هزینه تعمیر گیربکس 206 اتومات

تعمیر گیربکس 206 + هزینه تعمیر گیربکس ۲۰۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 یکی از خدمات تخصصی آنلاین گیربکس میباشد. جهت بازدید یا تعمیر گیربکس اتومات ۲۰۶ با ما تماس بگیرید. ما در مجموعه خود خدمات مختلفی را برای تعمیر گیربکس ۲۰۶ انجام میدهیم. تمام سعی دست اندرکاران مجموعه آنلاین گیربکس این است که خدمات خود را به بهترین شکل و با منصفانه ترین هزینه ممکن انجام دهند. تمامی مهندسان تیم آنلاین گیربکس، از مهندسان دوره دیده در خارج از کشور هستند و به تمامی گیربکس های تسلط کامل دارند. از این رو میتوانید با خیالی آسوده تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 خود را به دست مهندسان ما بسپارید.

تعمیر گیربکس 206 شامل خدماتی همچون :

  • تعمیر گیربکس اتومات 206
  • سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک ۲۰۶
  •  تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 206
  • بازدید فنی گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ با یک سال گارانتی
  • عیب یابی و نمایش ایراد گیربکس 206 به صورت رایگان
  • مشاوره صحیح رانندگی با گیربکس اتوماتیک 206 میباشد.

تعمیرکاران ماهر و متخصص در تعمیر گیربکس 206

تمام تعمیرکاران مجموعه آنلاین گیربکس تجربه لازم را در تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ را داشته و مدارک تخصصی در این زمینه دارند. به همین خاطر به عیب یابی دقیق و تعمیرات گیربکس اتومات 206 که از نوع AL4 میباشد، تسلط کامل دارند. شما میتوانید با خیالی آسوده، تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 خود را، به دستان توانمند متخصصان ما بسپارید.

قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

ما در مجموعه آنلاین گیربکس از قطعات و لوازم اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206 استفاده میکنیم. این قطعات به دلیل کیفیت بالا و طراحی دقیقشان بهترین قطعات برای گیربکس اتوماتیک پژو 206 شما میباشند. پس خیالتان از بابت قطعات راحت باشد.

تست و عیب یابی رایگان گیربکس اتوماتیک 206

یکی از فرآیند های اصلی تعمیر گیربکس اتوماتیک 206، تشخیص ایراد اصلی آن است. ما در مجموعه آنلاین گیربکس در اولین قدم ایراد گیربکس خودرو را مشخص میکنیم و پس از ارزیابی های مورد نیاز ایراد اصلی را به شما میگوییم. ما این کار را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهیم داد.

مشکلات شایع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

  • تقه زدن هنگام تعویض دنده از یک به دو که با مراجعه به تعمیرگاه میتوانید این ایراد را رفع کنید. در بیشتر مواقع نیاز به باز کردن کامل گیربکس نبوده و خیلی راحت میتوان این مشکل را حل کرد.
  • قرار گرفتن گیربکس در حالت اضطراری. هنگامی که خودرو تقه شدید میزند و چراغ اسپرت و برف (S/*) روشن میشود ممکن است خودرو به دنده 3 رفته و در این دنده باقی بماند.
  • خرابی شیر برقی ها که در سیستم فشار روغن اختلال به وجود می آورند.
  • کیپ شدن صافی گیربکس 206
  • خرابی پمپ روغن که باعث سوختن صفحه کلاچ ها میشود.
  • ضعیف شدن حرکت خودرو در سربالایی و حتی سطوح صاف . این ایراد معمولا در اثر خرابی تورک کانورتر یا مبدل گشتاور رخ میدهد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس در حالت D یا Drive
  • دنده عوض نکردن گیربکس با افزایش سرعت و ماندن در دنده یک.
  • از تنظیم خارج شدن سلکتور که امکان دارد در اثر کثیفی پین ها این اتفاق رخ دهد.

درباره پژو 206

پژو 206 برای اولین بار در سال 1997 توسط شرکت فرانسوی پژو تولید شد. تولید این خودرو تا سال 2010 ادامه یافت، اما پس‌ از آن دیگر در کشور فرانسه تولید نشد. پژو 206 تاکنون به کشورهای زیادی صادر شده‌است. این خودرو برای اولین بار در سال 1380 خورشیدی توسط شرکت ایران‌ خودرو به کشور ما هم وارد شد. با راه‌اندازی خط تولید پژو 206 در کشور، مونتاژ آن نیز زیر نظر شرکت پژو در داخل کشور انجام شد و تیراژ آن به‌شدت افزایش یافت.

پژو 206 برترین انتخاب برای خانواه‌های متوسط و جوانان پس از پراید محسوب می‌شود. پژو 206 با توجه به پوشش دادن استانداردهای متوسط، مشکلاتی را نیز در پی داشته‌ است. باید خاطر نشان کرد که 206 با توجه به امکانات و آپشن‌ هایی که دارد، خودرویی گران‌ قیمت به‌شمار می‌آید، اما چون در این محدوده قیمت رقیبی ندارد، انتخاب‌ها با محدودیت روبرو می‌شود.

در مجموع پژو 206 با دو موتور با حجم 1400 و 1600 سی‌سی در ایران تولید می‌شود. نسخه 1600 سی‌سی به دو تیپ 5 فول و 5 نیمه‌فول طبقه‌بندی می‌شود. پژو 206 در تیپ 5 به علت زیاد بودن قطعات یدکی و آشنا بودن مکانیکی‌ ها با نحوه تعمیر آن، فروش بالایی دارد.

مشخصات پژو 206

پژو 206 در ایران با دو موتور متفاوت عرضه شده است. نمونه‌ های ضعیف‌ تر به موتور 1.4 لیتری با کد TU3 مجهز هستند که حداکثر 75 اسب‌بخار و 114 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. نمونه‌ های قوی‌ تر از موتور مشهور TU5 استفاده می‌کنند که 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده برای پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 نیز از نوع پنج سرعته دستی است هر چند پژو 206 تیپ 6 با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AL4‌ نیز به تولید رسیده است.

عمده نقطه مثبت قوای فنی پژو 206 در هر دو تیپ 2 و 5، مصرف سوخت اقتصادی این خودرو است که حدود 6.4 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد می‌شود. طبیعی است که شتاب پژو 206 تیپ 5 از تیپ 2 بیشتر باشد چرا که این نسخه از نظر فنی قوی‌ تر است. شتاب رسمی پژو 206 تیپ 5 حدود 11.6 ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است. تیپ 2 شتابی برابر با 14.1 ثانیه و حداکثر سرعتی معادل 170 کیلومتربرساعت دارد.

جدول مشخصات فنی 206 تیپ 6 اتوماتیک و تعمیر گیربکس آن

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه – TU5
حجم موتور 1587 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده خودکار – AL4
شتاب 0 تا 100 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1096 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3822 طول – 1652 عرض – 1432 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2441 میلیمتر
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA چهاركاناله – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی بلندگوی درهای جلو و عقب،تیونر جلو ،پخش CD با کنترل پشت فرمان
دیگر تجهیزات دماسنج روی داشبورد – چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک – سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو – سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)- صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی – پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر – کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – سیستم کنترل بخار بنزین – آینه‌های جانبی برقی – دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه‌خوان – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو

جدول مشخصات فنی ۲۰۶ تیپ 5 دستی یا دنده ای و تعمیر گیربکس آن

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه – TU5
حجم موتور 1587 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت 198 کیلومتر در ساعت
وزن 1054 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3822 طول – 1652 عرض – 1432 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2441 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
حجم باک 50 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA چهاركاناله – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی بلندگوی درهای جلو و عقب،تیونر جلو ،پخش CD با کنترل پشت فرمان
دیگر تجهیزات دماسنج روی داشبورد – چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک – سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو – سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)- صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی – پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر – کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – سیستم کنترل بخار بنزین – آینه‌های جانبی برقی – دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه‌خوان – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو

هزینه تعمیر گیربکس 206 اتومات

هزینه تعمیر گیربکس ۲۰۶ یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو است. واقعیت این است که هزینه تعمیرات چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر مشکل بسیار جدی باشد، باید گیربکس به طور کامل پیاده شده و فرآیند تعمیر – البته پس از تایید شما – آغاز شود.

تمام تلاش متخصصان ما تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما در سریع ترین زمان ممکن با کم ترین هزینه ممکن است. تلاش میکنیم تا حد امکان اگر قطعه ای نیاز به تعویض ندارد، تعویض نکنیم و تنها با سرویس قطعه مشکل گیربکس را رفع کنیم.

به طور کلی باید برای تعیین قیمت و دستمزد تعمیرات، گیربکس خودروی شما باید توسط دستگاه تست شود و پس از تعیین مشکل اصلی، پس از تایید شما، فرآیند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز میشود. سایت پاور گیربکس نیز در زمینه مشاوره رایگان پیش از مراجعه حضوری و دیدن خودرو توسط کارشناسان،آماده ارائه هر گونه خدمات به شما عزیزان می باشد.

تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک در بیمارستان خودرو

عزیزان با توجه به هزینه های گزاف تعمیر گیربکس 206اتوماتیک و ایرادات متنوع خودروی 206 و 207 اتوماتیک و سوالات پرتکرار شما عزیزان در سایت و پیج اینستاگرام تصمیم به تشریح برخی از ایرادات رایج خودروی 206 و 207 اتوماتیک و تعمیر گیربکس 206اتوماتیک در این مقاله و نشر ویدئو های کاربردی در پیج اینستاگرام نمودم.

گیربکس استفاده شده در خودروی 206 اتوماتیک از نوع AL4 که طراحی مشترکی از شرکت های خودروسازی پژو سیتروئن و رنو میباشد و بر روی محصولات پژو 206،207، C5، ال نود ، مگان و … نصب می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک چقدر است ؟

گیربکس نصب شده بر روی خودروهای 206و207به دلیل متفاوت بودن برنامه های نرم افزاری ECU نسبت به سایر محصولات با ایرادات خاص و رایجی مواجه هستند که در ادامه مقاله به تشریح آن می پردازیم. ظاهر شدن آلارم چشمک زن S&* اسنو و اسپرت و قرار گرفتن خودرو در دنده اضطراری دنده 3 و عدم تعویض دنده

ایرادات خاص و رایج گیربکس نصب شده بر روی خودروهای 206و207

روشن شدن این آلارم نشانه ای از وجود خطا در گیربکس اتوماتیک می باشد.

-ساده ترین دلیل برای روشن شدن این آلارم مشخصه ای برای زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است که ECUبر مبنای پارامترهای ارسالی از سنسور میزان آلودگی روغن در گیربکس میزان ساعت کارکرد روغن را تشخیص داده و با به انتها رسیدن این عدد چراغ های چشمک زن را جهت اطلاع راننده روشن می کند که این عیب توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص است و حتما باید بعد از تعویض روغن عدد آلودگی روغن را با دستگاه دیاگ کم کرد.

-اگر چراغ های S&* در صبح ها و در زمانی که موتور هنوز گرم نشده روشن شود و با خاموش و روشن کردن ایراد موقتا رفع شود این نشانی از ضعیف شدن شیربرقی هاست که برای رفع این ایراد نیاز به پیاده سازی گیربکس از روی موتور نمی باشد و در مدت زمانی حدود دو ساعت با باز کردن کارتل گیربکس قابل تعمیر است.

-اگر چراغ های(S&*)باگرم شدن خودرو و با تعویض دنده از 3به4 روشن شود باز هم دلیلی بر ضعیف شدن شیربرقی ها و نیاز به تعویض شیربرقی هاست که همانند ایراد بالا نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد.

-اگر آلارم مذکور با قرار گرفتن در سربالایی های شدید روشن شود دلیل آن یا پائین بودن سطح روغن گیربکس است. یا فرار روغن از داخل گیربکس که در حالت دوم با پیاده سازی گیربکس مشکل قابل رفع است و زمان تعمیر گیربکس با توجه به ترافیک کاری بین یک تا دو روز است.

وجود ضربه های شدید در زمان شروع به حرکت

این ایراد با گرم شدن خودرو و قرار گرفتن در ترافیک های شدید و ایست های پی در پی  بیشتر نمود پیدا می کند و حالتی شبیه به تصادف از عقب را برای راننده تداعی می کند.

این ایراد در اثر فرار روغن از پیستون ها و قطعات داخلی گیربکس به وجود می آید و در این حالت نیز نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد و در مدت زمانی حدود 4 تا 5 ساعت قابل رفع میباشد.

عدم شتاب اولیه به نحوی که خودرو از یک رمپ یا سرعت گیر به سختی بالا می رود

وجود این ایراد در  گیربکس های اتوماتیک دلایل متفاوتی نظیر خرابی کیت صفحات،پیستون ها و یا حتی تورک کنورتور را می تواند داشته باشد که با تست جاده توسط متخصصین قابل تشخیص بوده و رفع آن نیز منجر به دمونتاژ کامل گیربکس می شود و زمان انتظار آن نیز بین 2تا 3 روز با توجه به ترافیک کاری می باشد و هزینه ای حدود 1.000.000 تومان تا 3.500.000 تومان را باید برای آن در نظر گرفت تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک

وجود ضربه یا تقه در تعویض دنده از 1 به 2 ، 2 به 3 یا بالعکس

این ایراد می تواند در حالت های سرد بودن و گرم شدن موتور وجود داشته باشد و می تواند ناشی از ضعیف شدن و معیوب شدن بلوک هیدرولیکی(ساعت)و دسته سیم  ساعت و…. به وجود آید که تنها با تست با دستگاه دیاگ قابل تشخیص خواهد بود و رفع آن با توجه به قطعه ی معیوب هزینه ای بین 250.000تومان تا 1.500.000تومان خواهد بود.

خرابی سلکتور تعویض دنده که علائم آن عدم نمایش درست حالت هایP-R-N-Dدر پشت آمپر و یا نمایش خط تیره -به جای آنهاست. این ایراد می تواند در اثر موتور شویی به وجود آید و هزینه ای نزدیک به 400.000 تومان را به شما تحمیل کند. قابل توجه همه ی عزیزان کلیه خدمات انجام شده در مجموعه بیمارستان خودرو دارای شش ماه ضمانت  با ارائه ی ضمانت نامه ی کتبی می باشد.