10 روش خلاقانه بسته بندی شیرینی خانگی برای فروش بیشتر

اگر شما هم در زمینه تولید و فروش انواع کیک و شیرینی خانگی فعالیت می‌کنید و به دنبال راه حلی برای افزایش فروش هستید، مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب کردید. در این مطلب قصد داریم به بررسی چند راه‌کار خلاقانه برای بسته‌بندی انواع کیک و شیرینی خانگی بپردازیم. لحظه دریافت و بازکردن از تاثیرگذار‌ترین لحظات ارتباط مشتری با محصول و برند شما است. انتخاب شیوه‌ی خلاقانه و جذاب در بسته‌بندی با ایجاد واکنش احساسی مثبت در مشتری منجر به وفاداری به محصول و برند شما می‌شود و نوعی تبلیغ رایگان محسوب می‌‍شود.

چگونه جعبه شیرینی اختصاصی خود را داشته باشیم؟

احتمالا برای شما هم بسیار اتفاق افتاده که با دیدن طرح یا نقشی، به یاد برند یا محصول خاصی بیافتید. شما به عنوان تولید کننده کیک و شیرینی خانگی علاوه بر اختصاصی سازی طعم و کیفیت محصول خود با استفاده از بسته‌بندی اختصای می‌توانید در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید. یکی از مهمترین دغدغه‌های صاحبان کارگاه‌های خانگی فعال در این حوزه هزینه بالای تهیه جعبه شیرینی و کیک با طرح اختصاصی است. اما بسیاری از تولید کنندگان جعبه مقوایی کیک و شیرینی به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی امکان سفارش تعداد محدود جعبه حتی با طرح اختصاصی و با قیمت مناسب را فراهم آورده‌اند. اگر در ابتدای کار هستید و هزینه‌های چاپ اختصاصی برای شما زیاد است ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

  1. استفاده از نام برند و لوگو بر روی بسته بندی

در گام اول شما می‌توانید با سفارش آنلاین جعبه شیرینی از تولید کنندگان اصلی در هزینه‌های خود به طور چشمگیری صرفه جویی کنید. اما چگونه می‌توان با یک جعبه ساده، بسته بندی جذاب و خلاقانه داشته باشیم؟ اگر از جعبه‌های ساده سفید استفاده می‌کنید، می‌توانید نام برند و تولیدی خود را به صورت استیکر چاپ کنید و بر روی جعبه بچسبانید. اگر از دوست‌داران پروپاقرص بسته‌بندی‌های مینیمال هستید از جعبه‌های کرافت استفاده کنید و نام برند و لوگو خود را با یک مهر ژلاتینی بر روی جعبه شیرینی هک کنید.

  1. بسته بندی با روبان و نخ کنفی:

  برای تاثیرگذاری بیشتر و افزایش ایستایی بسته‌بندی محصول خود می‌توانید از یک تکه روبان یا نخ کنفی استفاده کنید. استفاده از نخ‌های کنفی بر روی جعبه‌های کرافت حس بسیار خوبی را به مشتری القا می‌کند.

  1. استفاده از جعبه شیرینی طلقی

از دیگر روش‌های تاثیرگذاری و جذاب برا بسته‌بندی، استفاده از  جعبه شیرینی طلقی است. طلق مورد استفاده در طراحی این جعبه شیرینی امکان مشاهده محصول داخل جعبه را می‌دهد و حتی بدون آنکه از طعم و مزه شیرینی داخل جعبه مطمئن شود تنها با دیدن ظاهر محصول و ایجاد ارتباط چشمی با آن ترغیب به خرید شود. برای تاثیر گذاری بیشتر می‌توانید با استفاده از استیکر و مهر ژلاتینی نام برند و لوگوی خود را حک کنید.

  1. جعبه فانتزی شیرینی

استفاده از جعبه های فانتزی شیرینی و کیک یکی دیگر از فاکتورهای ترغیب مشتریان به خرید است. شما می‌توانید جعبه‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که مشتری بیش از یکبار بتواند از آن استفاده کند (انواع جعبه شیرینی فلزی). این‌کار منجر به بیشتر دیده شدن نام برند شما شده و به نوعی تبلیغ رایگان محسوب می‌شود. اگر در شهر شما مرکز فروش جعبه شیرینی وجود ندارد تنها با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید تعداد زیادی سایت سفارش آنلاین جعبه مقوایی شیرینی و کیک پیدا کنید.

  1. پیام اختصاصی

اگر در حین بسته‌بندی، یک پیام احساسی و خلاقانه برای مشتری خود در بسته‌بندی قرار دهید، با درگیر کردن احساسات مصرف کننده می‌توانید او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. گاهی شیرینی پیام اختصاصی داخل بسته‌بندی، تاثیر‌گذاری چندبرابر بر روی حس وفاداری مشتریان خواهد داشت.

  1. گیفت و نمونه محصول جدید

مشتریان از دریافت هرچیز رایگان هرچند کم ارزش احساس خوشحال می‌شوند. شما می‌توانید در کنار بسته بندی خود علاوه بر محصول مورد نظر مشتری با قرار دادن یک هدیه کوچک حتی نمونه‌ای از محصول جدید خود، حس خوش‌آیندی برای او رقم بزنید. در خصوص کارگاه‌های تولید کیک و شیرینی خانگی استفاده از یک کوکی خوشمزه یا چندین شکلات، ایده جذابی برای جلب رضایت مشتری است. هرگز بسته‌بندی محصولات خود را محدود به روش‌های مرسوم نکنید و هربار مشتریان خود را شگفت‌زده کنید.

  1. رنگ مناسب و تاثیر گذار

رنگ از دیگر عوامل تاثیر‌گذار در بسته بندی و جلب توجه است. انتخاب رنگ مناسب ( با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ‌هابخصوص در صنایع غذایی) می‌تواند جذابیت محصول شما را دوچندان کند. گاهی اوقات می‌توانید رنگ بسته‌بندی خود را متناسب با مناسبت‌ها تغییر دهید. به عنوان مثال استفاده از تم یلدا یا نوروز جذابیت بسته‌بندی محصول شما را دوچندان می‌کند. حتی می‌توانید این رنگ‌بندی را متناسب با نیاز مشتری تغییر دهید.

  1. فرم بسته بندی

گاهی برای تاثیرگذاری بیشتر نیاز به نادیده گرفتن روش‌های عرف در بسته‌بندی است. به عنوان مثال به جای استفاده از بسته‌بندی مربعی و مستطیلی از انواع جعبه شیرینی گرد برای بسته‌بندی کوکی‌های خود استفاده کنید. ظاهر متمایز بسته‌بندی شیرینی و کیک شما می‌تواند حس متفاوتی را به مشتری القا کند.

  1. بسته‌بندی بهداشتی و با کیفیت

مشتری شما باید اطمینان حاصل کند که سلامت او برای شما مهم است. استفاده از بسته‌بندی‌های با کیفیت و تهیه شده از مقوای بهداشتی (دارای نشان سیب سلامت و کد بهداشتی) نشان دهنده اعتبار برند شما است. تاثیر منفی استفاده از بسته‌بندی نامرغوب و غیر بهداشتی در کاهش ماندگاری محصول خود را نادیده نگیرید.

  1. استحکام و مقاومت بسته بندی

استفاده از جعبه بهداشتی و با استحکام مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت محصول، مانع از آسیب و خراب شدن آن در فرآیند حمل و تحویل کالا به مشتری می‌شود. استفاده از جعبه‌های نازک برای بسته‌بندی کیک و شیرینی نه تنها حمل و نقل آن را مشکل می‌کند، بلکه با کوچکترین ضربه و حرکت ناگهانی منجر به آسیب محصول داخل جعبه می‌شود. به این نکته توجه کنید برای داشتن ظاهر زیبا نباید مواردی از جمله استحکام و بهداشت بسته‌بندی را نادیه گرفت.

4 دلیل برای استفاده از روش‌های خلاقانه بسته‌بندی شیرینی خانگی

  1. جلب توجه مشتریان: استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب بسته‌بندی نه تنها در فضای نمایشگاه بلکه در فروش آنلاین نیز به سرعت نگاه مشتریان را به خود جلب می‌کند. استفاده از جعبه‌های شیرینی فانتزی یا حتی بسته‌بندی مینیمال اما خلاقانه منجر به برجسته شدن محصول شما نسبت به سایر رقبا می‌شود. گاهی حس خوبی که بسته بندی محصول شما به مشتری القا می‌کند تاثیرگذارتر از مزه شیرینی شما است.
  2. ارزش گذاری: استفاده از بسته‌بندی با کیفیت و زیبا به نوعی ارزشمندی محصول شما را به مشتری القا می‌کند.
  3. برندسازی: شما هم به عنوان یک تولید کننده انواع کیک و شیرینی خانگی برای گسترش کسب و کار خود نیاز به معرفی برند خود دارید.بسته بندی خاص و جذاب محصول به همراه استفاده از لوگوی منحصربه فرد برند شما، تاثیر بسزایی در برندینگ شما دارد. نگران هزینه‌های بالای سفارش جعبه شیرینی یا کیک اختصاصی نباشید، شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که گفته شد به راحتی بسته بندی اختصاصی خود را داشته باشید. هماهنگی برند و بسته‌بندی مورد استفاده منجر به ارتباط قوی‌تر مشتری با محصول و برند شما می‌شود.
  4. ارتباط عاطفی با مشتری: اولین تجربه مشتری با محصول شما، حین بازکردن بسته بندی محصول است. طلایی‌ترین زمان که شما برای برقراری ارتباط با مشتری خود دارید. از این لحظه غافل نشوید و با استفاده از بسته بندی جذاب و خلاقانه، با ایجاد حس عاطفی با مشتریان ااز رقبای خود متمایز شوید.