خلافی خودرو، انواع، استعلام و پرداخت سه سوته در 1400

به گزارش آوای البرز ، یکی از مهمترین مراحل هنگام فروش خودرو پرداخت جریمه و صفر است تخلف خودرو شما به عنوان فروشنده موظف هستید خودرو را بدون جریمه به خریدار تحویل دهید. بنابراین اگر هنگام فروش خودرو مجبور به بار سنگین مالی نیستید ، باید این کار را به طور مرتب انجام دهید بررسی تخلفات جزئی خودرو و شکل این به شما کمک می کند تا مجازات های پرداخت نشده خود را کاهش دهید. با این کار می توانید از افزایش تعداد جریمه ها جلوگیری کرده و آنها را به موقع پرداخت کنید.

بررسی تخلفات خودرو یکی از بزرگترین نگرانی های رانندگان جالب است بدانید که 4 نوع وجود دارد جریمه ماشین ارسال ، پیوست ، دوربین و کپی وجود دارد. اگر قرار است برای اولین بار به آن برسید ماشین خوب است س aالی دارید ، چگونه از آن مطلع می شویم؟ یا راهکارهای کاهش آن چیست؟ آیا نرم افزاری برای بررسی تخلف وجود دارد؟ نگران نباشید ، ما تمام سوالات را به شما راهنمایی می کنیم.

انواع جریمه خودرو

روش های مختلفی برای جریمه وجود دارد که در این مقاله به تفصیل به آنها می پردازیم. در ابتدا ، ما قصد داریم انواع جریمه های خودرو را ارائه دهیم. به طور کلی چهار دسته از تخلفات رانندگی وجود دارد:

مجازات تسلیم شدن

یکی از راه های گزارش تخلف خودرو این است که یک افسر راهنمایی و رانندگی بلیط تهیه کند. در چنین جریمه ای ، جزئیات راننده ای که وسیله نقلیه را رانندگی می کند به دلیل مشاهده افسر مجوز در برگه مجازات خودرو ثبت می شود ، که به آن مجازات تسلیم می گویند.

نوع بعدی جریمه خودرو زمانی است که افسر راهنمایی و رانندگی در غیاب راننده بلیطی را در خودرو قرار دهد. در این حالت ، به دلیل عدم حضور راننده ، مشخصات وی در برگه جریمه ثبت نمی شود.

جریمه دوربین

این روش به معنی ثبت جریمه با دوربین های ترافیکی نصب شده بر روی معابر است.

دوبار خوب

اگر راننده هنگام توقف راننده متخلف به راننده متوقف نشود ، جریمه دو برابر می شود.

مجازات رد شدن

اگر پلیس راهنمایی و رانندگی در حضور راننده رسید جریمه ای صادر کند و راننده به هر دلیلی از پذیرش رسید خودداری کند ، برای مجازات امتناع جریمه تعیین می شود. اگر راننده بعد از پرداخت صورتحساب محل را ترک کند ، پلیس ممکن است این امتناع را پس دهد.

نقض خودرو ، انواع ، استعلامات ، بستن سه آتش سوزی در 1400

چه موقع تخلف دو برابر می شود؟

ممکن است وقتی جنایت دو برابر شود تعجب کنید؟ صاحبان خودرو فقط می توانند 60 روز به تسلیم شدن فرصت دهند و اگر در این مدت پرداخت نشود ، جریمه دو برابر می شود. علاوه بر این ، اگر مجموع جریمه بیش از یک میلیون حوزه باشد ، دستور توقف برای خودرو صادر می شود. بنابراین ، بررسی جریمه و پرداخت آن بسیار مهم است. مطمئن باشید که مجازات ماشین را جدی گرفته اید تا بعداً پشیمان نشوید!

چرا باید به دنبال تحقیقات جنایی باشیم؟

بیشتر صاحبان خودرو به دو دلیل خاص به دنبال تحقیقات جنایی هستند:

پرداخت جریمه

از دو برابر شدن میزان جریمه های تسلیم خودداری کنید یا تعداد جریمه ها را به کمتر از یک میلیون کاهش دهید.

فروش خودرو

دلیل دیگری برای دریافت یک پرسش خوب فروش خودرو البته ممکن است بسیاری از صاحبان خودروها از این موضوع آگاه نباشند که پیش از فروش پلاک خودرو برای فروش خودرو باید تخلفی از خودرو رفع شود.

روشهای بررسی نقض خودرو

برای استعلام جریمه ، سوالات زیادی برای افراد پیش می آید. روشهای زیادی برای بررسی تخلفات رانندگی وجود دارد. در اینجا شش راه اصلی آورده شده است:

1- به پلیس مراجعه کنید 10+

10+ دفاتر پلیس مرجع حضوری برای تحقیقات جنایی است. هزینه دریافت فرم جریمه (سال 99) 8150 تومن و 4750 تومن تعرفه دادرسی غیابی است. برای هر خط مخالف ، مبلغ 375 تام تعلق می گیرد. در صورتی که لیست چاپی جریمه ها بیش از 3 برگ باشد ، برای هر برگ 550 تومان تعلق می گیرد.

یادداشت مهم : برای افرادی که بیش از یک میلیون تومان جریمه خودرو دریافت می کنند ، مراجعه به دفاتر پلیس 10+ به صرفه نیست ، این افراد باید برای حل مشکل به مراکز ترافیکی مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت راهنمای رانندگی مراجعه کنید.

2- استعلام نقض خودرو با پلاک

پلیس راهور ناجا بررسی تخلفات جزئی خودرو این امر با شماره پلاک امکان پذیر است. پلیس راهور ناجا صاحبان خودروها را قادر می سازد از طریق تلفن به اطلاعات جریمه خودرو دسترسی داشته باشند. بنابراین ، برای استعلام جریمه به صورت تلفنی ، کافیست از تلفن ثابت تهران یا شهرهای خارج از استان تهران با شماره 882888888 یا 02188288888 تماس بگیرید. این یک شماره تلفن IVR است و ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

  • شماره گیری 1: دادن شماره پلاک به اپراتور و رسیدگی به تخلفات رانندگی
  • شماره شماره 2: استعلام صدور گواهینامه و استعلام شماره کارت خودرو

با استفاده از این روش ، ناگفته نماند که شما فقط می توانید از جریمه خودرو مطلع شوید و نمی توانید هزینه آن را پرداخت کنید.

3- پرداخت آنلاین پرداخت خودرو در سایت راهور

بهترین راه این است که از سایت راهور دیدن کنید. سیستم مربوطه یا سایت پلیس راهور ناجا منبع مهم و موثری برای دریافت جریمه خودرو است. برای دریافت جریمه پرداخت نشده خودرو ، کافیست آدرس rahvar120.ir را در این لینک بررسی کنید. برای دریافت تخلف خودرو ، راهنمای ویدئویی را دنبال کنید و شماره بارکد کارت خودرو خود را وارد کنید.

نقض خودرو ، انواع ، پرس و جو ، بستن سه آتش سوزی در 1400

پس از کلیک بر روی دکمه جستجو ، لیستی از جریمه های پرداخت نشده به همراه توضیحات نمایش داده می شود. در انتهای لیست ، همچنین می توانید جریمه را با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت آنلاین پرداخت کنید.

نکات مهم در مورد سایت راهور برای تخلفات

  • اطلاعات سایت آفلاین است و به صورت هفتگی به روز می شود.
  • در صورت بسته بودن خودرو از طریق سایت ، اطلاعات پس از 72 ساعت در سیستم پلیس راهور ثبت می شود.
  • سایت رهور 120 برای IP های خارج از کشور بسته شد. بنابراین ، اگر می خواهید از این سایت جریمه بخواهید ، سیستم پرداخت قبض را با IP های داخل کشور و بدون VPN بررسی کنید.

4- استعلام با برنامه های تلفن همراه

ساده ترین راه برای بررسی تخلفات خودرو استفاده از برنامه های تلفن همراه است. با افزایش استفاده از تلفن های همراه در بین شهروندان ، بسیاری از شرکت ها شروع به توسعه نرم افزارهای موبایلی کردند که بتواند خدمات بهتری را با امکانات عملی به کاربران ارائه دهد. این برنامه های Android علاوه بر نشان دادن تخلفات جزئی خودرو و جریمه های خودرو ، امکان پرداخت با استفاده از کدهای فرمان USSD را فراهم می کند که به پرداخت هزینه رانندگی با خودرو کمک می کند و حتی بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت ، جریمه ها را به صفر می رساند.

5. بررسی پیامک های تخلف خودرو با کد VIN

برای این منظور ، بر خلاف روش آنلاین استفاده از کد 8 رقمی ، کافی است کد VIN 17 رقمی پشت کارت را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

در صورت تأیید درخواست ، پیامکی برای شما ارسال می شود که از شما می خواهد شماره 9 را ارسال کنید. هزینه دریافت این پیامک 350 دامنه خواهد بود. در صورت ارسال شماره 9 ، کل مبلغ تخلف ، تعداد جریمه ها و آخرین تاریخ به روز رسانی برای شما ارسال می شود. بدون شناسه صورتحساب و بدون شناسه پرداخت.

6- استعلام جریمه خودرو با استفاده از کد USSD

به این ترتیب ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد # 110 * را شماره گیری کرده و وارد سیستم پلیس 110 شوید و وارد Win شوید و درخواست یک تحقیق خوب را داشته باشید. توجه داشته باشید که این روش عملاً تفاوتی با روش پیامک ندارد ، نتیجه پرس و جو از طریق پیامک با همان مقدار 350 دامنه برای شما ارسال می شود.

روش های پرداخت نقض خودرو

همانطور که در روش های رسیدگی به تخلف توضیح داده شده است ، چندین روش برای پرداخت جریمه وجود دارد. پرداخت از طریق وب سایتهای مختلف مانند دستگاههای خودپرداز بانک ملی ، بانکهای تلفن ، سایت راهور و نرم افزار موبایل مهمترین روش برای جرائم مختلف رانندگی است.

نحوه کاهش تخلفات خودرو و اعتراض به آن

بسیاری از مالکان خودروها ، هنگامی که با فهرستی از جریمه های خودرو مواجه می شوند ، معتقدند که برخی از تخلفات ثبت شده ناعادلانه است یا هیچ تخلفی مرتکب نشده اند! بنابراین ، آنها اغلب لیست جریمه ها را به چالش می کشند و سعی می کنند آن را کاهش دهند. برای پاسخ به این سوال که چگونه می توان جریمه را کاهش داد؟ با ما بمان.

تقریباً اعتراض به اعمال جریمه سه حالت وجود دارد که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

مخالفت با قبول جریمه

چگونه می توان به تخلف اعتراض کرد؟ بدین منظور ، معترض باید به مرکز اجرای ولسوالی یا شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و موضوع شکایت را در منطقه مطرح کند. چنین مواردی را می توان در یک مکان مدیریت و اصلاح کرد.

اعتراض به تخلفات

در این مورد ، معترض ابتدا باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند. موضوع باید حداکثر ظرف 24 ساعت مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه اعتراض معمولاً ظرف چند ساعت اعلام می شود. در این مراکز ، مردم دلایل اعتراض را بیان می کنند. به عنوان مثال ، آنها در زمان تخلف حضور نداشتند یا نمی توانستند این جریمه را بپردازند.

مخالفت با وضع جریمه بیش از یک میلیون تومان

در صورتی که مبلغ جریمه وضع شده بیش از یک میلیون تومان باشد ، باید برای اعتراض به جریمه خودرو به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید. در تهران ، شهروندان باید به ایستگاه های پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطق 1 ، 3 ، 10 ، 12 ، 14 ، 16 ، 20 ، 21 ، 22 و دادگاه راهور واقع در خیابان آزادی نبش رودکی مراجعه کنند. پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در استان های دیگر ، صاحبان خودرو نیز باید به مرکز استان سفر کنند. در این مراکز ، کارشناسان پلیس نظرات خود را به قضات ولسوالی می دهند و این قضات که تحت نظارت دادگاه راهور هستند ، در مورد این اعتراضات اظهار نظر می کنند و در صورت لزوم ، کسری تخلف را مطابق قوانین اعمال می کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که برنامه هایی که قبلاً در این واحدها پردازش شده اند پذیرفته نمی شوند و رأی صادره توسط واحد نهایی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای بررسی اعتراض به نقض خودرو

  1. اصل شناسنامه و سند مالکیت خودرو
  2. فرم درخواست را پر کنید
  3. کارت شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه یا نماینده قانونی وی

چگونه می توان نقض خودرو را صفر کرد

نقض صفر خودرو به معنی پرداخت کل مبلغ جریمه است. اگر قصد دارید جریمه خودرو را به صفر برسانید ، باید به شما بگوییم که نمی توانید جریمه خودرو را بدون پرداخت جریمه به صفر برسانید و هرگونه تلاشی برای این کار پیگرد قانونی خواهد داشت.

البته ، برای کسانی که دارایی ضعیفی دارند ، راهی برای پرداخت جریمه وجود دارد. در این حالت ، می توانید برای هر خودرو جریمه پرداخت کنید تا خودرو زیر یک میلیون جریمه بماند.

منبع: مقاله “بررسی تخلفات خودرو” مجله مجله موبایل (hamrah-mechanic.com/mag)