رفتارها و سیاست‌های مالی؛ عامل موج افزایش‌ قیمت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو دلیل اصلی جهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی هفته‌های گذشته را ناشی از سیاست‌های اقتصادی و پولی سیاست‌گذاران (دولت) می‌داند و وعده‌ها را قابل توجه می‌داند. فاصله با واقعیت این است که تهاجم به بازارهای سرمایه بر بلندمدت مانند مسکن و خودرو دور از انتظار نیست.

دو ماه است که بازار خودرو سوار بر موجی از گرانی ها شده و بازار خودرو در مورد دلایل این افزایش غیرقابل کنترل قیمت بسیار بالاست. فربد ساوه وی در گفت وگو با آوای البرز، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن، البته خودرو، همه به صورت ترکیبی و از معدود مواردی است که جهش همزمان در همه بازارهای سرمایه به وجود می آید. ، یک عامل واحد نیست. بلکه همه این افزایش قیمت ها نتیجه سیاست های پولی و مالی دولت و البته رفتار دولت در داخل و خارج از کشور است.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: کشوری که با کسری بودجه مواجه است سرمایه اجتماعی آن به دلایل مختلف کاهش می یابد، این امر به مشکلات در مبادلات بین المللی بستگی دارد. سال هاست که مدل مدیریت مالی ایران الگویی از انتظار درمانی و گفتار درمانی بوده است. قول هایی داده شد که در آینده اتفاقاتی می افتد، برجام امضا می شود، مشکل بودجه حل می شود، قیمت نفت دوبرابر می شود، اما ثابت شد که یک سال و نیم گذشته راه زیادی است. از واقعیت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سیاست های پولی و انضباطی وجود ندارد. بنابراین همه اینها دست به دست هم دادند تا موج تورم را فعال کنند. در بازار خودرو دو تا سه ماه قیمت ها متوقف می شود و پس از آن می توان پیش بینی کرد آبان یا آذر با افزایش قیمت مواجه شود. اما افزایش قیمت فعلی شدیدتر از حد انتظار است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: قرار بود این افزایش قیمت پس از مدتی متوقف شود اما متاسفانه همچنان ادامه دارد. این مسیر افزایش قیمت دلایل اقتصادی دارد، کسری بودجه… همچنین کسانی که عقب نشینی کردند و کوتاه آمدند، به امید افتتاح یا واردات خودرو، از گشایش ناامید شدند.

ساوای اضافه کرد: بر همین اساس موج تقاضا برای تبدیل ریال به دارایی اعم از ملک، خودرو و غیره موجب قیمت گذاری در این بازارها شده است که ریال قابلیت تبدیل شدن به سرمایه با عمر طولانی (مسکن و خودرو) را دارد. کالاها )، تحت تاثیر قرار دادن

انتهای پیام/