سامانه‌های ناکارآمد سهام عدالت عامل افزایش سرگردانی و نارضایتی مردم

به گزارش خبرنگار گروه مالی خبرگزاری آنا ، حسین فهیمی سخنگوی ستاد آزادی سهام عدالت در مورد برخی از مزایای سیستم سهام عدالت صحبت کرد. مروری بر سیستم سهام عدالت در Sahamedalat.ir حرف وی را تأیید نمی کند.

درخواست فروش سهام عدالت از اواسط ماه ژوئن آزاد و ثبت شد. برخی از دارندگان سهام عدالت تصمیم گرفتند 30٪ سهام خود را با ثبت درخواست خود بفروشند. علاوه بر این ، از گادگادیر ، 30 درصد از سهام عدالت می توانست به فروش برسد ، در حالی که برخی از سهامداران 60 درصد یا کمتر می فروختند ، در حالی که سهام آنها کار می کرد.

بیش از 3 ماه از آغاز روند فروش و صدور سهام عدالت می گذرد و کسانی که سهام عدالت را می فروشند هنوز بین کارگزاری ها و سازمان های بورس سرگردان هستند. مشکلات سهامداران عمدتا به دلیل ضعف سیستم های سهام عدالت و روند غیرشفاف آنها متفاوت است.

بررسی سیستم سهام عدالت شرکت سپرده گذاری سهام عدالت و مشکلات موجود در سیستم سهام عدالت برخی از کارگزاری ها نشانگر ضعف آنها در ایجاد سیستم های کارآمد و شفاف است ، بنابراین فروشندگان این سهام پس از ثبت درخواست خود قادر به درک وضعیت سهام عدالت خود نخواهند بود. . حتی این سیستم ها مشخص نمی کنند کدام سهام فروخته می شود و کدام سهام در صف فروش است. علاوه بر این ، پس از اینکه عدالت سهام را فروخت و سهام آن را به حساب سهامداران واریز کرد ، اما حساب کارگزاری و سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی به روز نمی شود و مشتریان از فروش سهام و مانده سهام خود مطلع نمی شوند.

از سوی دیگر ، سیستم سهام عدالت که هر روز در روزهای خوب بورس به روز می شود ، از 12 آگوست به روز نشده است.

قابل ذکر است که علی رغم فروش سهام و واریز وجوه به حساب سهامداران ، بخش “لیست درخواست ها” سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی هنوز به روز نشده و هیچ درخواستی نمایش داده نشده است.

عدم شفافیت در روند فروش سهام عدالت از همان ابتدا سردرگمی مردم را افزایش داد و همین امر باعث سرگردانی آنها در بازار شد. علاوه بر این ، تداوم مشکلات و مشکلات در فروش سهام عدالت باعث افزایش نارضایتی از فروش سهام عدالت شد.

انتهای پیام / 4141 / ص