ورود دادستانی به حادثه ریزش ساختمان در نسیم شهر/پرونده تشکیل شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ورود دادستانی به حادثه ریزش ساختمان در نسیم شهر/پرونده تشکیل شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سید امیر احمدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: در پی حادثه ریزش ساختمان در نسیم شهر پرونده قضائی برای افراد متخلف تشکیل شد.

وی افزود: از همان لحظه وقوع حادثه به عنوان نماینده مدعی العموم وارد عمل شده و تحقیقات گسترده ای در این خصوص آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان اضافه کرد: در صورتی که در این حادثه شهرداری یا مهندسین ناظر مرتکب ترک فعل شده باشند قطعاً پرونده قضائی برای آنان تشکیل و با آن ها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام قضائی سازنده و مالک هم به تناسب اقدامات در این راستا مسؤلیت دارند که باید پاسخگو باشند.

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان بر لزوم بررسی دقیق علل وقوع این حادثه تأکید کرد و گفت: کارشناسان قضائی در حال بررسی فنی ساختمان و علت ریزش آن هستند تا مشخص شود آیا تخلفات ساختمانی و یا عوامل دیگری در این حادثه دخیل بوده است.

احمدی با اشاره به ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ خاطرنشان کرد: شهرداری ها و نظام مهندسی مکلف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند و عدم رعایت این مقررات تخلف محسوب می شود.

وی همچنین به ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی گودبرداری های ساختمانی مصوب ۱۳۹۱ اشاره کرد و گفت: شهرداری ها و مهندس ناظر در خصوص گودبرداری موظف به انجام تکالیفی هستند که در قانون تصریح شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان در پایان تاکید کرد: با توجه به مستندات قانونی و با عنایت به مفاد تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مأموران شهرداری و مهندسین ساختمانی مکلف به نظارت بر عملیات گودبرداری هستند و هرگونه اهمال در انجام وظایف قانونی و ترک فعل آن ها قابل تعقیب است لذا ضروری است شهرداری ها و نظام مهندسی تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از حوادث مشابه پیش بینی کنند.