۵ عادت روزانه برای تقویت سلامت روان

مراقبت از سلامت روان نه تنها برای مدیریت استرس های روزانه، داشتن روابط خوب با دیگران و دستیابی به اهداف کاری، بلکه برای احساس خوب، مدیریت آن و دستیابی به الگوهای فکری سالم نیز مهم است.

به گزارش آوای البرز، اگرچه ما به این موضوع توجه کافی نداریم، اما عادات روزانه می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد. تنبلی، دیر خوابیدن، خوردن غذای ناسالم و دیر بیدار شدن همگی می توانند منجر به کاهش سلامتی شوند. استفاده از عادات خوب مانند مدیتیشن، گذراندن زمان در طبیعت، تغذیه سالم و انجام تمرینات یوگا و تنفس می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

کارشناسان تاکید می کنند: عادات ما نه تنها روز ما، بلکه ذهن، بدن و روح ما را شکل می دهد. آنچه در زندگی شهری به آن نیاز داریم آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات سالم را دنبال کنید.

روزنامه هندوستان تایمز به برخی از عادات روزانه اشاره کرده است که به سلامت جسم و روح کمک می کند.

مدیتیشن: مدیتیشن یک راه عالی برای بهبود زخم ها و تسکین استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه ها و اعصاب را آرام می کند و ذهن را به حالت آرامش می رساند. مدیتیشن منظم می تواند بهبود قابل توجهی در سلامت روان داشته باشد و هنگامی که ذهن آرام می شود بدن از بیماری ها رها می شود.

ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن به دور از محل کار و محیط بسته خانه ساعت ها نیاز به استراحت دارد. گذراندن چند دقیقه در طبیعت به جوانسازی بدن و ذهن کمک می کند. هوای تازه یک محرک عالی برای مغز است و به آرامش ذهن کمک می کند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی ذهن و بدن دارد. هنگامی که ما غذای سالم می خوریم، بدن و ذهن به طور موثرتری پاسخ می دهند و در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات و میوه های تازه غذاهای سالمی هستند. لازم است تا حد امکان از مصرف غذاهای شیرین و سرخ کردنی پرهیز شود و غذاهای سالم و خوش طعم جایگزین شود.

تنفس عمیق: تنفس عمیق برای تغییر الگوهای افکار منفی قدرتمند است. در مواقع اضطراب نفس عمیق بکشید و خوبی های طبیعت را استشمام کنید. در این حالت می توان به آرامشی رسید که تمام افکار منفی را از ذهن پاک می کند.

خواب کافی: خواب هورمون های رشد را در بدن ترشح می کند که برای سلامتی ضروری هستند. همچنین خواب کافی باعث می شود که بدن در روز بعد عملکرد موثرتری داشته باشد و انرژی کافی داشته باشید. وقتی به اندازه کافی بخوابید، بدن و ذهن شما هماهنگی بهتری دارند.

انتهای پیام/