بورس هفته دوم مرداد را چگونه آغاز می کند؟

طبق اخبار آنلاین ، دلار در آخرین روزهای این هفته کاهش ارزش پیدا کرده است و این کاهش قیمت همچنین شامل شاخص بورس است ، اما یک مرور کلی از وضعیت معاملاتی نشان می دهد که تغییرات بازار چندان دلسرد کننده نیست و کوچک اکنون در جلو قرار دارد. با تجربه تر از بزرگسالان.

عملکرد 38 صنعت بورس نیز به این ادعا کمک می کند. براساس گزارشی از بانک اطلاعات سنا ، هفته گذشته قیمت برای 11 صنعت کاهش یافته است ، در حالی که متوسط ​​قیمت ها برای کل 27 گروه افزایش یافته است. برای هفته منتهی به آگوست ، گروه محصولات چرمی تک نمادی “وملی” با رشد 27.1 درصدی صدرنشین ترین صنعت سود بورس بود. این نشانه ای از علاقه سهامداران بازار نبود. نماد منفرد “هایوب” 22٪ رشد داشت. سایر گروه های پردرآمد در بورس اوراق بهادار تهران برای هفته منتهی به اول اوت شامل گروه های کندی ، ارتباطات و حمل و نقل است. در میان گروههای بزرگ مبتنی بر کالاها ، به استثنای پالایشگاه ها ، که در هفته 9 درصد رشد داشت ، گروه های دیگر یا رشد کم داشتند یا قرمز شدند. بر این اساس ، گروه فلزات پایه 0.5 درصد افزایش یافته ، در حالی که دو گروه سنگ معدن فلز و محصولات شیمیایی به ترتیب یک و 1.3 درصد کاهش یافته اند.

تبادل

آیا بازار سهام مثبت خواهد بود؟

مطالعات نشان می دهد که با کاهش قیمت دلار ، فشار عرضه در بازار افزایش یافته است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دوران سودآوری در بورس سهام هنوز تمام نشده است و سودآوری در این بازار کمی سخت تر از گذشته است. در چنین مواردی ، کسب دانش با دانش به روز می تواند زمینه ساز سود باشد.

به همین دلیل است که محسن علیزاده ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، می گوید: “در حال حاضر ، بانک ها به طور کلی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند. این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این روند با اعمال سیاست های اقتصادی صحیح اصلاح شود.” به گفته محسن علیزاده ، تحصیلات برای ورود متقاضیان به بازار سرمایه ضروری است ، اما این بدان معنا نیست که خیلی دیر وارد بازار سرمایه می شود بلکه مردم می توانند وجوه خود را به شرکتهای رسمی نمونه کارها و دارای مجوز منتقل کنند و یاد بگیرند که وقت بگذرانند.

از طرف دیگر باید توجه داشت که سد مقاومت دو میلیونی یک مانع جدی و جدی برای شاخص بورس است و بازار برای تسخیر این اوج پاسخ روانشناختی دارد. هنگامی که شاخص بورس از یک میلیون و 900 هزار واحد عبور کرد ، انتظار می رفت وارد مرحله اصلاح شود و بازگشت این شاخص به کانال یک میلیون و هشتاد هزار واحد می تواند از تأثیر این رویداد محسوب شود. با این حال ، کارشناسان معتقدند که اصلاح شاخص به پایان رسیده است و بورس اوراق بهادار هفته خوبی و آرام را در پیش خواهد داشت.

تاجوبار ، یک کارشناس بازار سرمایه پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت: “نوساناتی که طی چند روز گذشته در بازار شاهد آن بوده ایم ، طی سال گذشته بارها اتفاق افتاده است و با توجه به اینکه حجم معاملات هنوز هم زیاد است ، بازار جدی تر شده است. تا زمانی که فروشنده وجود داشته باشد ، خریدار در بازار وجود دارد.

وی با بیان اینکه این نوسانات به نفع بازار است و سهامداران نباید از این مشکل هراس داشته باشند اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بازار به دلیل نوسانات زیادی که ما دیده ایم بازده خوبی به سهامداران داده است. به همین دلیل ، بورس بهترین مقصد سرمایه گذاری در دسترس مردم و بهترین گزینه سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

223223