ریزش قیمت دلار با بازار سرمایه چه خواهد کرد؟

خبر ، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به سقوط بازار سهام و از بین رفتن یک میلیون و 200 هزار کانال ، به خبرگزاری آوای البرز گفت: “مشخص شد که وقتی سهام رئیس جمهور در مورد کاهش دلار صحبت کند ، بورس منفی خواهد شد.” بخش عمده ای از رشد بازار سرمایه در نیمه اول سال جاری به دلیل افزایش قیمت دلار بود.

بیشتر بخوانید:

گوش کن | تا چه زمانی روند نزولی بورس ادامه خواهد داشت؟

تحلیل تخصصی علل سقوط بازار سهام

وی اظهار داشت: ممکن است یک یا دو پیشنهاد دیگر در بازار وجود داشته باشد اما سهام ارزشمندی در بازار وجود دارد حتی اگر دلار زیر 20 هزار دلار باشد. امیدوارم سرمایه گذاران بی خیال نباشند. اعتماد برخی از سرمایه گذاران واقعی به بازار سرمایه با برخی اشتباهات از بین رفته است.

وی گفت: متأسفانه در اوج قله مردم به بورس اوراق بهادار دعوت شدند اما از آن زمان تاکنون هر حرکتی باعث سرکوب بورس سهام شده است. این روند باعث شد سرمایه گذاران واقعی که با پول اندک وارد بازار شده اند ، بازار را ترک کنند و دیگر هرگز باز نگردند.

وی گفت: از سه شنبه این هفته او از منفی خارج می شود و به سمت قرعه کشی پیش می رود اما حرکت به عقب به سمت مثبت دشوار است.

تبادل

وی با انتقاد از آینده بورس گفت: اکنون انتظار افزایش بازار سرمایه را نداشته باشید. با این سیگنالهایی که دولت به بازار سرمایه می دهد ، تحت فشارهای زیادی صاف کردن بازار دشوار است. از آنجا که برخی از ابهامات هنوز باقی مانده است ، می توان امیدوار بود که بازار تا پایان سال ثابت بماند.

وی با اشاره به اقدام منفی گفت: قیمت گذاری سفارشات ، پیشنهادهای اشتباه ، بحث اصلاحات اول ، بحث عدم بازاریابی مناسب و بحث فروش مداوم دولت همه بر بازار سهام تأثیر منفی گذاشته است.

خبری زاده ادامه داد: همه اینها ، اقدامات غلط وزارت خاموش و اختلافات بودجه ای که هنوز پایان نیافته است ، زمینه را برای تضعیف اعتماد بورس فراهم کرده و روند ادامه دارد.

وی گفت: در شرایط فعلی ، کاهش قیمت ارز بیشترین تأثیر را در بازار داشته و باید دید که این کاهش تا چه مدت ادامه دارد.

223223