میز اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های میز اداری مناسب و راهنمای خرید

هنگام خرید میز اداری برخی نکات ممکن است به ظاهر کم اهمیت به نظر بیایند اما در حقیقت نقشی بسیار مهم و کلیدی در سلامت بدنی و راندمان کاری شما خواهند داشت. فرقی ندارد که یک کارمند ساده یا مدیر یک مجموعه باشید شما در هر صورت به محصولی نیاز دارید که در ساعات کاری و حین استفاده از آن راحت باشید و کمتر احساس خستگی کنید. در این راهنمای خرید میز اداری ما ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بیش از دیگر ملاک‌های انتخاب اهمیت دارند. بی‌تردید تفاوت در سلیقه و نوع کسب‌وکار و دیدگاه هر شخص هم می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی مؤثر باشد. مهم‌ترین ویژگی های میز اداری مناسب برای محل کار یا دفاتر خانگی به شرح زیر است:

  • رعایت استانداردهای لازم در فرایند تولید میزهای اداری.
  • درنظرگرفتن اصول ارگونومی جهت حفظ سلامت بدن.
  • به‌کارگیری مواد اولیه مرغوب و باکیفیت.
  • زیبایی ظاهری محصولات و رنگ‌بندی متنوع جهت سازگاری با محیط‌های اداری مختلف.

در بین این ویژگی‌ها مورد آخر تا حدودی به دکوراسیون اداری هم ارتباط پیدا می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید مقاله ما در مورد دکوراسیون اداری را از مطالعه کنید. اما بیایید به شکلی دقیق‌تر به هرکدام از این معیارها نگاه کنیم و کمی بیشتر در مورد آنها بدانیم.

رعایت استانداردهای تولید، یکی از نکات مهم در خرید میز اداری

همه ما با واژۀ استاندارد و کالای استاندارد آشنا هستیم. با دیدن این نشان روی هر محصول می توان اطمینان حاصل کرد که یک سری اصول اساسی در تولید آن رعایت شده است. به همین خاطر مصرف‌کننده اطمینان خاطر دارد که با کالایی روبه‌رو است که از نظر ایمنی، استحکام و کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارد.

معمولاً محصولات کارخانه‌هایی که دارای نشان استاندارد هستند در بازه‌های زمانی مختلف از سوی نهادهای مسئول مورد آزمایش قرار می‌گیرند و کیفیت آنها از نظر متریال مورد استفاده و طراحی اصولی بر اساس استانداردهای بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که یکی از نکات مهم در خرید میز اداری توجه به این علامت محسوب می‌شود. در حقیقت می‌شود داشتن علامت استاندارد را از ویژگی‌های میز اداری مناسب دانست.

در آزمایش‌های استاندارد استحکام و مقاومت سطح میز در برابر عوامل فرساینده مثل رطوبت، حرارت و… تست می‌شود و حتی کشوهای محصول امتحان می‌شوند تا مشخص شود باز و بسته‌شدن‌های مکرر تا چه حد می‌تواند در خرابی و استهلاک آنها تأثیر بگذارد. این موارد اما فقط بخشی از ملاک‌های ارزیابی است و در مجموع فاکتورهای زیادی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توجه به اصول ارگونومی، از معیارهای خرید میز اداری

یکی دیگر از معیارهای خرید میز اداری توجه به اصول ارگونومی است. برای اینکه متوجه میزان اهمیت ارگونومی بشویم لازم است مفهوم کلی این واژه را بدانیم. ارگونومی به معنای دانش شناخت یک کار و رابطۀ افراد با آن کار است. ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از جمع‌آوری اطلاعات به‌دست‌آمده از آنها برای طراحی مشاغل، فراورده‌ها، تجهیزات و… بهره می‌گیرد. دانش ارگونومی در سه حوزۀ مختلف ورود پیدا می‌کند که عبارت‌اند از:

آنچه در حائز اهمیت است مورد اول یا همان فیزیکال است. این حوزه بر ویژگی‌هایی از محصول تمرکز دارد که راحتی کاربر حین کار را تضمین می‌کند. کاهش خستگی ناشی از کار، فشار کمتر به اعضای بدن، حفظ سلامت جسمی و افزایش راندمان کاری همگی جزو مسائلی هستند که اصول ارگونومی به آن توجه دارد. به همین دلیل ارگونومیک بودن یک ویژگی میز اداری مناسب است. جالب است بدانید این اصول حتی در تولید محصولاتی مثل هم به شکل دیگری رعایت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارگونومی را بخوانید!

مواد اولیه مرغوب و با کیفی

شاید این مورد در راهنمای خرید میز اداری از بدیهیات باشد. بی شک هیچ‌کس نمی‌خواهد محصولی را خریداری کند که از نظر مرغوبیت در ردیف کالاهای درجه‌دو یا سه قرار بگیرد. به‌خصوص در مورد تجهیزات اداری که اغلب برای مدت طولانی در یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به این نکته توجه داشت که مواد اولیه باکیفیت و بادوام باشد. اگر کالایی نامرغوب را برای دفتر کار خود انتخاب کنید مجبور می‌شوید کمی بعد آن را با یک محصول بهتر جایگزین کنید. به‌این‌ترتیب نه‌تنها متحمل ضرر مالی شده‌اید بلکه حتی ممکن است وقفه‌هایی اجتناب‌ناپذیر هم در کارتان به وجود بیاید. پس به کیفیت میزی که می‌خواهید خریداری کنید حتماً توجه داشته باشید!

تنوع و زیبایی ظاهری؛ از ویژگی های میز اداری مناسب

تنوع تجهیزات اداری ، شکل خاص طراحی و عناصر زیبایی‌شناختی با اینکه نسبت به ملاک‌های دیگر ممکن است کمتر مورد توجه قرار بگیرند اما نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت. هر مدیر باهوشی می‌خواهد که شرکتش به بهترین شکل ممکن آراسته شده باشد طوری که مشتریان هنگام مراجعه به محل با دیدن محیط تحت تأثیر قرار بگیرند. از طرفی دکوراسیون محیط‌های اداری مختلف تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

این تفاوت‌ها گاه به دلیل سلیقه است و گاهی به‌خاطر حوزه‌های کاری و نوع فعالیت متفاوت؛ یا بعضی وقت‌ها دلیل آن را باید در معماری متفاوت ساختمان‌ها پیدا کرد. علت هر چه باشد، فضاسازی‌های مختلف نیاز به چیدمان و ترکیب رنگ‌های مختلف دارند. همین موضوع باعث می‌شود که تصمیم بگیرید میز اداری متفاوتی را برای محل کار خود انتخاب کنید تا هماهنگی بین دکوراسیون و تجهیزات ایجاد شود.

با درنظرگرفتن این مسئله حتماً باید توجه داشته باشید که محصول انتخابی شما امکان سفارش در رنگ‌های مختلف، قابلیت سفارشی‌سازی و تولید با ابعاد دلخواه، طرح‌های متفاوت و روکش‌هایی از جنس مختلف داشته باشد. اگر امکان شخصی‌سازی وجود دارد، شما دیگر مشکلی در هماهنگی محیط با تجهیزات نخواهید داشت.

نکات مهم دیگر در خرید میز اداری

غیر از نکاتی که در این راهنمای خرید میز اداری به آنها اشاره داشتیم عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است هنگام خرید از آنها غافل شویم. عواملی نظیر توان فنی شرکت تولیدکننده، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده، نیروی انسانی متخصص و نهایتاً خط‌مشی شرکت در ارائه خدمات پس از فروش. همچنین باید توجه داشته باشید که برای کدام بخش از شرکت قصد تهیه میز دارید. میزهای اداری دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. شیوه طراحی و ابعاد هرکدام از این محصولات باتوجه ‌به کاربردی که دارند متفاوت است. پس در انتخاب خود دقت کنید.

شرکت مبلمان اداری راما با بیش از 15 سال سابقه در زمینۀ تولید مبلمان اداری با کوله باری از تجربه و درک نیاز بازار همواره محصولاتی را به مشتریان خود عرضه کرده که از نظر کیفی در بالاترین سطح قرار داشته است. ما باتکیه‌بر دانش فنی نیروهای متخصص و استفاده از ماشین‌آلات روز اروپایی پیوسته در تلاشیم تا رضایت مشتریان را جلب کرده و کالایی را به دست آنها برسانیم که مایۀ افتخار ایران و ایرانی باشد. از محصولات ما دیدن کنید و نظرات خود را دربارۀ این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

کاربرد میز اداری در محیط اداری

چیدمان دفتر ممکن است مهم ترین عامل به نظر نرسد، اما این عاملی است که باید تمرکز زیادی برای انجام آن مد نظر قرار داد و  تصمیم گیری زود هنگام آن ممکن است همه چیز را کسل کننده کند و تاثیر منفی بر نیروی کار داشته باشد. در چیدمان یک دفتر پس از نصب پارتیشن اداری انتخاب میز اداری خوب و مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت است.

کلید بارز یک کسب و کار موفق استخدام بهترین و درخشان ترین افراد برای تیم کاری است،اما فعال کردن آنها در بالاترین سطح ممکن، برای اجرای شرکتی کارآمد حیاتی است. کارمندان به کمک میز خود می تواند فضای مناسبی به جهت رشد فکری و انجام طرح های خلاقانه داشته باشند. سطح مسطح میز امکان طراحی هر نقشه ای را امکان پذیر می کند.

اگر به مشکلات اشتباه نگاه کنیم؛ اگر در انتخاب صندلی اداری و میز اداری خوب و مناسب دچار لغزش شوید، ممکن است عواقب شدیدی به تجارت شما وارد شود. اگر چه شاید این جمله در دیدگاه اول بسیار ساده و مضحک به نظر برسد اما عمق ماجرا مفهومی بسیار عمیق دارد.

به بیان ساده هر چیزی باعث افزایش سطح استرس، عدم رضایت شغلی، غیبت و گردش مالی کارکنان شود، می تواند تجارت شغلی شما ورشکست کند، خواه این عوامل میز اداری باشد یا شکست در یک پروژه بزرگ…

نقطه شروع میز اداری

طی چند دهه گذشته با الهام گرفتن بیشتر از محیط خانه، محل کار افراد به سرعت تکامل یافته است، زیرا شرکت ها در تلاش هستند تا فضاهای راحتی ایجاد کنند که کارکنان بتوانند تا حد ممکن تولید کننده و خلاق باشند.

قرن 18 را می توان عامل انقلاب محیط های اداری دانست. زیرا در این قرن  مفهوم ساختمان اختصاصی اداری به منظور فعالیت تجاری در میان مردم شکل گرفت، مبلمان و میز اداری مورد استفاده در امروز، از آنچه در گذشته استفاده می شد تفاوت عمیق و زیادی دارد.

اولین دفاتر با ردیف میزها و صندلی هایی با مدیریت مستقر در قسمت بالا  دفاتر خصوصی به همراه دکوراسیونی مبله اداره می شد. در نیمه دوم قرن 18 ، میزهای اداری فانتزی با سیستم های تشکیل پرونده نوآورانه رایج شدند که دارای کشو هایی به منظور افزایش فضا و تفکیک اسناد و مدارک بودند.

جابجایی شرکت ها و ایجاد فضای اداری و وجود حریم خصوصی به نام میز اداری، بر محبوبیت کار تایپیست ها، پذیرندگان و پرسنل اداری افزود. این عامل سبب شد تا آشپزخانه های اداری نیز مجهز به میز ناهار خوری شوند.

طراحی میز اداری خوب،سبب توسعه و افزایش تقاضا برای میز اداری جذاب و کاربردی تر برای دفاتر خصوصی، کارخانه ها و … شد. از آنجایی که همواره دفاتر خصوصی معمولاً حاوی راه حل های ظریف به منظور طراحی دکوراسیون داخلی و  فضای لازم به منظور جذب مشتری هستند، در نتیجه واکنش بسیار خوبی به جهت ساخت یک میز اداری ارزان همراه با خلاقیت های نوآورانه نشان دهنده این موضوع است که می توان نمای جذاب و محیط وسیعی به منظور انجام اعمال ارباب رجوع داشت.

یکی از پیشگامان تولید میز اداری جورج نلسون بود که تشخیص داد برای ایجاد پتانسیل کاری و رشد روز افزون در محیط اداری، ویژگی های حریم خصوصی به کمک پارتیشن اداری و بستر میز اداری و مبلمان اداری را تحقق ببخشیم. این موضوع می تواند تحول بزرگی در بازار فروش محصولات ایجاد کند. میز اداری خانگی جورج نلسون که در سال 1947 ساخته شد، هنوز هم به عنوان یکی از طرح های کلاسیک و ناب محسوب می شود.

پس از جنگ جهانی اول و دوم ، محیط های کاری هم چنان به رشد و تکامل خود ادامه دادند که این طرح تعاملی بیشتر بین کارمندان و پرسنل اداری و  تشویق ها بود. از این رو میز اداری و ایجاد یک فضای شغلی و حریم خصوصی به کمک پارتیشن اداری توانست یک دفتر اداری را به یک فضای فعال پر جنب و جوش تر تبدیل کند که البته مبلمان اداری و میز اداری  در مرکز این موضوع قرار گرفت.

تعداد زیادی از تولید کنندگان مبلمان اداری و میز اداری خوب به صورت ویژه در این دوره درخشیدند. تولید کنندگان با شدت و رقابت بیشتر، محصولات مختلف را با کیفیت و خلاقانه، با مشخصات مختلف و زیبایی ها و طراحی های مختص خود روانه بازار کردند.

امروزه محصولات نوآورانه جدید هم چون میز اداری خوب و استاندارد، صندلی اداری، میز جلسات اداری، مبلمان اداری و … هم چنان با پیشرفت تکنولوژی به محیط کار نفوذ می کنند و این روند قرار است هم چنان ادامه داشته باشد. چنین است که چند نسل آینده از محیط کار به عنوان ابزاری برای بازتاب و تبلیغ برند و جذب بهترین استعداد ها استفاده می کند.

طبق آخرین بررسی ها 20 درصد کارمندان محیط اداری مناسب و دارا بودن حریم خصوصی را به کاهش حقوق ماهیانه ترجیح می دهند. این موضوع به اثبات رسیده که محیط اداری آرام و بدون استرس، در اختیار داشتن نور کافی، داشتن طراحی دکوراسیون داخلی و … می تواند بر عملکرد کارمندان تاثیر مثبتی بگذارد.

اکنون ارگونومی و ارتقاء حرکت در محیط کار به عنوان اصلی ترین چالش برای صنعت طراحی مبلمان اداری و میز اداری تلقی می شود، همه اینها در حالی است که امروزه میزهای اداری ایستاده و میزهای جلسات بلند کمک زیادی به سازمان یافتگی کار ها می کند، علاوه بر این، میز اداری خوب و مبلمان اداری نقش مهمی در تشویق و افزایش مشارکت و تسهیل تعامل بیشتر بین کارکنان دارد. همچنین وجود یک حریم خصوصی و دارا بودن میز اداری به کارمند شخصیت می بخشد.

منبع : میز اداری راما

officedepot.com