بورس پس از بایدن به کدام سمت می‌رود؟

تقریباً سه سال پس از تحریم کامل دولت ترامپ علیه ایران ، جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات ، در انتخابات هفته گذشته وی را شکست داد و اجازه داد این تغییر در ایالات متحده در ماه های آینده رخ دهد.

معاون جو بایدن معاون باراک اوباما در دولتی کار کرده است که توافقنامه برجام را در سالهای اخیر امضا کرده است ، و بایدن اکنون قول داده است که به آن برگردد. در راه بازگشت ، ابهامات و مشکلات مختلفی باقی مانده است ، اما امکان گفتگوی مجدد اقتصاد ایران را تغییر داده است.

حسین سالاورسی ، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: “انتقال افراد به کاخ سفید به معنای تغییر همه جانبه و جدی در همه زمینه ها نیست.

وی با اشاره به وعده بایدن برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل گفت: اگر رئیس جمهور جدید آمریکا این وعده خود را عملی کند ، می توان انتظار داشت که ایران از یک سو دسترسی به درآمد نفت را بازیابد و از سوی دیگر مبادلات را افزایش دهد. صادرات بانکی و غیرنفتی رونق خواهد گرفت. کاهش قیمت و حباب در برخی بازارها ممکن است تعجب آور نباشد.

بورس پس از بایدن به کجا می رود؟

آرمازی با اشاره به وضعیت بورس ایران اظهار داشت: در بورس اوراق بهادار معمولاً نحوه عمل اخبار را پیش بینی می کند و در حال حاضر نیز نسبت به اخبار مثبت و منفی واکنش نشان می دهد. علاوه بر فضای علمی روانشناختی ، اما آنچه در عمل مهم است ، اگر محدودیت ها کاهش یابد ، پتانسیل عملیاتی شرکت های مالی و حضور آنها در بازارهای بین المللی افزایش می یابد و در نتیجه ، زمینه برای رشد واقعی بازار سهام فراهم می شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد لزوم اصلاح سیاست های داخلی کشور گفت: بدون شک تحریم ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است ، اما باید توجه داشته باشیم که سو mis مدیریت ریشه بسیاری از مشکلات اقتصاد ایران است. اجرای سیاست ها اشتباه است ، بنابراین اگرچه انتظار داریم محدودیت ها کاهش یابد ، اما باید در مورد این مسائل داخلی نیز جدی فکر کنیم.

223227