روایت رسانه‌ای و تأثیر آن بر سلامت روانی جامعه در پاندمی کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از دماوند، سی و دومین نشست تخصصی رسانه و اقتصاد با عنوان «جهاد برای تبیین و تبیین رسانه ها» با دستور مقام معظم رهبری برای تبیین جهاد برگزار شد. در موسسه راهبردی رسانه و فضای مجازی، اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نتایج بیش از 22 طرح پژوهشی کاربردی را با همکاری گروه هسته پژوهشی دفاع رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه ارائه کردند.

مقاله‌ای در این رویداد با عنوان «اثربخشی گزارش‌دهی رسانه‌ها در همه‌گیری کووید-۱۹ و تأثیر بر سلامت روانی جامعه» که توسط امین نیکا ارائه شده است، به عملکرد رسانه‌ای کشورها و مقایسه آن‌ها با فرآیندهای ارتباطی در ایران می‌پردازد.


بیشتر بخوانید:

نقش پوشش رسانه ای در توسعه صادرات کشور

ارائه 22 پژوهش در نشست تخصصی تبیین و روایت جهاد رسانه ای

چالش ها و پیامدهای جنگ بر اقتصاد ایران را بررسی می کند

مدیریت رسانه در جنگ های نیابتی در سوریه


در ابتدای این مقاله آمده است: در دو سال گذشته جهان با بحرانی ترین معضل انسانی قرن حاضر مواجه بوده و در عین حال کنش ها و واکنش های متفاوتی از سوی حاکمان کشورها مشاهده شده است. این زمینه. در این مقاله نحوه عملکرد رسانه ها در مراحل اولیه و اوج کرونا و اثربخشی آنها در کاهش یا افزایش آن می باشد. آسیب های روحی در پنج حوزه اجتماعی: «چالش رسانه ای غافلگیری و بحران غیرمنتظره» و «نقش آنها در کاهش رسانه های جمعی». آسیب اجتماعی “، بررسی “پوشش رسانه ای کرونا، مرتبط با روانشناسی و علوم اجتماعی”، “تجارب کشورهای مختلف در زمینه مواجهه با کرونا” و “ارزیابی سطوح روانی ایجاد شده در جامعه در نتیجه فعالیت های رسانه های جمعی”.

پوشش رسانه ای و تاثیر آن بر سلامت روان جامعه در همه گیری کرونا

با شروع بحران کرونا به این بزرگی، نیکا معتقد است کشورهایی که از ابتدا خطر اپیدمی را جدی گرفته و با راهکارهای کارشناسی مدیریت کرده اند، موفق شده اند این بیماری را کنترل کنند. آنها نه با بیماری مبارزه کردند و نه اطلاعات را انکار کردند، آن را عادی سازی کردند و از آن پیشگیری کردند و بر بحران افزودند.

نویسنده می گوید: در کشورهای موفق، دولت با مرگ و میر بالا و میزان مرگ و میر بالا توسط رسانه ها، شیوع گسترده این بیماری را پنهان نکرده است. تذکرات لازم را دادند.

وی می افزاید: عملکرد مدیریت بحران کرونا ایرادات راهبردی استفاده از رسانه ها در کشور در ابتدای قرنطینه نه آموزش عمومی و اقناع افکار عمومی کافی را فراهم کرد و نه شرایط مناسبی را برای مقابله با بیماری یا ایجاد آرامش فراهم کرد. جو جلوگیری از آسیب های روانی به جامعه

اصل مقاله پس از ویرایش نهایی در سایت mmedia.Damavandiau.ac.ir قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/4121/4062/