تنظیمات یو پی اس

سرویس، تعمیر و تنظیمات یو پی اس چه اهمیتی دارد؟

خرید باتری یو پی اس: برای استفاده از هر وسیلهٔ الکترونیکی باید با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا باشیم. در ضمن بتوانیم اقدامات صحیح برای نگهداری و تنظیم آن وسیله انجام دهیم تا به درستی کار کند و عملکرد مطلوبی داشته باشد. برای سرویس و تنظیمات یو پی اس باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • بررسی ولتاژهای ورودی و خروجی
  • کنترل برق ورودی
  • تمیز کردن قطعات
  • بررسی های ورودی و خروجی
  • تست درصد مصرف انرژی باتری

کارشناسان تعمیرات یو اس پی معتقدند که درصورت سرویس به موقع و انجام دقیق تنظیمات یو پی اس می‌توان از خراب شدن آن پیشگیری کرد. چون این اقدامات باعث می‌شود از اجزای و قسمت‌های مختلف یو پی اس به دقت مراقبت شود و به این ترتیب عمر آن طولانی‌تر شود.

 

 

همچنین لازم است قبل از شروع نصب و انجام تنظیمات یو پی اس به مواردی در مورد محل نصب یو پی اس توجه شود. موارد با اهمیت برای نصب یو پی اس و استفاده از آن شامل موارد زیر است:

  • یکی از مهم‌ترین موارد برای محل این است که در محلی باشد که ضربه‌ای به آن برخورد نکند و در جای خود ثابت باشد.
  • محل نصب یو پی اس نباید مرطوب باشد، چون رطوبت باعث خراب شدن باتری یو پی اس می‌شود.
  • دمای مناسب برای محل نصب باتری یو پی اس بین 10 تا 40 درجه سانتیگراد است.
  • نصب نرم افزار بازیابی یکی از کارهای مهمی است که حتماً باید در تنظیمات یو پی اس انجام شود. یعنی برای استفاده کردن از یو پی اس فقط وصل کردن سرور و یو پی اس کافی نیست. بلکه معمولاً یو پی اس‌ها یک نرم افزار دارند که در صورت وصل نشدن دستگاه به منبع اصلی می‌توانند به این سیستم متصل شوند. پس باید همیشه در نظر داشته باشید که باید نرم افزار یو پی اس را نصب کنید و کابل ارتباطی را به آن وصل کنید. همچنین حتماً اطمینان داشته باشید که یو اس پی و سرور و کامپیوتر قادر هستند به هم وصل شوند.
  • یکی دیگر از اقدامات اصلی برای تنظیمات یو پی اس پیکربندی نرم افزار بازیابی است. حتماً باید از اینکه سیستم زمان لازم برای بستن تمام اتصالات برنامه‌های باز و درست خاموش شدن آن را دارد اطمینان داشته باشید. یعنی علاوه بر اینکه نرم افزار اختصاصی یو پی اس را نصب می‌کنید باید از پیکربندی مناسب به منظور تهیهٔ نیازهای سازمان یا اداره استفاده کنید.

با ارائه انواع مختلف یو پی اس به متقاضیان کمک می‌کند تا بدون نویز و اختلال یا حتی در زمان قطعی برق بتوانند از وسایل الکترونیکی استفاده کنند.

تنظیمات یو اس پی چگونه انجام میشود؟

تنظیمات یو پی اس با توان کم توسط کارخانه انجام می‌شود و کاربر به تنظیمات یو اس پس دسترسی ندارد. اما اگر یو اس پی مورد استفاده برای ظرفیت‌های بالا باشد و لازم باشد که کاربر اقدامات خاصی را برای تنظیمات یو پی اس انجام دهد، تمام توضیحات لازم در دفترچه راهنما نوشته می‌شود. هنگام نیز به دفترچه راهنمای آن دقت کنید تا برای انجام تنظیمات دچار مشکلی نشوید.

تنظیمات یو اس پی در محیط CONTROL PANE  

یو اس پی می‌تواند انرژی برق مورد نیاز دستگاه‌ها را تأمین کند و به این تزتیب از اسیب‌های ناشی از قطع شدن برق یا نوسات آن جلوگیری کند. پس برای محافظت از تجهیزات بیمارستانی، بانکی، اداری و شبکه استراتژی محافظت از رایانه‌های خانگی، آسانسور و بالابر می‌توان از یو اس پی استفاده کرد. اما برای شروع استفاده باید تظیمات یو اس پی انجام شود که شامل مراحل زیر است.

برای شروع تنظیمات باید وارد CONTROL PANEL شوید، سپس از منوی STARY گزینهٔ SETTING را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل پنجره‌ای باز می‌شود که شما را به مرحلهٔ بعدی تنظیمات یو پی اس هدایت می‌کند.

در پنجره باز شده باید روی آیکون POWER OPTION  دو مرتبه کلیک کنید تا پنجرهٔ دیگری برای تنظیمات باز شود. بالای پنجره عنوان UPS را مشاهده می‌کنید، که بقیه مراحل را با وارد شدن در این قسمت باید انجام دهید.

وارد قسمت  SELECT MANUFACTORE شوید و از بین گزینه‌های موجود SELECT را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت GENERI شوید. در این قسمت باید گزینهٔ SELECT MODEL را انتخاب کنید. پورت سریال دستگاهی را که می‌خواهید استفاده کنید از قسمت ON PORT بردارید و در بخش SELECT MODEL وارد کنید. بعد از انجام این مراحل می‌توانید دکمه NEXT را بزنید و به صفحهٔ بعدی هدایت شوید.

در پنجرهٔ جدید که باز می‌شود گزینهٔ On battery/ups shut down – low battery – power fail را تیک بزنید. با انجام انتخاب این گزینه کار شما به پایان می‌رسد و می‌توانید بر روی دکمهٔ finish کلیک کنید. اما بعد از کلیک کردن روی دکمه finish و بسته شدن پنجره قبلی مجدداً به پنجرهٔ ups بر می‌گردید. در این قسمت می‌توانید روی دکمه configure وارد قسمت تنظیمات آلارم‌ها شوید و درآخرین مرحله خاموش کردن یا shut down کردن کامپیوتر را انجام دهید.

یکی از مراحل مهم بعد از خرید این است که آن را به شکل صحیح نصب و تنظیم کنید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید از انرژی ذخیره شده در ان استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای استفاده از یو پی اس باید آن را به درستی نصب و تنظیم کنید تا در مواقع قطعی یا اختلال در جریان برق بتوانید از آن استفاده کنید. به همین منظور در این مطلب تمام نکاتی که دانستن آن در مورد نصب و تنظیمات یو پی اس ضروری است را بیان کردیم.