در مقایسه با آغاز آگوست 1999 با کاهش 31 درصدی ارزش روبرو هستند.

آیا سهام عدالت آزاد می شود؟

موضوع آزادسازی سهام عدالت چند هفته ای است که در دستور کار قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده بازار سرمایه نسبت به همین خبر واکنش منفی نشان دهد که مسئولان سازمان بورس نیز آن را تکذیب کرده اند. اگر سازمان بورس و دولت برنامه هایی برای آزادسازی سهام عدالت و انتقال منافع آن به سهامداران دارند ، ابتدا باید از جذابیت بورس برای اجرا اطمینان حاصل کنند.

در صورت انجام هرگونه اقدام غلط در این زمینه ، دود ممکن است علاوه بر سهامداران عدالت ، به چشم سایر افرادی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند برود و مشکلات زیادی را برای همه ساکنان بازار سرمایه ایجاد کند.