اسباب بازی و تاثیر آن در رشد و خلاقیت کودک؟

به گزارش آوای البرز، اسباب بازی ها نقش مهمی در بازی کودکان دارند و بر نوع بازی و نحوه بازی کودکان تاثیر می گذارند. تعداد اسباب بازی ها یکی از عناصر موثر در بازی است. وقتی در اطراف بچه ها اسباب بازی کمتر باشد، بیشتر با هم بازی می کنند، اما شیطنتشان بیشتر می شود. فراوانی اسباب‌بازی‌ها به‌عنوان یک محرک عمل می‌کند و کودکان را به کشف و انجام بازی‌های خلاقانه و تخیلی تشویق می‌کند.

نوع اسباب بازی نیز بر بازی تأثیر می گذارد، به عنوان مثال: برخی از اسباب بازی ها باعث می شوند که کودک در حین بازی با آنها صحبت کند. اسباب بازی هایی مانند عروسک ها، خانه ها، مزرعه ها، حیوانات و ماشین ها کودکان را به سمت بازی های تخیلی سوق می دهند. اسباب‌بازی‌هایی مانند سرسره، نردبان و دوچرخه معمولاً کودکان را تشویق به انجام بازی‌هایی می‌کنند که عضلات بزرگ را تمرین می‌دهند. اسباب‌بازی‌های کاملاً نامتعارف آن‌ها را برای کودکان محبوب‌تر و خلاق‌تر می‌کند تا هر آنچه را که می‌خواهند سفارشی کنند، تغییر دهند یا بسازند. بازی‌ها می‌توانند به عنوان یک جزء خارجی که کودکان کنترل می‌کنند مؤثر باشند. فعالیت ها. به عنوان مثال، هنگامی که کودک با طناب بازی می کند، خود را مجبور می کند تا حرکات خاصی را انجام دهد که با ویژگی های آن مطابقت دارد. این سازگاری پیش درآمدی برای سازگاری های دیگر است که کودک در طول زمان به دست خواهد آورد.

عروسک ها یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان هستند.بسیاری از محققان بر این باورند که عروسک های پارچه ای به شکل حیوانات به کودک استراحت می دهد. اگرچه این نظریه هنوز اثبات نشده است، اما می توان دریافت که در غیاب مادر، کودکان تمایل به داشتن چنین عروسک ها یا هر چیز آشنا دارند. در بازی های فانتزی، کودکان اغلب از عروسک ها استفاده می کنند و آنها را با یک کودک نوپا، یک بزرگسال یا یک کودک بزرگسال جایگزین می کنند. برخی از کودکان با عروسک بازی نمی کنند، برخی پسربچه ها در حال بازی با عروسک ها و کودکان چهار تا دوازده ساله با عروسک ها بازی می کنند.

انتخاب اسباب بازی باید با توجه به نکات زیر انجام شود: از ایمنی اسباب بازی غافل نشوید. اسباب بازی هایی که ممکن است به دلیل ترک یا نقص به دست کودک آسیب برساند. علاوه بر این، اسباب بازی هایی که تکه های کوچک یا قسمت هایی از آنها در دهان دارند و بلعیدن آنها برای کودکان خطرناک است. علاوه بر این، اسباب بازی ها باید متناسب با فرهنگ و ارزش های جامعه باشد. یکی دیگر از عواملی که در انتخاب اسباب بازی باید در نظر گرفت، مناسب بودن اسباب بازی با توجه به سن کودک است. کودک در هر مرحله از رشد بازی های خاصی انجام می دهد و برای انجام این بازی ها به ابزارهایی نیاز دارد. با این حال، اسباب بازی هایی وجود دارند که برای سنین مختلف مناسب هستند.

اسباب بازی + موز بازی

اسباب بازی های مناسب برای کودکان:

بدون شک همه ما بازی کودکان را دیده ایم. در واقع بازی اصطلاحی است که زیاد می شنویم و استفاده می کنیم، اما شاید کمتر به اهمیت بالای آن توجه کرده باشیم. جدا کردن آنها دشوار و غیرممکن است زیرا فعالیت های طبیعی کوکاکولا هنگام بازی ظاهر می شود.

کودکان نیازها و عواطف خود را در بین بازی ها بیان می کنند، بازی می کنند، اهداف را جستجو می کنند، اطلاعات کسب می کنند، مهارت هایی برای فعالیت های اجتماعی کسب می کنند، بازی کودکان فعالیتی است که آزادانه انتخاب می کنند، اهداف آن در آن است، کودکان راضی می شوند. از انجام این کار خوشحالم. کودکان در بازی از نظر جسمی و ذهنی فعال می شوند و زمان زیادی را صرف تخیل، تقلید و کسب مهارت های عاطفی و اجتماعی می کنند.

اسباب بازی + موز بازی

اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 ساله:

این سن زمان مناسبی برای ورود به مهدکودک است، کودک بسیار کنجکاو است و سوالات زیادی می پرسد. حس رقابت او عالی است و کودک عاشق تعامل با دیگران است. به تدریج، آنها می توانند یک اسباب بازی را به اشتراک بگذارند.

اسباب بازی های پیشنهادی برای این گروه سنی عبارتند از:

اسباب بازی هایی با جلوه های حسی و حرکتی شامل تاب، سرسره، تاب، نردبان فلزی، ابزار کشش و کشش، ابزار ساده باغبانی، توپ در اندازه های مختلف، ابزار خیاطی ساده و سه چرخه

اسباب بازی های دارای جلوه های بدلی و اجتماعی شامل انواع لباس های بدلی اعم از اسباب بازی، عروسک تخت، خانه، ظروف، انواع پلاستیک، حیوانات پارچه ای، تراکتور، انواع لباس های بدلی اعم از ماشین آتش نشانی، لباس پزشک، پلیس و امثال آن است. .

اسباب بازی های بصری و فکری شامل انواع پازل با حداقل 9 تا 15 تکه، ابزار نقاشی و بافتنی، مکعب های ساختمانی بزرگ و متوسط ​​و کتاب های مصور است.

اسباب بازی + موز بازی

اسباب بازی های کودکان 5 تا 8 ساله:

اسباب بازی هایی با اثرات حسی و حرکتی، از جمله طناب، توپ، تجهیزات خیاطی، پیچ و مهره و دوچرخه کوچک

اسباب بازی هایی با جلوه های تقلیدی و اجتماعی، از جمله ابزار اندازه گیری مانند ساعت، متر، خط کش، عروسک و لوازم جانبی، انواع وسایل نقلیه و لوازم جانبی، و نمایش عروسک

اسباب بازی های بصری و فکری شامل کارت های بازی با انواع پازل های 20 تکه ای یا بیشتر، مکعب های کوچک ساختمانی، اسباب بازی های فکری گروهی، ابزار طراحی، تخت گل، هواپیما و غیره است.

اسباب بازی ها نقش مهمی در رشد کودکان ما دارند. علاوه بر رعایت موارد فوق، خوب است از سالم بودن اسباب بازی مورد نیاز خود برای کودک نیز مطمئن شویم.

معیارهای اسباب بازی های الکترونیکی، عدم وضوح، سمی بودن رنگ استفاده شده، نبود قطعات کوچک و بسیاری موارد دیگر.

برای خرید اسباب بازی های دخترانه و پسرانه می توانید به سایت فروشگاه اسباب بازی «موز بازی» به نشانی www.bazimoz.com مراجعه کنید.