تفاوت ها و مزیت های تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین

تفاوت ها و مزیت های تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین

تبلیغات محیطی همچنان در جایگاه خود می تواند مزیت های زیادی برای شرکت ها و برندهای بزرگ داشته باشد. در حقیقت برای استفاده ی درست از تبلیغات و محتوایی که قرار است به مخاطب منتقل شود، کافی است تا شناخت خوبی از جنبه های مختلف آن داشته باشیم. هنگامی که از تبلیغ در هر شکلی استفاده می کنیم، تلاش خواهیم کرد که نگاه های مخاطبان را به محصولات، کالاها یا خدمات خود تغییر دهیم یا شناخت آنها را نسبت به خودمان ارتقا بخشیم.

تلویزیون شهری asilight: بدون شک تفاوت های زیادی میان تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی وجود دارد که بسته به اهداف شرکت ها می توانند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از شرکت ها دارای تیم های تخصصی و کارشناسان تبلیغات و بازاریابی هستند تا با توجه به سطح نیاز آنها بهترین گزینه ها و بسترهای سرمایه گذاری را تشخیص دهند. ممکن است در بخش هایی مجبور باشید علاوه بر تبلیغات آنلاین از تبلیغات محیطی برای اثرگذاری بیشتر نیز استفاده کنید یا بالعکس. بنابراین بکارگیری هر یک از انواع تبلیغات در مراحل اولیه نیازمند شناخت درست از بازار، مشتریان و اهداف شرکت هاست. هنگامی که از تبلیغات محیطی یا تبلیغات سنتی صحبت می شود بدون شک مخاطبان آنها هر دسته از افرادی که با آن روبرو می شوند، خواهند بود. بنابراین تبلیغات محیطی عام تر از تبلیغات آنلاین ایفای نقش خواهد کرد. در تبلیغات آنلاین می توانیم مخاطبین هدف و مشخص خود را در تیررس تبلیغ قرار دهیم. مزیت این نوع بر سایر انواع را می توان بهینگی در استفاده از تبلیغات دانست.

در تبلیغات محیطی معمولاً از ابزارهای سنتی استفاده می شود و فرآیندهای پیچیده و تکنولوژی نقش بسیار کم رنگی در آن ایفا می کنند. تبلیغات محیطی چهره به چهره صورت می گیرد. در صورتی که در تبلیغات آنلاین بخش خاصی از مخاطبین را مورد هدف و مشاهده قرار خواهیم داد و در این نوع تبلیغات شاهد پراکندگی رسانه ای خواهیم بود. بدین معنی که تبلیغ محیطی محدود به یک بعد خاصی است. در صورتی که تبلیغات آنلاین می تواند حتی به صورت نامحدود در محیط های مختلف مورد مشاهده و استفاده ی تعداد زیادی از کاربران قرار بگیرد.

تبلیغات آنلاین رسانه های بسیار زیادتر و متنوع تری را در بر می گیرد. این رسانه ها محدود به محیط های خاصی نمی شوند و می توانند در هر مکانی نشان دهنده ی تبلیغات و محتواهای شما باشند. به همین دلیل تبلیغات آنلاین می تواند در هر محیطی کارایی خود را داشته باشد. این تنوع علاوه بر مزیت مکانی، یک مزیت محتوایی نیز دارد. در تبلیغات آنلاین با توجه به هدف گذاری های از پیش تعیین شده می توان به تولید محتواهای طنز، سرگرم کننده، علمی، تخصصی، ورزشی و … پرداخت و انتظار کارایی بالاتری نیز داشت.

در تبلیغات آنلاین چنانچه دارای ایده های خلاقانه ای باشید، می توانید از کاربران یا مصرف کنندگان به عنوان رسانه ای برای توزیع و شناخت بیشتر استفاده کنید. در این محیط ها انتقال پیام یا محتوای تبلیغاتی آسان است و در کمترین زمان به تعداد زیادی از اطرافیان قابل انتقال است. در حالی که در تبلیغات محیطی این امکان بسیار محدود است و تنها در چند حالت می توان تبلیغات محیطی را به فضاهای دیگر گسترش داد. بنابراین می توان مزیت عمده ی تبلیغات آنلاین را کثرت کاربران و مصرف کنندگان در مقایسه با تبلیغات محیطی و همچنین امکان هدفگیری مخاطب دانست.

در کدام محیط ها و از چه نوع شیوه ی تبلیغاتی استفاده کنیم؟

استفاده از تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین در محیط های گوناگون به عوامل بسیار زیادی وابسته است. در برخی محیط ها نیاز دارید تا با کمترین هزینه ای محتوا و پیام های تبلیغاتی را به یک عده ی خاصی انتقال دهید. در این شرایط می توان از اشکال مختلف تبلیغات آنلاین که به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد، استفاده کنید. در این شرایط چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی ممکن است هزینه های زیادی در پی داشته باشد و کارایی لازم را نیز نداشته باشد. در دسترس بودن و ارزان بودن اینترنت با توجه به کاربران و طرفداران زیاد آن، تبلیغات آنلاین را به یک روش رایج تبدیل کرده است. تبلیغات در این محیط شکل کاملی از تصاویر، متن، ویدئو، صوت و … است در حالی که تبلیغات محیطی محدود به عناصر خاصی نظیر تصویر یا متن خواهد بود.

روند به روز رسانی شیوه های تبلیغات و بازاریابی ، شرکت ها و صاحبان مشاغل را نسبت به تبلیغات آنلاین مشتاق تر خواهد کرد. استفاده از ابزارهای به روز تبلیغاتی یکی از مهم ترین پارامترهای افزایش فروش به حساب می آید. تبلیغاتی در بین کاربران پذیرفته خواهد بود که در کوتاه ترین زمان بتواند با وی صحبت کند، کالاهای مورد نظر را معرفی کند و مزیت های آن را برای مصرف کنندگان توضیح دهد. این مسائل موجب شده تا مشتریان با پیشرفت تکنولوژی به تبلیغات محیطی و سنتی متکی نباشند و بیشتر نیازهای خود را در محیط های آنلاین، دیجیتال و اینترنت برطرف کنند.

در بازاریابی و تبلیغات آنلاین با توجه به رسانه ها و امکانات پیشرفته ای که موجود است فضاهای مختلف و متنوعی برای صاحبان مشاغل و مدیران وب سایت ها ایجاد می شود. تبلیغات آنلاین توانسته شیوه های جدیدی در تبلیغات ایجاد کند که یکی از دستاوردهای آن است.

این ابزار تبلیغاتی امکاناتی را برای کسب و کارها فراهم آورده است که به سادگی بتوانند با مشتریان خود در ارتباط باشند و پروسه جذب مشتری را با سرعت بیشتری انجام دهند. به عبارت دیگر ، قابلیت های فراوان گوگل ادز باعث شده که هر کسب و کار با هر موضوعی بخش وسیعی از فعالیت های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ خود را بر روی این پلت فرم تبلیغاتی انجام دهد.

امکان هدفگیری مخاطب به صورت پیشرفته و دقیق در کنار نمایش تبلیغ در بهترین مکان و زمان را می توان از بهترین قابلیت های گوگل ادز دانست

منبع : prodisplay.com