درخشش اعضای هیات علمی دانشگاه، علوم پزشکی رفسنجان در عرصه پژوهش

درخشش اعضای هیات علمی دانشگاه، علوم پزشکی رفسنجان در عرصه پژوهش

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ؛ وحید محمدی شاهرخی با اعلام این خبر گفت: فهرست دانشمندان دو درصد برتر دنیا براساس داده های پایگاه علمی اسکوپوس استخراج شده و به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است.

وی ادامه داد: طبق  گزارش دانشگاه استنفورد بر اساس تحلیل نتایج ارجاعات به بروندادهای علمی تعداد ۲۳۲۷ پژوهشگر ایرانی در فهرست دانشمندان دو درصد جهان به ثبت رسیده است. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: محسن رضاییان؛ عضو هیئت علمی و استاد اپیدمیولوژی میترا عباسی فرد؛ فوق تخصص روماتولوژی عضو هیئت علمی و دانشیار گروه داخلی غلامرضا بازماندگان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه و استادیار فارماکولوژی و محمد علی ذاکری؛ کارشناس ارشد پرستاری سلامت جامعه پژوهشگران برتری هستند که با پژوهش های خود نام دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان را در سطح جهانی مطرح کرده اند.

وی همچنین توضیح داد: این موفقیت در حالی حاصل شده که شاخص های ارزیابی این فهرست بر اساس استنادات علمی و تأثیرگذاری پژوهش ها بوده و از اهمیت بالایی در میان جامعه علمی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان تاکید کرد: این دستاورد نشان دهنده تلاش و کوشش مستمر پژوهشگران دانشگاه در راستای ارتقاء علم و دانش در سطح بین المللی است.

شایان ذکر است سال گذشته نیز محسن رضائیان میترا عباسی فرد عبدالله جعفرزاده و مینا انجم شعاع پژوهشگران برتری بودند که با پژوهش های خود نام دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان را در سطح جهانی مطرح کردند.

46