تولید روزانه ایران‌خودرو از مرز ۳ هزار دستگاه گذشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین Ecopressگروه صنعتی خودرو ایران در سه ماهه نخست امسال 147 هزار و 23 دستگاه خودرو کامل تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد رشد داشت که از این تعداد 145 هزار و 168 دستگاه در بخش سواری بود. 1855 وسیله نقلیه تجاری سنگین و نیمه سنگین است.

خودروساز پیشرو کشور در راستای برنامه و تعهد خود به مردم و مسئولان توانسته از اوایل خردادماه با تولید 60 هزار و 783 دستگاهی با رشد 68 درصدی در پایان ماه جاری تولید خودروهای آسیب دیده را متوقف کند. نسبت به خرداد سال گذشته.

بر پایه این گزارش ارقام مشابهی را برای کل تولید خودروهای سواری در دهه گذشته، خرداد 1390 و خرداد امسال نشان می دهد. 36 اما در سال های اخیر برخلاف شرایط فعلی، صنعت خودروسازی ایران و جهان با مشکلات و موانعی مانند چیپ ست ها و قطعات با تکنولوژی بالا دست و پنجه نرم نکرده است.

با شیوع بیماری کووید 19، بحران جهانی چیپست باعث کمبود اقلام الکترونیکی و فناوری پیشرفته در صنعت خودرو شد و علاوه بر کاهش ظرفیت تولید، بسیاری از خطوط در کشورهای غربی تعطیل شدند. اگرچه این مشکل در ماه های اخیر کاهش یافته است، اما پیامدهای آن همچنان بر صنعت خودروسازی کشور تاثیر می گذارد.

در این صورت گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد با تولید 3 هزار و 166 دستگاه خودروی کامل در آخرین روز این ماه، مجموع تولید خود را در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته 68 درصد افزایش دهد.