رقم مالیات بر خودروهای لوکس تعیین شد/ ماشین ۱.۵ میلیاردی، یک درصد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی قانون مالیات بر خودروهای گران قیمت را که در جلسه اول تیرماه سال جاری با استناد به این بند به تصویب رسید، تصویب کرد.اف تبصره 6 قانون بودجه سال جاری مصوب 16 تیرماه سال جاری برای اجرا به وزارتخانه های کشور، تعاون و اقتصاد ابلاغ شد.

بر این اساس خودروهای زیر یک میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف می شوند. خودروهای سواری و وانت دو کابین با قیمتی بین یک و نیم میلیارد تومان مشمول مالیات یک درصدی بالای یک میلیارد تومان می شوند.

همچنین خودروهای 1.5 تا 3 میلیاردی 2 درصد نسبت به مازاد 1.5 میلیارد تومانی و خودروهای سواری گران قیمت و وانت های دو کابین بین 3 تا 4.5 میلیارد تومان با 3 درصد نسبت به مازاد مالیات مشمول مالیات هستند. 3 میلیارد تومان

خودروهای لوکس بالای 4.5 میلیارد تومان نسبت به مازاد بر این رقم 4 درصد مالیات دارند.

فرجهشناسایی صاحبان خودروهای لوکس و افراد تحت تکفل آنها بر عهده وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این پایه مالیاتی از ابتدای امسال به خودروهای یک میلیارد تومانی تعلق می گیرد. اما محاسبه مالیات آنها بر اساس قیمت روز خواهد بود و سازمان امور مالیاتی مسئولیت محاسبه قیمت روز این خودروها را بر عهده دارد.

تغییر مالکیت این خودروها در دفاتر اسناد رسمی یا مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی بدون گواهی پرداخت مالیات این خودروها از سامانه سازمان امور مالیاتی ممنوع است.

رقم مالیات خودروهای لوکس مشخص شد/ 1.5 میلیارد خودرو، یک درصد

رقم مالیات خودروهای لوکس مشخص شد/ 1.5 میلیارد خودرو، یک درصد

رقم مالیات خودروهای لوکس مشخص شد/ 1.5 میلیارد خودرو، یک درصد